Rivers Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Er blitt frastjålet kamera (Canon 350D + Sigma 18-50 2.8) fra bilen. En dør har antagelig stått ulåst. Kamera lå skjult under ei jakke. Er fagorganisert og har standardforsikringen fra LO favør / fellesforbundet. Er usikker på om de dekker tyveri fra bil. Er det noe håp der eller burde jeg gå rett på bilforsikringen? Lenke til kommentar
maedox Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 I min innboforsikring er jeg også forsikret mot tyveri fra privatbil. Det er altså håp for deg, du må bare sjekke din spesifikke avtale. Lenke til kommentar
KS Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Får unnskylde meg at jeg i det hele tatt legger inn et innlegg her når jeg ikke har noe å bidra med, men denne type innlegg syns jeg er veldig pussige. Er det ikke bare å ringe forsikringsselskapet ditt å spørre?? Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 Vil helst slippe å møte en kundebehandler som bare sier "Nei, det dekkes ikke av forikringen" mens det egentlig gjør det og de håper at jeg gir opp der og ikke sjekker videre. Jeg får heller ikke gransket detaljene i kontrakten for øyeblikket da jeg må logge meg inn via banken min for å lese alle vilkårene. Kortet mitt er sperret da det har vært et uatorisert trekk på £800 på det. Nå mangler det bare at det ramler en meteoritt i hodet på meg Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Om man ringer forsinkringsselskapet og spør, så registrerer de en sak på det du ringer for. Derfor er det lurt å spørre i forkant. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 En dør har antagelig stått ulåst. Kamera lå skjult under ei jakke.9554546[/snapback] Selv om forsikringen dekker tyveri fra bil forutsetter dette at bilen er låst. Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Og om det skulle gå på forsikringen, så er det antageligvis en egenandel av ikke ubetydelig størrelse. Da jeg sølte kaffe på laptopen kunne jeg tatt det på innboforsikringa, men regnestykket ble litt kjipt. Prisfall på pc og egenandel gjorde at jeg satt igjen med en stakkarslig tusenlapp hvis jeg valgte å gjøre det sånn. Lenke til kommentar
Gaidaros Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Er blitt frastjålet kamera (Canon 350D + Sigma 18-50 2.8) fra bilen. En dør har antagelig stått ulåst. Kamera lå skjult under ei jakke.Er fagorganisert og har standardforsikringen fra LO favør / fellesforbundet. Er usikker på om de dekker tyveri fra bil. Er det noe håp der eller burde jeg gå rett på bilforsikringen? 9554546[/snapback] På denne linken står det hva Lo`s Favørforsikring dekker: http://www.lofavor.no/lof/id/9736 Som du ser, så dekkes tyveri fra låst bil med intil kr. 10 000,- I ditt tilfelle var bilen ulåst og dermed får du nok ingen forsikringsoppgjør. Lenke til kommentar
KS Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Om man ringer forsinkringsselskapet og spør, så registrerer de en sak på det du ringer for. Derfor er det lurt å spørre i forkant. 9560128[/snapback] å så da? med mindre du planlegger en forsikringssvindel så er det jo ikke noe i veien med dette. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Om man ringer forsinkringsselskapet og spør, så registrerer de en sak på det du ringer for. Derfor er det lurt å spørre i forkant. 9560128[/snapback] å så da? med mindre du planlegger en forsikringssvindel så er det jo ikke noe i veien med dette. 9575870[/snapback] Nja, hva tror du skjer med deg hvis et forsikringsselskap tilslutt sitter med ei full mappe med saker på deg? Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Makan til hypotetisk problemstilling skal du lete lenge etter... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå