hallvis Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Heisann. Jeg har såvidt begynt å leke litt med bluescreen, da jeg skal bruke det ved en senere anledning. Jeg prøvde meg fram med den innebygde bluescreen effekten i premiere, men da ble det blåe bare grått... Har sett guider på nettet at det skal være hvitt. Det endte opp med at jeg måtte ta det i After Effects, noe som gikk greit. Noen som vet va jeg gjorde galt? Kan vel nevne at lysinge var så som så, men det burde et program av Premieres klasse takle.... Finnes det programmer som er bedre til bluescreen enn premiere og after effects, og som er i en relativt lav prisklasse? Hvis dere har linker til en bra bluescreen guide takker jeg ikke nei. Ellers bruker jeg et XL1s kamera. Takk på forhånd Fredrik Lenke til kommentar
madbertha Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 hva er galt med after effects da ? Lenke til kommentar
hallvis Skrevet 22. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2003 Ingen ting galt, men jeg vil bare vite hva jeg gjorde galt i Premiere.... Lenke til kommentar
madbertha Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 husk at du ikke kan bruke bilder i premiere, slik som jeg husket det.. Såfall lag en film ut av bildet. Hvis ikke blir det bare grått. + at du må rendre. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 du kan bruke bilder i premiere. men bluescreen? heter det ikke cromekey og lumekey da? da kan du velge hvilken farge du vil og justere ting og tang. Men kontrasten må være veldig stor, men det fungerer bra. blir det for avansert kan du bruke edit studio. du bør finne ut av det hvis du trykker på hjelp. men jeg og lurer på noe. av og til når jeg klipper og limer ++ kommer det et bilde som ikke er der men er der alikevell. høtt e dettan? takker for hjelp. kanskje jeg finner det ut om jeg trykker på hjelp knappen men hvis det er noen som vet det trenger jeg ikke det. vet jeg høres lat ut men... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå