Isbilen Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Jeg har litt småpirk å komme med her. Det er flott at vi har fått en språkdel her på forumet, men jeg stiller meg kritisk til navngivingen. Først het den "språkspalten" som en annen useriøs fotnote i et ungdomsblad, en del som lever på resten av forumets nåde og som egentlig ikke er så veldig viktig. Det var et ræva navn, og det var bra at det forsvant. Problemet er at det nye navnet ikke er helt på g det heller. "Språk og grammatikk" er nemlig smør på flesk. Grammatikk er et iboende trekk ved alle språk i hele verden; uten språk, ingen grammatikk, og uten grammatikk, ikke noe språk. Det er kanskje en bagatell, men en slik feil kan frastøte seg de med virkelig peil, samtidig som den jo lærer brukerne opp til å operere med et skille som ikke er der. Og forumsdelen er jo for læringens skyld, er det ikke? Da ville det vært synd å lære folk opp til usannheter. Hvorfor ikke bare kalle den "språk"? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Ja du har vel egentlig et poeng. Vi endret det fra "Språkspalten" fordi mods gjorde oss oppmerksom på at det navnevalget ikke stod i stil med hvordan vi ga kategorier ellers navn på dette forumet. Så da endret vi det til det som ble foreslått. Men at det nok er smør på flesk har du nok rett i, så skal se litt på det. Takk for tilbakemelding Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg