Borgdrone Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Ser ut til at dette er rette plassen å rådføre seg, da det utvilsomt er mange av dere som kan dette på fingrene. Mitt system består i dag av fl. komponenter: MSI 7246 V2.1 PE Intel DC 6700 2 Gb Geil Ram 4x 250Gb WD Drive SATA II XFX 8800 Ultra GFX Thermaltake TR2-550 Windows XP Pro Dette oppsettet har jeg kjørt på over lengre tid med et Radeon X1900, uten den minste tegn til krøll. For å være forberet til Crisis når det kommer i hyllene, valgte jeg å kjøpe Vista og et nytt grafikk kort. (XFX 8800). Har ennå ikke installert Vista som dere ser, i påvente av SP1, men tenkte jeg skulle prøve GFX kortet jo før, jo heller. Hentet den siste Forceware tingen fra Nvidia's side, og installerte saken. Min forbløffelse ble rimelig stor, da Battlefiled 2 nektet å starte opp. Den ble enda større, når en bud nevnte noe om at dette kortet "krever" en PSU på rundt 750 W! Kan dette være tilfellet her, at jeg har for liten strømforsyning for oppsettet mitt? Håper noen av dere har kjennskap til dette.. Systemet ser ut til være stabilt i de tingene jeg daglig bruker det til, (PS, Flash og 3D Studio), men altså ikke til BF2.. Rgds. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Kan være at PSUen blir litt liten, ikke i watt styrke men Ampere på 12V. Men ville forsikret meg om at alt av ATI drivere er fjernet ordentlig, brukte du drivercleaner for eksempel? Lenke til kommentar
Borgdrone Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 Nei, jeg brukte kun det avinstallerings verktøyet som ATI tilbyr ved sine drivere. Mener du at jeg burde prøve "Drivecleaner"? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Ser at den Thermaltake-en har 14 og 15 Ampere på 12V- railene. D.v.s max 180W på 15A. Det kan være litt snaut. Det skal ikke være nødvendig å bruke "Drivercleaner"når du går fra ATI til nVidia. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Jeg vet selv at det er nødvendig for å alt skal funke. Har prøvd å avinstallere fra kontrollpanelet selv, og det må mer til.... blir liggende noe fjatt igjen. Anbefaler å kjøre drivercleaner Lenke til kommentar
Borgdrone Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 Ok, takker for alle innspill her. Av de PSU'ene de selger hos PS.no - hvilken burde jeg gå for, for å være "helt" sikker på at Ampere og Watt er tilstrekkelig for det oppsettet jeg har pr. dags dato? Rgds. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Om jeg skulle valgt en av de som selges på PS, måtte det ha vært en av Thermaltakes Toughpowere, de er mye mer pålitelige enn Purepower og TR-serien. Har selv hatt to svært dårlige erfaringer med Purepower, men Toughpower produseres for Thermaltake av en annen produsent enn disse. Den minste er på 750W, det er mer enn den jevne PC trenger. Så den holder. Lenke til kommentar
Borgdrone Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 Takker for alle svar! Kjøper Thermaltake 750W. Rgds Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Kan ellers anbefale seasonic 550 watt eller corsair hx520. Begge psuene er laget av seasonic, og har veldig mye tilgjenglig kraft på 12v linjen. Tror det ligger på 34 amper elle rnoe sykt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå