Gå til innhold

Syria bombes av Israel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For meg virker det som at du ikke vil at Israel skal ha atomvåpene sine fordi landet er så ustabilt at dem kan når som helst sprenge alle nabolandene sine i luften. Hvis Israel hadde brukt atombombene sine er det ganske sannsynelig at hele midtøsten hadde gått til krig mot Israel noe som hadde vært ganske tåpelig. Israel kan kun være i et offensivt forsvar og bombene er en sikkerhet for at ingen kan utrydde Israel uten å få store konsekvenser.

9558467[/snapback]

Jeg synes det er merkelig at noen land skal få lov til å ha atomvåpen og andre ikke. Er det noe riktigere at Israel har det enn Syria? Om de skulle bli brukt så ville det vært en ugjerning, uansett hvilket land som utførte angrepet.

Jeg synes det er en tåpelig moralisme at land som har atomvåpen føler at det er galt at andre har det. Det eneste gale er jo at det truer deres posisjon til å skremme bort sine fiender. Ouch.

9558515[/snapback]

Vel med dine tankeganger ville hele verden hatt atombomber nå da. Sikkelig trygg og fin verden vi har her! Det er ikke lillebror som synes det er urettferdig at storebror fikk den største iskremen vi snakker om her, men atombomber!

Hvis Iran og Syria får skaffet og masseprodusert atombomber kan dem like så greit gi noen til terroristgrupper som tar ansvaret når deler av Israel ligger i ruiner. Motsetning til de landene har ikke Israel sagt tydelig at dem ønsker landene fjernet fra kartet.

9558613[/snapback]

Når sier dette går jeg ut ifra at du har hørt fra media at det var det president Ahmadinejad sa. Men wake up and smell the coffee:

9560358[/snapback]

For det første ser jeg ikke på Amerikanske sider når jeg leser nyheter eller ser jeg på Amerikanske nyhetskanaler. Du er kjapp å dømme denne youtube linken som å være sann. Denne personen får også Iraks president til å virke som en fredsfugl noe han ikke er.

Lenke til kommentar
At ikke Israel er stabilt forstår jeg helt ikke, det er nesten det eneste demokratiet der nede med ytringsfrihet og et topp moderne land.

9558217[/snapback]

Og du kaller andre "uskolerte"?

Israel er langt fra et demokrati, bare det at du nevner ordet demokrati i samme bisetning som Israel, beviser din ignoranse! Hvordan kan du kalle en stat som bedriver tortur, drap, tilfeldige arrestasjoner av både kvinner og barn, begrenset ytringsfrihet og systematisk utsulting av store grupper mennesker for et demokrati?! Den palestinske befolkningen skal med hensikt holdes nede slik at de sionistiske terroristene ikke taper ""Israel"" Hvor er demokratiet??

Lenke til kommentar
At ikke Israel er stabilt forstår jeg helt ikke, det er nesten det eneste demokratiet der nede med ytringsfrihet og et topp moderne land.

9558217[/snapback]

Israel er langt fra et demokrati, bare det at du nevner ordet demokrati i samme bisetning som Israel, beviser din ignoranse! Hvordan kan du kalle en stat som bedriver tortur, drap, tilfeldige arrestasjoner av både kvinner og barn, begrenset ytringsfrihet og systematisk utsulting av store grupper mennesker for et demokrati?! Den palestinske befolkningen skal med hensikt holdes nede slik at de sionistiske terroristene ikke taper ""Israel"" Hvor er demokratiet??

9560622[/snapback]

Ett par trillebårlass med nyansert tenkning hadde nok ikke vært feil. For ikke å snakke om henvisning til kredible kilder..

Lenke til kommentar

OK jeg vil nevne et par ting med den jødestaten som faen ikke passer inn i verden, for det første, hva hadde din reaksjon vært, hvis du leste i morgenavisen at indianere i nord amerika fikk tilbake store deler av USA pluss en masse atombomber? og som krem på toppen plaserte de steder der USA sin rassisme raser på sitt verste....

sånn helt ærlig, noen som ser parralellen?

