magneman Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Dessverre har enkelt glemt Israel/jødene har rett til å eksistere.De som har litt peiling på historie, vet, at palestinere ikke har rett til vestbredden eller jerusalem. Derimot en større andel av Gaza som er den "gamle phillistinian." 9559373[/snapback] Det jeg mente før da jeg skrev. Jødene hadde jo rett til staten Israel, Jerusalem var jo Jødenes hellige by, og det var jo først og fremst deres område. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 (endret) Dessverre har enkelt glemt Israel/jødene har rett til å eksistere.De som har litt peiling på historie, vet, at palestinere ikke har rett til vestbredden eller jerusalem. Derimot en større andel av Gaza som er den "gamle phillistinian." 9559373[/snapback] Det jeg mente før da jeg skrev. Jødene hadde jo rett til staten Israel, Jerusalem var jo Jødenes hellige by, og det var jo først og fremst deres område. 9559419[/snapback] Dessverre, er det altfor mangen "under" utdannet idiotist/sosialist. Ta bare en titt på blitserene for eksempel, så kloke de er. Jeg antar; de som støtter palestineres sak, består av 70% uvitende idioter/populister (populære meninger), 30% terrorister Endret 23. september 2007 av Vaio Lenke til kommentar
magneman Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 (endret) Enig med deg Vaio, jeg støtter USA/Israel i dette ihvertfall. Endret 23. september 2007 av magneman Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Dessverre, er det altfor mangen "under" utdannet idiotist/sosialist.Ta bare en titt på blitserene for eksempel, så kloke de er. Jeg antar; de som støtter palestineres sak, består av 70% uvitende idioter/populister (populære meninger), 30% terrorister 9559489[/snapback] Ingen tvil om at det å være pro-palestina er "mote" i sosialistiske miljøer. Hvorvidt dette har noe med utdanningsnivå å gjøre - kan vel diskuteres. Når det er sagt, så er det interessant å merke seg at folk som ikke har noen meninger om globalsamfunnsrelaterte temaer, alltid har en mening om midtøsten konflikten. Mange "fanboys" ute å går. Mange av disse tror jeg også at man finner i overnevnte leir.. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Ingen tvil om at det å være pro-palestina er "mote" i sosialistiske miljøer. Hvorvidt dette har noe med utdanningsnivå å gjøre - kan vel diskuteres. Sosialister er retorisk med sine meninger, men et perspektiv innen i historie? Nei takk.. Det største ironiet er at Karl Marx var en jøde.... (Beat that!) Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Dessverre har enkelt glemt Israel/jødene har rett til å eksistere.De som har litt peiling på historie, vet, at palestinere ikke har rett til vestbredden eller jerusalem. Derimot en større andel av Gaza. som er den "gamle phillistinian". Hvor kom navnet palestina ifra? 9559373[/snapback] Det finnes da en tredje posisjon: 1. Etableringen av Israel var et feilgrep 2. Det er for sent å rette det opp, derfor må Israel fortsette å eksistere Jeg synes ikke at jøder har noe mer rett enn andre på Israel, men nå er de nå en gang der, så da kan vi ikke like godt hive dem ut. Ellers kan du jo forsøke å skille mellom sosialisme og kommunisme. Det hadde vært hyggelig med litt nyanser. Sånn av og til. Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Sosialismen / komunisme - poteto potato. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Vil du si at Sovjetunionen og Kina var/er sosialistiske land? Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Vil si at de er skoleeksempler på sosialdemokratiet ja. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Det finnes da en tredje posisjon: 1. Etableringen av Israel var et feilgrep 2. Det er for sent å rette det opp, derfor må Israel fortsette å eksistere Jeg synes ikke at jøder har noe mer rett enn andre på Israel, men nå er de nå en gang der, så da kan vi ikke like godt hive dem ut. Ellers kan du jo forsøke å skille mellom sosialisme og kommunisme. Det hadde vært hyggelig med litt nyanser. Sånn av og til. 9559792[/snapback] Sosialister er retorisk med sine meninger, men et perspektiv innen i historie? Nei takk.. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Vaio, jeg har lest din uthevede leddsetning og er ikke overbevist. Kanskje du vil tilføye et argument? Vil si at de er skoleeksempler på sosialdemokratiet ja. 9559882[/snapback] ...? Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Tøys og tull fra min side. Ferdig med det. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Det finnes da en tredje posisjon: 1. Etableringen av Israel var et feilgrep 2. Det er for sent å rette det opp, derfor må Israel fortsette å eksistere 1. Å føde "meg sjøl" var et feilgrep 2. Det er forsent å ta abort, derfor må vi la han leve Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Det finnes da en tredje posisjon: 1. Etableringen av Israel var et feilgrep 2. Det er for sent å rette det opp, derfor må Israel fortsette å eksistere 1. Å føde "meg sjøl" var et feilgrep 2. Det er forsent å ta abort, derfor må vi la han leve 9560166[/snapback] Hmm... Jeg har litt problemer med å se lignelsen mellom Israel og et menneske. Har du noen argumenter, eller er du bare ute etter snertne poenger? Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 Dessverre har enkelt glemt Israel/jødene har rett til å eksistere.De som har litt peiling på historie, vet, at palestinere ikke har rett til vestbredden eller jerusalem. Derimot en større andel av Gaza. som er den "gamle phillistinian". Hvor kom navnet palestina ifra? 9559373[/snapback] Forandrer fortsatt ikke faktumet at Israel er en terrorstat som ikke følger resolusjoner, internasjonale regler, og som fengsler mennesker som uttaler seg om det "lovlige" atomprogram. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Det finnes da en tredje posisjon: 1. Etableringen av Israel var et feilgrep 2. Det er for sent å rette det opp, derfor må Israel fortsette å eksistere 1. Å føde "meg sjøl" var et feilgrep 2. Det er forsent å ta abort, derfor må vi la han leve 9560166[/snapback] Hmm... Jeg har litt problemer med å se lignelsen mellom Israel og et menneske. Har du noen argumenter, eller er du bare ute etter snertne poenger? 9560219[/snapback] Neida jeg reflektere bare "din" mening på deg. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Dessverre har enkelt glemt Israel/jødene har rett til å eksistere.De som har litt peiling på historie, vet, at palestinere ikke har rett til vestbredden eller jerusalem. Derimot en større andel av Gaza. som er den "gamle phillistinian". Hvor kom navnet palestina ifra? 9559373[/snapback] Forandrer fortsatt ikke faktumet at Israel er en terrorstat som ikke følger resolusjoner, internasjonale regler, og som fengsler mennesker som uttaler seg om det "lovlige" atomprogram. 9560263[/snapback] Da synes du burde lese "Kris" innlegg jeg quota. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Det finnes da en tredje posisjon: 1. Etableringen av Israel var et feilgrep 2. Det er for sent å rette det opp, derfor må Israel fortsette å eksistere 1. Å føde "meg sjøl" var et feilgrep 2. Det er forsent å ta abort, derfor må vi la han leve 9560166[/snapback] Hmm... Jeg har litt problemer med å se lignelsen mellom Israel og et menneske. Har du noen argumenter, eller er du bare ute etter snertne poenger? 9560219[/snapback] Neida jeg reflektere bare "din" mening på deg. 9560287[/snapback] Neida? Du har altså ingen argumenter? Fint. Så er det avklart. Lenke til kommentar
sull Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 For meg virker det som at du ikke vil at Israel skal ha atomvåpene sine fordi landet er så ustabilt at dem kan når som helst sprenge alle nabolandene sine i luften. Hvis Israel hadde brukt atombombene sine er det ganske sannsynelig at hele midtøsten hadde gått til krig mot Israel noe som hadde vært ganske tåpelig. Israel kan kun være i et offensivt forsvar og bombene er en sikkerhet for at ingen kan utrydde Israel uten å få store konsekvenser. 9558467[/snapback] Jeg synes det er merkelig at noen land skal få lov til å ha atomvåpen og andre ikke. Er det noe riktigere at Israel har det enn Syria? Om de skulle bli brukt så ville det vært en ugjerning, uansett hvilket land som utførte angrepet. Jeg synes det er en tåpelig moralisme at land som har atomvåpen føler at det er galt at andre har det. Det eneste gale er jo at det truer deres posisjon til å skremme bort sine fiender. Ouch. 9558515[/snapback] Vel med dine tankeganger ville hele verden hatt atombomber nå da. Sikkelig trygg og fin verden vi har her! Det er ikke lillebror som synes det er urettferdig at storebror fikk den største iskremen vi snakker om her, men atombomber! Hvis Iran og Syria får skaffet og masseprodusert atombomber kan dem like så greit gi noen til terroristgrupper som tar ansvaret når deler av Israel ligger i ruiner. Motsetning til de landene har ikke Israel sagt tydelig at dem ønsker landene fjernet fra kartet. 9558613[/snapback] Når sier dette går jeg ut ifra at du har hørt fra media at det var det president Ahmadinejad sa. Men wake up and smell the coffee: Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Neida? Du har altså ingen argumenter? Fint. Så er det avklart. Bekrefter utsagnet mitt: Retorisk, og **** Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå