Dan Hansen Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Kom dessverre ikke på noen bedre topic i farta, men skal prøve å forklare. Pr idag bruker jeg enkel html og frontpage (jada - jeg vet) på mine hjemmesider og det fungerer egentlig greit for meg, men nå føler jeg imidlertid det er på tide med en oppfriskning av sidene mine, samtidig som jeg ønsker noe utvidet funksjonalitet. Her er følgende krav; - enkel å administrere fra en hvilken som helst datamaskin - inneholde et bildegalleri som er enkelt å oppdatere - ha muligheten for å legge filmklipp direkte inn på sidene - ha muligheten for interne sider med innlogging - bør fungere godt i alle typer nettlesere - ha muligheten for rss Er det muligheter for å lese og skrive epost direkte fra sidene er det også ønskelig. Har for øyeblikket domene hos one.com med de muligheter som ligger der. Er klar over safemode er på og at det kan være en begrensning. Mvh Dan Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Du vil altsa ha 1 script som gjor alt det der? Det kan bli litt vanskelig. Men Wordpress... kanskje. Det finnes en mod til WP som har galleri. Mulighet for a legge filmklipp inn pa sidene... hva mener du da? Altsa a legge en feks <embed> ? Det gar vel pa de fleste regner jeg med. Lenke til kommentar
EX-adrin Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Jeg tror E107, jomla og webspell skal kunne gå innene for kravene dine. Eneste er at du må laster ned plugins til dem sånt at det skal funke. stop meg vis jeg tar feil Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 Hei og takk for svarene. Har testet både Joomla! 1.0.13 og 1.5 men finner ingen template jeg liker. Ikke synes jeg de er særlige oversiktlige heller. Wordpress får jeg ikke opp som noe annet enn blogg, og det er ikke det jeg ønsker. Drupal lot seg ikke installere en gang(?) og nå tester jeg e107. Finnes det noen enkle ASP-varianter hvor jeg enkelt kan endre kildekoden? Mvh Dan Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Vil anbefale Joomla! 1.5 i sterkeste grad. Bare du setter deg inn i det, og lærer det å kjenne. Har du et CMS som kan utfylle alle krav. Det er en rekke template klubber som tilbyr templates til en billig penge. Si ifra, så gir deg en røss med lenker. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 Av en eller annen merkelig grunn fikk jeg heller ikke installert e107. La da inn Joomla! 1.5 men får ikke oversatt blant annet menyoverskriftene (main menu til hovedmeny etc) bare selve menypunktene. Hvor stor er forskjellen egentlig på Joomla! 1.0x og 1.5? Har lastet ned manualen på 1.0.11 Mvh Dan Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Å bruke Joomla! 1.0 opp mot Joomla! 1.5 er ikke den store forskjellen. Konseptet er det samme. Forskjellen ligger mere i koden, og hvordan ting installeres. Her har du Joomla! 1.0 siden min: http://360-fan.net/ For å endre lenkene, går du til Menu -> Menu Manager -> mainmenu. Endret 26. september 2007 av MindTooth Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 For å endre lenkene, går du til Menu -> Menu Manager -> mainmenu. 9583596[/snapback] Ja, dette vet jeg - men det virker simpelthen ikke i versjon 1.5 Har prøvd flere templates og det er det samme overalt. Jeg kan endre selve lenkene (eller menypunktene om du vil) men ikke overskriften på hver enkelt meny. Main menu blir hetende Main menu hva jeg enn gjør ... Mvh Dan Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Det er vel slik at du ikke skal kunne endre navnet på mainmenu. Grunnet er at denne er et holdepunkt for Joomla!. Hvis du trenger flere menyer, er det bare å lage noen i tillegg. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 Nei, man skal kunne endre overskriften på menyene - har gjort det i versjon 1.0.13 Under Maler -> Tilordne meny, kommer feilmeldingen "Kan ikke tilordne standardmal" Går ut fra at dette er en bug som sikkert blir fikset etterhvert, men det hjelper ikke meg nå. Føler også at det ikke er noe særlig med extensions ennå heller så kanskje det er like greit å holde seg til 1.0.x utgavene inntil videre. Ellers er det en fin side du har der - ikke ulikt et slikt oppsett jeg kunne tenke meg. Mvh Dan Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Wordpress kan brukes til langt mer enn bare blogg. Du har i teorien et fullt cms i wp. Det trengs bare litt kildekode snoking og plugin nedlasting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå