Gå til innhold

Trenger råd om cms eller news-publisher


Anbefalte innlegg

Kom dessverre ikke på noen bedre topic i farta, men skal prøve å forklare.

 

Pr idag bruker jeg enkel html og frontpage (jada - jeg vet) på mine hjemmesider og det fungerer egentlig greit for meg, men nå føler jeg imidlertid det er på tide med en oppfriskning av sidene mine, samtidig som jeg ønsker noe utvidet funksjonalitet.

 

Her er følgende krav;

 

- enkel å administrere fra en hvilken som helst datamaskin

- inneholde et bildegalleri som er enkelt å oppdatere

- ha muligheten for å legge filmklipp direkte inn på sidene

- ha muligheten for interne sider med innlogging

- bør fungere godt i alle typer nettlesere

- ha muligheten for rss

 

Er det muligheter for å lese og skrive epost direkte fra sidene er det også ønskelig.

 

Har for øyeblikket domene hos one.com med de muligheter som ligger der. Er klar over safemode er på og at det kan være en begrensning.

 

Mvh Dan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og takk for svarene.

 

Har testet både Joomla! 1.0.13 og 1.5 men finner ingen template jeg liker. Ikke synes jeg de er særlige oversiktlige heller.

 

Wordpress får jeg ikke opp som noe annet enn blogg, og det er ikke det jeg ønsker.

 

Drupal lot seg ikke installere en gang(?) og nå tester jeg e107.

 

Finnes det noen enkle ASP-varianter hvor jeg enkelt kan endre kildekoden?

 

Mvh Dan

Lenke til kommentar
For å endre lenkene, går du til Menu -> Menu Manager -> mainmenu.

9583596[/snapback]

 

Ja, dette vet jeg - men det virker simpelthen ikke i versjon 1.5

 

Har prøvd flere templates og det er det samme overalt. Jeg kan endre selve lenkene (eller menypunktene om du vil) men ikke overskriften på hver enkelt meny. Main menu blir hetende Main menu hva jeg enn gjør ...

 

Mvh Dan

Lenke til kommentar

Nei, man skal kunne endre overskriften på menyene - har gjort det i versjon 1.0.13

 

Under Maler -> Tilordne meny, kommer feilmeldingen "Kan ikke tilordne standardmal"

 

Går ut fra at dette er en bug som sikkert blir fikset etterhvert, men det hjelper ikke meg nå.

 

Føler også at det ikke er noe særlig med extensions ennå heller så kanskje det er like greit å holde seg til 1.0.x utgavene inntil videre.

 

Ellers er det en fin side du har der - ikke ulikt et slikt oppsett jeg kunne tenke meg.

 

Mvh Dan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...