olesathe Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Hvordan er denne skjermen for "vanlig" bruk? Da tenker jeg blant annet på dvd filmer og enkelte spill..... Lenke til kommentar
Ganske Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 15" 1024x768 er heilt greitt, og langt meir behageleg enn mindre skjermar med same oppløysing. Dei fleste vil nok føretrekka å justera storleiken på standardskrifta litt ned. Punktstorleik 9-10 er fint. Skikkeleg antialiasing er heilt nødvendig for at det skal sjå fint ut, men det får du jo i alle moderne operativsystem. Eg kan vanskeleg tenkja meg at filmar og spel har særleg nytte av høgare oppløysing. Lenke til kommentar
olesathe Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2003 Okei! Er det mulig å oppgradere en slik skjerm til AXGA eller UXGA? Lenke til kommentar
spetter Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 LCD 15 XGA skjerm, blir for stort.. du kan ikke oppgradere selve skjermen, hvis du vil ha SXGA eller UXGA da må du bytte hele skjermen.. SXGA / UXGA er passe på 15 lcd skerm 15 lcd tilsvarer 17 crt.. hvis du absolut først vil ha sxga / uxga skjerm, bør du kjøpe det og ikke vente, pga blir fort dyrt å bytte skjerm, eventuelt vanskelig å selge en 15 xga skjerm Lenke til kommentar
Oyoz Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Uten å starte noen lenger diskusjon ; det er relativt stor enighet om at en 15" XGA ikke er noe å satse på. Kjøp heller en SXGA. UXGA blir kanskje for lite for noen. Jeg har det og stortrives. Men en bør ikke ha problemer med synet. Det sto en artikkel om dette på barbara.no for en stund siden. http://www.barbara.no/guider/skjerm1.html Den har vel vert diskutert, men jeg synest den har mange fornuftige poeng. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Uten å starte noen lenger diskusjon ; det er relativt stor enighet om at en 15" XGA ikke er noe å satse på. Kjøp heller en SXGA. UXGA blir kanskje for lite for noen. Jeg har det og stortrives. Men en bør ikke ha problemer med synet. her må jeg si meg uenig! For det første...grunnen til at folk her på forumet er "enige" om at 15' XGA ikke er noe å satse på, er at disse folkene består av stort sett svært aktive databrukere...som gjerne ønsker høy oppløsning i spill, og gjerne vil ha mest mulig ikoner og vinduer oppe på skjermen samtidig...(jeg er en av disse!) MEN, det finnes også en del personer som bare vil ha pc'en sin til å sjekke mail, surfe litt på nettet, og trykke litt i word og excel...og for disse kan XGA gjerne være den idèelle oppløsningen! For det andre...jeg er enig at UXGA kan bli for lite for noen, men det finnes også de som synes at denne oppløsningen er perfekt for en 15' skjerm(deriblandt meg!). så konklusjonen min er at alle som skal kjøpe seg bærbar bør ta seg en tur inn i en butikk og se for seg selv hvordan oppløsningene blir...det blir for dumt å påstå at den og den oppløsningen er den rette for den og den skjermen! vh krister Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå