pong Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Jeg trenger ganske enkelt et program som sier meg hvor mye spenning som blir matet til minne. Biosen sier bare auto, noe som er helt teit etter mine begreper. Jeg lurer fordi jeg driver med klokking akkurat nå, og ifølge SPD infoen så bør det nesten være 2.2 volt når klokken kommer oppi 500 mhz. Siden jeg hadde et kræsj allerede ved 440 mhz så regner jeg med at spenninga da var for lav. Jeg vil sette spenningen manuelt. Tror liksom ikke at systemet automatisk øker spenningen når FSB frekvensen går opp. Skulle søren meg ikke overraske meg om spenninga er 1.8 volt enda. kjører core 2 e6750 forresten, minnet er av lavere kvalitet er jeg redd, men det skal greie å klokke noenlunde greit. Lenke til kommentar
pong Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 Kjører FSB:DRAM Synkront forresten dvs 1:1 Lenke til kommentar
pong Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 cpu-z så ikke ut til å gi meg den infoen jeg trengte, ikke everest eller. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Sett spenningen manuelt da vel. Står ikke spenningen i BIOS? Lenke til kommentar
pong Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 akkurat det, står ikke. Jeg er intresert i å vite spenninga av "scientific reasons". Lenke til kommentar
maedox Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Skjønner... Det følger ikke et eller anna "fancy" program med på CD-en til hovedkortet da? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 (endret) Kan du ikkje ta å gå inn på heimesidene til RAMen din og finne infoen der? EDIT; Eg missforstod. Endret 23. september 2007 av Arne Lenke til kommentar
kim-roger Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 last ned everest. der finner du alle fakta om PC-en din Lenke til kommentar
PerB Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Jeg trenger ganske enkelt et program som sier meg hvor mye spenning som blir matet til minne. Biosen sier bare auto, noe som er helt teit etter mine begreper. 9554679[/snapback] Autoinnstillingen i BIOS er ikke teit og er med til fjerne mange problemer og redusere antall svidde minnebrikker. Du kan slå den over til manuell og dermed få opp valg både på volt og latency-innstillinger. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 last ned everest. der finner du alle fakta om PC-en din 9557981[/snapback] "Ja, nu va du smart!" Les innleggene hans før du svarer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå