wiberos Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Jeg lurer på det, om at du må forandre : Sata port0-3 Native mode ---->enabled. Det har å gjøre med IRQ fordelingen. Native vil bruke alle tilgjengelige IRQs mens Legacy vil bruke 14 og 15 IRQs. Men så lenge du vil få hjelp i dag, så blir det ordnings tror jeg. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 24. september 2007 Forfatter Del Skrevet 24. september 2007 Vi byttet til native mode, og alle innstillingene er som du har sagt, men finner det fremdeles ikke. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 24. september 2007 Forfatter Del Skrevet 24. september 2007 Vi tok ut IDE harddisken, men da fant PC-en 0 lagringsmedier. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Ok, vrang saker her gitt. Du kan prøve å se da: -kople en disk på den andre kontroller, dvs port 5 eller 6 -kontrollere om det er noe jumper på disken for å justere til 1.5. Under testing, du går i bios. Kontrollere om disken detekteres under Standar Bios Features og i Advanced Bios Features----under ...hard disk boot priority. Hvis du gjør forandringer for ahci mode eller hva, så booter du alltid i Bios igjen etter forandringer, og kontrollere. Du kan ikke gå videre til installering før du kan bekrefte at Bios detekterer disken. Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Sikkert ett dumt spørsmål men jeg må spørre. Har du koblet til strøm på hdd? Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 24. september 2007 Forfatter Del Skrevet 24. september 2007 Sikkert ett dumt spørsmål men jeg må spørre. Har du koblet til strøm på hdd? 9563896[/snapback] Er ikke det hva men sjekker først da når ting ikke virker? Ja vi har det. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Jeg regner med at dere benytter en XP CD med SP2 integrert . Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 24. september 2007 Forfatter Del Skrevet 24. september 2007 Jeg regner med at dere benytter en XP CD med SP2 integrert . 9567109[/snapback] Jepp Win Xp pro SP2 Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 Anyone? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Anyone? 9584584[/snapback] Seriøst, , har du ikke ordnet på det enda? Hvor kommer inn i bilde denna her ? Vi tok ut IDE harddisken, men da fant PC-en 0 lagringsmedier. Er ikke 2 sata disker du har? Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 27. september 2007 Forfatter Del Skrevet 27. september 2007 Yes fikk fikset problemet nå Jeg gikk over kablene, og byttet dem. Viste seg at det var noe galt med S-ATA kabelene. Kjøpte to nye og alt funket Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Yes fikk fikset problemet nå Jeg gikk over kablene, og byttet dem. Viste seg at det var noe galt med S-ATA kabelene. Kjøpte to nye og alt funket 9591125[/snapback] Det var jammen på tiden ja. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 Hehehe jeg anbefaler og kjøpe sine egne Sata kabler hvis man kjøper Gigabyte hovedkort. Defekte kabler ftw! Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Hehehe jeg anbefaler og kjøpe sine egne Sata kabler hvis man kjøper Gigabyte hovedkort. Defekte kabler ftw! 9595704[/snapback] Hmm...har akkurat kjøpt nytt HK fra Gigabyte, men har ikke opplevd noe problem med disse. Fikkr riktignok med en hel drøss, så jeg har jo ikke prøvd alle, men da har de i alle fall gardert seg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå