Tantor_ Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Venter et highpoint rocketraid 404u kort i morgen. Har 4 disker som ska raides 2 og 2. Tar i bruk alle 4 portene på raid kontrolleren. Kort spørsmål, er det noe spess jeg må foreta meg for å få bootet win2k hvis jeg legger det på et raid-0 sett? Og har jeg noe mulighet for å partisjonere opp raid settet slik at jeg får lagt system/boot partisjonen for seg og pagefila på en annen partisjon? Takker for svar! Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Kort spørsmål, er det noe spess jeg må foreta meg for å få bootet win2k hvis jeg legger det på et raid-0 sett? Og har jeg noe mulighet for å partisjonere opp raid settet slik at jeg får lagt system/boot partisjonen for seg og pagefila på en annen partisjon?Takker for svar! Regner med at du skal ha pagefila på et annen raid-sett og ikke bare på en annen partisjon? -Først så setter du jo opp raid-settene i BIOS på kontrolleren, og så partisjonerer du de i windows/e.l. ... -Det er ikke noe problem å boote fra RAID, - kontrolleren vil gjøre dette autmatisk hvis det er den som er C: (og det blir den hvis du installerere OS'et der som første disk) Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2003 Takker for svar, skal seff legge page fila på det andre stripe settet. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Kort spørsmål, er det noe spess jeg må foreta meg for å få bootet win2k hvis jeg legger det på et raid-0 sett? Du må huske å trykke F6 under første installasjonsskjermbilde. (legge til 3.parts driver for RAID-kontrolleren) Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 [quote name="kjetilklDet er ikke noe problem å boote fra RAID' date=' - kontrolleren vil gjøre dette autmatisk hvis det er den som er C: (og det blir den hvis du installerere OS'et der som første disk) [/quote] Hmmm, begynner å bli utrolig lenge siden jeg hadde OSet mitt liggende på C: Det er ingen regel som sier at C: må være oppstartdisk. I løpet av halvannet år har jeg i alle fall hatt OSet installert på D, G, H, K-diskene. Windows 9x krevde vel i utgangspunktet C:, men også dette kan legges på en annen disk ved å si til BIOS at man skulle boote fra en annen disk. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Hmmm, begynner å bli utrolig lenge siden jeg hadde OSet mitt liggende på C: Det er ingen regel som sier at C: må være oppstartdisk. I løpet av halvannet år har jeg i alle fall hatt OSet installert på D, G, H, K-diskene. Windows 9x krevde vel i utgangspunktet C:, men også dette kan legges på en annen disk ved å si til BIOS at man skulle boote fra en annen disk. Ja du kan selvsagt velge hva partisjonen skal hete, -men de fleste synes nå det er mest praktisk å ha den på C: da .. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Hmmm, begynner å bli utrolig lenge siden jeg hadde OSet mitt liggende på C: Det er ingen regel som sier at C: må være oppstartdisk. I løpet av halvannet år har jeg i alle fall hatt OSet installert på D, G, H, K-diskene. Windows 9x krevde vel i utgangspunktet C:, men også dette kan legges på en annen disk ved å si til BIOS at man skulle boote fra en annen disk. Ja du kan selvsagt velge hva partisjonen skal hete, -men de fleste synes nå det er mest praktisk å ha den på C: da .. Navnet på partisjonen har ingenting med saken å gjøre. Et OS kan godt ligge på partisjon 4 på en disk som står som slave på IDE2. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Hmmm, begynner å bli utrolig lenge siden jeg hadde OSet mitt liggende på C: Det er ingen regel som sier at C: må være oppstartdisk. I løpet av halvannet år har jeg i alle fall hatt OSet installert på D, G, H, K-diskene. Windows 9x krevde vel i utgangspunktet C:, men også dette kan legges på en annen disk ved å si til BIOS at man skulle boote fra en annen disk. Ja du kan selvsagt velge hva partisjonen skal hete, -men de fleste synes nå det er mest praktisk å ha den på C: da .. Navnet på partisjonen har ingenting med saken å gjøre. Et OS kan godt ligge på partisjon 4 på en disk som står som slave på IDE2. My point excatly.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå