Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Selvmords tanker... for syke eller sørgende menn..

sognis

Anbefalte innlegg

Hvis et menneske tenker at en skal ta selvmord... er mennesket sykt, skadet, i sorg osv

det er hvis flere i samfunnet som går rundt med selvmordstanker enn man generelt tror.

snakk om det.. for folk med slike tanker e ikkje utskudd eller syke. de vet bare ikkje kor de skal gjøre av seg her på jorden..

hvordan kan man hjelpe de og hvordan kan man hindre at de går så langt at de tar sitt eget liv??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_1111

Hei.

Velger å poste i gjeste form fordi jeg har en bruker på diskusjon.no.

Det du sier om at mennesker med selvmordstanker ikke er syke/uskudd er helt sant. Jeg hadde selv tanker om dette en periode der jeg var i vanvittig sorg og følte at jeg ikke passet inn i denne verden. Jeg hadde vanvittig dårlig selvtillit og jeg følte at jeg bare var til bry for alle andre.

Det beste du kan gjøre for en person i denne situasjonen er å være der for han/Henne. Husk at dette mennesket er i en vanvittig sårbar situasjon og sannsyneligvis ikke vil snakke om det. Det beste du kan gjøre er å vise at du støtter denne personen og er glad i han/Henne og viser generelt at du er interresert i gå finne på noe på hverdagene.

Ensomhet og sorg er noe av det værste en person opplever.

Håper det var til hjelp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...