Israil tilhører ikke jødene, det er det samme som å si at finneren er vinneren på teroteriale spørsmål. og dessverre fungerer det ikke slik.

Lenke til kommentar
OK jeg vil nevne et par ting med den jødestaten som faen ikke passer inn i verden, for det første, hva hadde din reaksjon vært, hvis du leste i morgenavisen at indianere i nord amerika fikk tilbake store deler av USA pluss en masse atombomber? og som krem på toppen plaserte de steder der USA sin rassisme raser på sitt verste....

Israil tilhører ikke jødene, det er det samme som å si at finneren er vinneren på teroteriale spørsmål. og dessverre fungerer det ikke slik.

9560677[/snapback]

Jeg leser en sterk antisemetisk undertone, enn sakelig argument

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

9558217[/snapback]

9560622[/snapback]

Wikipedia og CIA factbook beskriver Israel som :

Parliamentary democracy
Siterer bare fakta. Du trenger ikke å kalle meg ignorant, det kan du være selv.
Lenke til kommentar

9560677[/snapback]

Jeg leser en sterk antisemetisk undertone, enn sakelig argument

9560720[/snapback]

så du er ikke enig i at når israil kaster ut alle muslimer så blir det ikke en jødestat? de bygger en mur rundt seg ? jeg er ikke noen form for rassist, men jeg sier det rett ut, jeg er bare litt forbannet over at "FN" godkjente at jødene fikk et eget land fordi de hadde blitt undertrykket, og når de selv har et land begynner de selv å undertrykke.

sier igjen, det var ikke antisemetistisk ment.

zeitgeist :thumbup:

Lenke til kommentar

Så dette hatet - og behovet for bruk av utrykk som "jødestaten passer faen ikke inn" - grunner ikke i antisemitisme?

Det er en helt adekvat diskusjon hvorvidt jødene burde blitt tildelt staten israel. A posteriori er den allikevel lite fruktbar. Og det er her en del venstrevridde - såkalte radikale, undommer begår feilen. Man må gjerne være i mot opprettelsen av staten Isreal, men selv dere må da skjønne at det er en kamp som er ferdig kjempet. Staten eksisterer, og vi kan ikke uten videre "trekke tilbake" deres rett til å eksistere.

Jeg er i mot at Jugoslavia ble splittet opp... Er det realistisk å tro på en "reunion"? Nei.

Bruker jeg tid på å argumentere for at Jugoslavia igjen skal samles til ett rike? Nei.

Bør vi fokusere på hvordan vi skal løse dagens problemer? Ja.

Og please. Kan det ikke snart gå av moten å gå med palestinaskjerf?

Lenke til kommentar
Israel er langt fra et demokrati, bare det at du nevner ordet demokrati i samme bisetning som Israel, beviser din ignoranse!

:) Jeg lure på hva er styreformen i Israel. Diktaktorskap? Kommunisme? Enda bedre: Sionisme? (I såfall lure på hvorfor er etnisk palestinere en del av den israelske regjeringen?)

Hvordan kan du kalle en stat som bedriver tortur, drap, tilfeldige arrestasjoner av både kvinner og barn, begrenset ytringsfrihet og systematisk utsulting av store grupper mennesker for et demokrati?!

Israel bedriver ikke totur, drap, arrestasjoner av kvinner og barn osv.. i sitt eget land. Men mot et fiendlig naboland, for selvforsvar.

Således kan lure jeg på; Hvor mye rettigheter skal man gi til en terrorist? Nå terrorisme utnytter "Demokratiet"?

Ta en titt på vår kjære kreka....

Den palestinske befolkningen skal med hensikt holdes nede slik at de sionistiske terroristene ikke taper ""Israel"" Hvor er demokratiet??

Ingen holder palestinere nede, bare forrige år ga norge mer enn 650 millioner (S-e-k-s-h-u-n-d-r-e-d-e-o-g-f-e-m-t-i-m-i-l-l-i-o-n-e-r) kroner i støtte....

Palestinere har all grunn til å blomstre som en nasjon, men dessverre er nasjonen selv, blitt holdt som gissel av "muslimsk anarkisme." aka HAMAS

Ikke for å nevne at pengene blir brukt til andre formål:

http://www.israel-miff.no/nyheter/2007/01/...mpMotIsrael.htm

Dagens Ironi? ;)

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Paralellen er unøyaktig; indianerne har ikke hatt en stat i Nord-Amerika i femti år.

9560677[/snapback]

Hadde det vært slik ville Israel ikke eksistert.

Lenke til kommentar
Israel bedriver ikke tortur, drap, arrestasjoner av kvinner og barn osv.. i sitt eget land. Men mot et fiendlig naboland, for selvforsvar. 

9562365[/snapback]

Gratulere indoktrinerte j$$elakei, du har svelgt alt av bedehus -jesus- fjottenes løgnbaserte agitasjon rått uten betekning. Samtidig er du fullstendig blottet for all selvstendig, kritisk tenkning.

"Israel" er IKKE et demokrati. IKKE et demokrati, skjønner? Når ytringsfriheten er begrenset til ulike områder og mennesker blir fangslet når de uttaler seg om bl.a de "lovlige" atomanleggene til sionistene, ja da brytes de demokratiske grunnprinsippene. Dessuten følges ikke det forpliktende konvensjonene (som er basert på internasjonal demokrati) innen miljø, folkerett osv.

Bare det at "Israel" våger å kalle seg for et demokratisk samfunn, viser deres likegyldighet og er et direkte hån mot land som faktisk har et (Med unntak av Onkel som er den største terrorstaten her i verden)

"Israel" er som dens storebror, en imperialistisk hitlerstat, deres metoder for å bekjempe "uønsket" motstand er helt identisk med hva hitler benyttet mot jødene selv. Vold, militarisme, og systematiske brudd på menneskerettighetene er viktige stikkord her.

- Legge fabrikker, jord, eiendommer og merkevarer i grus for å kvele folket og næringslivet tomt for liv.

- Systematisk henrettelser av barn som uttrykker uenighet og protest mot okkupantene med hodeskudd

- Bygge ghettoer med enorme murer slik at man kan samle, pine og undertrykke barn og kvinner i evig framtid.

Hm, ser vi et facistisk mønster her?

FN ble dannet for å bekjempe Urett, ulikheter og undertrykkelse. Stoppe brudd på menneskerettigheter og imperialisme, så hvorfor tror du "Israel" og "storebror" forakter FN? Når du forsvarer "Israel", forsvarer du okkupasjon, barnemord, undertrykkelse, rasisme, terrorisme, tortur og lemlestelse. La oss ikke glemme flåeri av statsapparat.

[Og du kaller andre "uskolerte"]

Dagens Ironi?

9562365[/snapback]

Du er klar over at den fjortis- retorikken din fungerer i min favør og forsterker poenget mitt?

Endret av dicktator
Lenke til kommentar
Nå må det jo sies at i 1948, da staten Israel kom opp, midt mellom alle de arabiske landene, angrep de på tverten Israel. De fikk jo hjelp av Nato da, så det gikk ikke så veldig bra for muslimene.

Israel er jo i tillegg jødenes rettmessige plass, og at et land som Syria bygger atomanlegg ville ikke jeg satt pris på heller.

9555103[/snapback]

Du får det til å høres ut som om Israel steg opp av havet som et Atlantis i revers. Det var ikke sånn det skjedde, det som skjedde var at stormaktene ville kvitte seg med jødene, og sendte dem til midtøsten der de hadde bodd for et par tusen år siden. At det bodde mennesker i området fra før av betydde ingenting, for det var jo bare arabere, og det er jo lang tradisjon for at den hvite mann kan fordrive andre mindreverdige folkeslag hvis de har bruk for (eller lyst på) et stykke land. Siden den tid har de vestlige landene, bl.a. Norge sørget for at Israel (i strid med ikkespredningsavtalen) har atomvåpen som de kan bruke hvis villmennene prøver å få landet sitt tilbake.

Lenke til kommentar
"Israel" er IKKE et demokrati. IKKE et demokrati, skjønner? Når ytringsfriheten er begrenset til ulike områder og mennesker blir fangslet når de uttaler seg om bl.a de "lovlige" atomanleggene til sionistene, ja da brytes de demokratiske grunnprinsippene. Dessuten følges ikke det forpliktende konvensjonene (som er basert på internasjonal demokrati) innen miljø, folkerett osv.

Bare det at  "Israel" våger å kalle seg for et demokratisk samfunn, viser deres likegyldighet og er et direkte hån mot land som faktisk har et (Med unntak av Onkel som er den største terrorstaten her i verden)

"Israel" er som dens storebror, en imperialistisk hitlerstat, deres metoder for å bekjempe "uønsket" motstand er helt identisk med hva hitler benyttet mot jødene selv. Vold, militarisme, og systematiske brudd på menneskerettighetene er viktige stikkord her.

- Legge fabrikker, jord, eiendommer og merkevarer i grus for å kvele folket og næringslivet tomt for liv.

- Systematisk henrettelser av barn som uttrykker uenighet og protest mot okkupantene med hodeskudd

- Bygge ghettoer med enorme murer slik at man kan samle, pine og undertrykke barn og kvinner i evig framtid.

Hm, ser vi et facistisk mønster her?

Jada. Nå man kaller Israel for Hitlerstat og USA for den største terrornasjonen i verden, så forstå jeg at De har en sterk indoktinert Sosialkommunisme i blodet.

Så sterk at man igonere all form for kritisk tekning, historisk perspektiv, og at man skrive et motinnlegg som oser av brennede hat mot Israel.

Dessverre, passer De eksakt på beskrivelsen hva Kris beskrev (innlegget som jeg quota fra vgf)

Og han kalte slike for: "venstrevriddepyser" ;)

Du er klar over at den fjortis- retorikken din fungerer i min favør og forsterker poenget mitt?

Jewbrish? :blink:

Lenke til kommentar
Vaio, med ditt historiske perspektiv kan vel samene hive oss andre ut av landet? Jeg mener, urfolk og alt det der. De har jo til og med bodd her uavbrutt de siste flere tusen årene.

9565638[/snapback]

Hvorfor burde samene hiv nordmennene ut av Norge? Det er som om vest tyskere skal hive ut øst tyskere? :hmm:

Uansett, så forstå jeg ikke meningen med spørsmålet.

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Vaio, med ditt historiske perspektiv kan vel samene hive oss andre ut av landet? Jeg mener, urfolk og alt det der. De har jo til og med bodd her uavbrutt de siste flere tusen årene.

9565638[/snapback]

Hvorfor burde samene hiv nordmennene ut av Norge? Det er som om vest tyskere skal hive ut øst tyskere? :hmm:

Uansett, så forstå jeg ikke meningen med spørsmålet.

9565703[/snapback]

Du mener jødene har rett på Israel fordi de bodde der for flere tusen år siden, korrekt? Derfor var det greit at det ble opprettet stat for dem der til tross for lokalbefolkningens meninger?

Isåfall, er det ikke OK at samene gjør det samme? Har ikke de rett på Norge, de har jo tross alt bodd her hele tiden? I alle fall Finnmark?

Lenke til kommentar

israel er venner med usa så de kan bombe hvem de vil uten at noen sier noe. er ikke så lenge siden de angrep og bombet FN og drepte flere finske soldater, det var liksom helt greit det. er de som bor i landene rundt som er skumle det er de som må taes, du utgjør en konstant trussel for oss. såpass skumle er de at jeg ikke kan ta med brus på flyet. er helt latterlig at folk som sitter i norge og ser cnn og blir hjernevasket kan uttale seg om hvor skumle folk i midtøsten er

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...