hegefrem Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 (endret) PC-en min henger seg, men når jeg åpner "ctrl+alt+del" så virker det som det skal... Noen som har noen forklaring på dette?? Jeg kan ikke "dra" filer fra ett sted til ett annet lengere, må høyreklikke -> klippe ut/kopier -> lim inn Funker heller ikke å dra over i programmer... To problemer her altså og jeg håper noen har ett lite tips til meg.. Endret 23. september 2007 av hegefrem Lenke til kommentar
qdos Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Du kommer med for lite informasjon til å kunne gjøre noe annet enn å gjette. Når henger den? Etter pålogging, når du kjører et bestemt program, eller helt vilkårlig? Se hvilke programmer som kjører i Oppgavebehandling, og sorter etter CPU for å se hvilket program som bruker mest ressurser. Lenke til kommentar
hegefrem Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 Du kommer med for lite informasjon til å kunne gjøre noe annet enn å gjette. Når henger den? Etter pålogging, når du kjører et bestemt program, eller helt vilkårlig? Se hvilke programmer som kjører i Oppgavebehandling, og sorter etter CPU for å se hvilket program som bruker mest ressurser. 9554378[/snapback] Den henger seg med en gang windows har logget på. Er ingenting som bruker CPU mere enn vanlig, det meste er ledig. Trenger du flere opplysninger? Lenke til kommentar
qdos Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Prøv å trykk F8 under oppstarten, og start i sikkerhetsmodus (safe mode), og se om du får samme problem da. Lenke til kommentar
hegefrem Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 Sorry at det tok litt tidfra min side det her... Ja, har samme problemet i sikkerhetsmodus Lenke til kommentar
qdos Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Hvilke programmer blir startet i oppstarten? Start-Programmer-Oppstart (tror det heter Oppstart på norsk, Startup på engelsk OS). Lenke til kommentar
hegefrem Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 ATIPTA Cpqset eabconfg.cpl hpWirelessAssistant Kernel and Hardware Abstraction Layer Logitech Hardware Abstraction Layer Nero Filter Check pccguide.exe quickTime Task SynTPEnh ctfmon.exe MsnMsg SUPERAntiSpyware Lenke til kommentar
qdos Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Der tror jeg du har svaret. Hvis maskinen skal kjøre alt dette ved oppstart, er det ikke rart den henger. Anbefaler at du starter med å avinstallere programmer du ikke bruker/trenger, sjekker hva de ulike programmene i Oppstarten er for noe, og fjerner de du ikke vil ha/vet du har/trenger. Lenke til kommentar
hegefrem Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 Hmm... Hva trenger man? Har prøvd å rydde, var enda mere der, prøvde ett program som heter CodeStuff Starter, så huka av masse der. Det som er igjen er stort sett ting jeg bruker (vet ikke om man trenger det på oppstart forde) og ting jeg ikke aner hva er, systemfiler og ting. Har du noen forslag til hva som kan bort? Og er det bare å huke det av eller skal det slettes? Lenke til kommentar
qdos Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Kjenner ikke til CodeStuffStarter, men anbefaler at du avinstallerer programmer fra kontrollpanel -> legg til/fjern programmer. Det skal ikke ligge systemfiler i startmenyen, så selv om det ser ut som systemfiler trenger det ikke å være det. Mulig det har lagt seg mye spyware i oppstarten din, og anbefaler spybot search and destroy for å fjerne eventuelle slike. Lenke til kommentar
hegefrem Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 Har du noe svar på "dra og slipp" problemet mitt? Jeg prøver Spybot, så får vi se hva den sier. Sånn du ser det, er det noen av tingene på listen som man trenger i det hele tatt? Jeg er jo så redd ting ikke skal virke hvis jeg fjerner Lenke til kommentar
qdos Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Har ikke sett noe om et dra og slipp-problem? Operativsystemet skal ikke være avhengig av programmer på oppstartsmenyen, så i utgangspunktet skal du ikke merke noe negativt. Hvis du bruker noen sære programmer som er avhengige av å ligge der, vil du kunne merke det på dette programmet. Hvis du er usikker på noen av de, kan du google "[fil]+startup" for å se om andre har erfaringer med den aktuelle filen. Lenke til kommentar
hegefrem Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 I det første innlegget mitt står problemet forklart Okki, så brannvegg og virusprogram trenger heller ikke ligge der? Lenke til kommentar
qdos Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Er relativt dårlige odds for at maskinen din er stappet med virus, og at du har blaster ormen i tillegg, dette er typisk for at drag and drop ikke fungerer. http://www.tek-tips.com/viewthread.cfm?qid=723934 Virusprogram og brannmur skal normalt ikke trenge å ligge i startup - de bør starte før OS kommer så langt. Ikke last ned alskens superdupervirusfreefixwithspecialtoolbar-programmer, det gjør bare vondt verre. Hold deg til kjente programmer både for antivirus og brannmur, og last i tillegg ned siste oppdateringer fra Windows update. Lenke til kommentar
hegefrem Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 De virusprogrammene jeg har er, Trend Micro og SAS, sistnevnte anbefalt av noen her. Har prøvd noe av det som står på siden, men hjelper ikke. Så jeg får fjerne programmer med hard hånd. Hvordan blir jeg kvitt envt ormer og sånn når ikke virusprogrammene finner det? Søkt gjennom med Spybot, fant noe, men hjalp ikke Lenke til kommentar
qdos Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Går ut fra at du har oppdatert programmet, slik at det inneholder de siste definisjonene? Anbefaler også programmet Ad-aware for å fjerne ulumskheter, og ikke minst windows update. Hvis for mye er skadet, kan det lønne seg å heller kjøre en komplett reinstallering. Husk å ta backup av filer du vil ha med deg tilbake, men ikke legg de tilbake før alle virusdefinisjoner er oppdaterte, slik at du ikke kopierer disse tilbake i en ny install. Lenke til kommentar
hegefrem Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 Ja har de siste definisjoner, og Ad-Aware og, skal søke gjennom med den også. Lenke til kommentar
hegefrem Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Søkt gjennom og renska opp, men har ennå problemer. Er det noen innstillinger noen plass der man kan velge dra og slipp/ikke dra og slipp? Skjønner meg ikke helt på denne saken, fryktelig dungvindt Lenke til kommentar
hegefrem Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 Er relativt dårlige odds for at maskinen din er stappet med virus, og at du har blaster ormen i tillegg, dette er typisk for at drag and drop ikke fungerer. http://www.tek-tips.com/viewthread.cfm?qid=723934 Virusprogram og brannmur skal normalt ikke trenge å ligge i startup - de bør starte før OS kommer så langt. Ikke last ned alskens superdupervirusfreefixwithspecialtoolbar-programmer, det gjør bare vondt verre. Hold deg til kjente programmer både for antivirus og brannmur, og last i tillegg ned siste oppdateringer fra Windows update. 9581727[/snapback] Prøvde det ene av punktene i denne linken. Denne firkanten kommer opp: mshtml.dll ble lastet inn, men innsettningspunktet for DllRegisterServer ble ikke funnet. Filen kan ikke registreres. Noe jeg kan fikse opp i? Lenke til kommentar
hegefrem Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Denne tråden er gammel, men siden denne gang har jeg formatert PC-en og problemene var fortsatt tilstede. Det var kun en eneste ting som var igjen på dataen... Så til dere andre som kanskje er så uheldig å få dette problemet og ikke finner ut hva det er: Logitech musa! Når jeg fjerna den og restarta var ALT i orden! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå