Gå til innhold

Tegn på elite, benkpress?


Bear^

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel mer det at stor styrke i disse muskelgruppene medfører mer hurtighet, så lenge du trener hurtig styrke. Altså er knebøy en praktisk viktig øvelse for alle idretter hvor løping, hopping osv. inngår. Det er også praktisk i seg selv å kunne løpe i visse situasjoner selv om det ikke er konkurranse.

 

Selvsagt kan alle øvelser kritiseres, men det å ta en av de viktigste øvelsene for de fleste idrettsutøvere synes jeg var ett lite overgrep.

Lenke til kommentar

Benkpress er den ultimate skryteøvelsen fordi de om ikke trener med vekter eller er nye med vekttrening vet ikke om noen andre øvelser omtrent så derfor er det benkpress som gjelder (sånn har jeg ivertfall oppfattet det).

 

Selv er jeg mye sterkere i bena enn brystet, så liker mer å skryte om hvor mye jeg trener med i knebøy enn benkpress, men blir aldri spurt om hva jeg tar/trener med i knebøy i RL.

 

Selv synes jeg knebøy og markløft er mye bedre øvelser til å teste styrken til folk.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Sant det. Jo mer muskler involvert, jo bedre test. Markløft er vel det ultimate, da den involverer det meste av kroppen, og er langt vanskeligere å jukse i enn bøy og benk. Hadde jeg fått ein million for hver gang jeg så noen kjøre bøy ordentlig dypt hadde jeg ikke vært spesielt rik likevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...