Mompen Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 (endret) Faen ta Kjørte noen kompiser som skulle på fest i går, da jeg plutselig hørte noen velkjente surklelyder fra baksetet.. Da var det gjort.. Stoppet bilen og fikk bort alt spyet som lå igjen i setet, men lukta sitter der fortsatt (brukte en hel boks med 25 cleaning wipes). Noen som har noen tips til fjerning? Dette haster egentlig litt.. Orker ikke kjøre rundt med en lukt av øl og magesyre i bilen. Endret 25. september 2007 av Mompen Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Ta ut sete og vask og grubb det skikkelig, gjerne høytrykk. Bruk produkter som: Autoglym Interior Shampoo: http://www.autoglym.co.uk/enGB/product-pro...06VQ=GE&Range=1 Autoglym Odour Eliminator: http://www.autoglym.co.uk/enGB/product-pro...06VQ=HL&Range=1 Meguiars Car Odor Eliminator: http://www.autogeek.net/megcarodel.html Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Alternativet er å vaske setet med vanlige rengjøringsprodukter og la stå et års tid, da forsvinner spylukta. Dette er seriøst vanskelig å få bort. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 Så vanskelig å få bort? Fanken Mulig jeg må ta med bilen til et firma som driver med rens av interiør eller noe lignende, men det er sikkert svindyrt. Hva med dampvask eller hva det nå heter? Lenke til kommentar
Legion Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 du kan prøve natron. drysse på, gni inn, vaske/børste av. ikke bruk for mye vann, da vil du bare sparke liv i lukta igjen. dette er såklart et såkalt kjerringråd, så ta det for det det er Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Off! Føler med deg! Derfor kjører eg ALDRI fulle kompiser! Hvis du ikke får bort dritten så er jo "gammel svette blir som ny" prinsippet en nødløsning! Dekke over lukta med annen lukt som er bedre! Lenke til kommentar
boblikof Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Prøv å vaske med salmiakkvann. Husk å bruke gummihansker. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 Takker for gode tips, har tilgang til dampvask så jeg skal prøve det, salmiakk høres ut som et bra forslag Detta dritet skal bort Lenke til kommentar
abbor Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Egentlig, er det han som spydde som burde vaske. Du bare sier når det er bra... Lenke til kommentar
Tobinor Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 eller evt betale renseregninga... Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Få bilen på rens , på shell selger dei ei flaske som du spruter på sete så skal skitten komme opp.... å så er det bare å tørke vekk. Kan jo høre på ein høgger om dei har eit baksete til deg..... Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Sett bort bilen til profesjonelle og la han kameraten din ta regningen. Det var HANS skyld. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Siste støttes fullt!! Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Ta ut sete og vask og grubb det skikkelig, gjerne høytrykk. Ops.. Høytrykk har det med å smelte alt som er syntetisk. Dette fikk tøymattene mine lære.. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Ta å fukt litt kjøkkenpapir med eddik å putt det i en liten plastpose og sett i bilen, etter en uke så er det bare å lufte bilen godt så skal spylukten være borte. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Ta ut baksetet og dynk det med vann og vaskemiddel for tøy. La det stå en halv times tid og spyl med høyttrykkspyler. IKKE spyl for nerme om det er litt fres i spylern. Når du er ferdig legger du setet til tørk et varmt sted til det er tørt, ha helst ei vifte stående i rommet, så tørker det mye raskere. En jeg jobba sammen med gjore dette med alt av seter og bekledning vær gang han kjøpte bil. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Skinnseter er gull å ha :!: Har hørt at det fungerer knallbra å vaske setene med varmt vann og salmiakk. Dette fant jeg etter 2 og et halvt sekund med googling: http://www.bilpleieguiden.no/s%20og%20s/svar.html Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 Skal prøve varmt vann og salmiakk i morgen, hvis ikke skal jeg prøve å få tak i en tepperenser eller noe lignende som det stod om i linken til pc^2004 Var ute i bilen en tur nå, la tidligere i dag et fuktet håndkle i setet samt satte en kopp eddik nedenfor, håndkledet stinket mens setet kjentes bra ut (lukter mye mindre spy enn i stad) Takker for gode tips, ordner seg nok håper jeg Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Ja, må fjerne litt ØL fra bagasjerommet mitt i morra, har liggi 7 fulle poser med tomgods baki der.. Rent litt ut.. HOI det lukter skikkelig fyllik Går ikke ut i kupèen heldigvis, men.. hver gang jeg åpner bagasjelokket.. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Gammelt øl henger ikke igjen på samme måte som gammel magesyre. Gammelt øl fjernes enkelt ved vask noe spy ikke gjør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå