Gå til innhold

Canaldigital og Belkin N1

Anbefalte innlegg

Fikk til helga et rart problem. Nettet detter ut og kommer inn rett eterpå hele tida.

20-30 sekunder på og samme av hele tida. Ringte kundeservice og de foreslo å koble en maskin rett på modemet. Da var det stabilt. Når jeg kobler via routeren gjenoppstår problemet. Routeren har flere statusindikatorer for å fortelle om noe er feil og den lampa som indikerer forbindelsen mellom router og modem er ok men lampa som indikerer internettforbindelse blinker gult. Har tatt factory reset og problemet er det samme. Det gjør ingen forskjell om man er påkoblet via tråd eller trådløst. Det virker som det kommuniseres mye mellom router og modem også når det detter ut(blinking i lampa der ledninga fra modem går inn i router.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme problemet jeg også.

Har prøvd å resete til factory settings, resete router og modem manuelt og bytte alle kabler.

Problemene startet den dagen jeg hadde kjøpt routeren og skulle sette den opp. Det fulgte med en instalasjons cd i pakka som jeg satte inn. Denne cden fungerte jo selvfølgelig ikke. Så da jeg rota litt rundt på forskjellig forums fant jeg ut at cdene som fulgte med ofte hadde en bug slik at de ikke fungerte på riktig måte.

Greit nok tenkte jeg, og lastet ned den nyeste setupen fra belkin side hjemmeside.

Men etter ca 1 uke der routeren hadde fungert prikkfritt, begynte problemene å komme. Modem lampa på routern begynte å blinke gult. Da jeg resatte routern eller modemet hente det at den ble blå igjen. Men når lampa som indikerte internett begynte å blinke gult mistet jeg internett igjen.

Håper noen vet hva man kan gjøre. Ellers er vel eneste mulighet for meg å stikke ned på Lefdal på mandag og bytte den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...