Gå til innhold

Modding av HP kabinett! Ferdig!

Anbefalte innlegg

Har tenkt til å modde det "gamle" HP kabbiset. Synes det ser så kjedelig ut. Sølv, sølv og bare sølv.

Dette skal skaffes:

-3x Sunbeam Kald Katode, 30cm, Blå]

-2x Sunbeam Kald Katode, 10cm, Grønn]

-3x Sunbeam Kald Katode Basic Kit]

-1x Sunbeam Kald Katode Sound Control]

-2x MIST vifte, 80x90x25mm 19 dB(A), LED, 4xBlå]

-2x bZerk grill, 80mm (beklager, men Microplex seller de ikke lenger og jeg finner de ikke noen andre plasser)

-3x Vifteskruer, Chrome, 10mm, 4stk (finner ikke disse heller)

-Plexiglass

-Lakk

Dette må gjøres:

-Skjære hull til plexiglass

-Skjære hull til vifter

-Skjære hull til brytere

-Lakke hele PC-en svart

-Prøve å få litt orden på ledningene (kanskje kabelstrømper)

Må beklage at ALLE bildene har dårlig oppløsning. Har ikke kamera så jeg bruker mobilen (K700i) blush.gif

Dette er kabinettet som skal moddes:

bilde29gy9.jpg

bilde36sf9.jpg

Er allerede kommet godt i gang med pussing av kabbiset inv_biggrin.gif

Det var alt for i kveld. neste oppdatering blir (forhåpentligvis) snart.

Her postes alt av kommentarer og forslag:

KOMMENTARTRÅD

Endret av massin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Har hatt litt dårlig tid i det siste. Mye lekser og trening. Har fått bestilt noe fra Microplex. har også fått pusset ned fronten. Må ut å kjøpe lakk

Pappa skal få tak i plexi for meg, et vanlig gjennomsiktig et, og hvis de har, sotet.

Bilder kommer senere.

Her postes alt av kommentarer og forslag:

KOMMENTARTRÅD

Endret av massin
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

UPDATE!!¨

Har kjøpt lakk nå, Quick på Obs Lade, to bokser med sort blank (400ml) og en orange (400ml). Får se hva jeg skal bruke den orange lakken til :)

Lakken

bilde34an4.jpg

Pusset ned fronten

bilde35px1.jpg

Pusset ned toppen

bilde36qs3.jpg

Endret av massin
Lenke til kommentar

UPDATE!!

Har nå fått lakket fronten og toppdekselet. Ble greit fornøyd, får se hvordan det blir etter at det har tørket.

Legger ut noen bilder av lakkeringa.

Deler fra fronten

bilde40le7.jpg

bilde41am8.jpg

bilde42oz2.jpg

bilde44pa5.jpg

bilde43ic5.jpg

bilde46ep9.jpg

Fronten

bilde47rg5.jpg

Toppen

bilde48ey0.jpg

bilde49fj1.jpg

bilde50wu6.jpg

Endret av massin
Lenke til kommentar

UPDATE!!

Da er jeg ferdig med å lakke fronten og toppen. Har montert små delene og satt alt på PC-en. Ble rimelig fornøyd :yes:

Har begynt å lakke den ene side døra, men jeg venter med den andre til jeg har fått plexi og kuttet ut hull til plexien.

Her kommer noen bilder

Front

bilde51gu2.jpg

Her er sidedøra som det skal bli plexi i

bilde52ot7.jpg

Her er den andre sidedøra tatt av, den står nå å tørker

bilde54xt5.jpg

Toppen

bilde53qo2.jpg

Skal ut en tur idag og få kjøpt noen småting. Update kommer senere.

Ta gjerne å kommenter her!

Endret av massin
Lenke til kommentar

Har nå vært en tur på Clasern og fått kjøpt en del ting

bilde55ol3.jpg

Pappa sponset meg med Co/Tech Tools - multiverktøy :love:

bilde56ie9.jpg

bilde57uf5.jpg

Skruer og muttere som skal feste plexien

bilde58iz1.jpg

Borr til å borre hull til skruene som skal feste plexien

bilde61cp1.jpg

Målebånd er kjekt å ha til måling :p

bilde59td6.jpg

Strips til ledninger

bilde60od8.jpg

Beklager så mye for de dårlige bildene :blush: Var litt ustø på hånda i dag :wallbash:

Kommentarer og forslag postes her!

Endret av massin
Lenke til kommentar

Har begynt med litt tegning av hvordan viftene skal være. Skal ha to 80mm, blåe, vifter i plexien. Har da skjært ut hull til å skru fast viftene i side døra som plexien skal være i får å se hvordan det blir. Kom fram til to muligheter.

Detter er forresten viftene og grillene som skal være i plexien, samt vifte skruer (hadde bare nok kabestrømpe til å sleeve den ene vifta :blush: )

bilde67cp8.jpg

Mist vifte med blåe lys

mistylfa80lsbl380rl9.jpg

bZerk grillen

bzfg80mm01380of3.jpg

Dette er da mulighetene:

Mulighet 1

bilde63cj4.jpg

Mulighet 2

bilde62iz1.jpg

Først hadde jeg et prøve eksempel

bilde66ce0.jpg

Tror nok jeg går for mulighet 1. Blir nok best sånn når jeg får inn plexien. Det er jo nemlig meningen å se noe når man har plexi, men det får jeg ikke så mye ut av på mulighet 2. I mulighet 1 får jeg se HK samt bedre lys (tror jeg) :), noe som jeg ikke får på mulighet 2.

bilde64kb9.jpg

bilde65lc4.jpg

Skjønner dere hva jeg mener nå??

Det var alt for idag. Håper på en liten update i morra når jeg får på sidedøra som har fått stå å tørke i ca. hele dag og skal få stå over natta :thumbup:

Det blir nok ikke så mye som blir gjort i morra. Kompis kommer over med pc og vi skal ha et lite "micro" LAN :D Noe som sikkert blir ganske tøft :yes:

Gjærne si hva dere mener eller kom med ideer eller forslag HER!

Endret av massin
Lenke til kommentar

Ja, da kommer dagens lille update. Sidedøra er ferdig lakket og suttet på plass. Her kommer et par bilder

bilde70ga1.jpg

bilde71ji5.jpg

Det er alt for idag. Håper på å få gjort litt i høstferien som kommer nu.

Beklager virkelig bilde kvaliteten. Skal høre etter om jeg få låne et ordentlig kamera, slik at kan komme noen bilder å skryte av :blush:

Fikk låne pappas mobil. En litt nyere nokia med, forhåpenligvis, bedre kamera. Her kommerneon bilder.

07102007002zn0.jpg

07102007003lf2.jpg

07102007004cm0.jpg

07102007005qa2.jpg

Alt av meninger og forslag postes HER!

Endret av massin
Lenke til kommentar

En stund siden update nå. Håper på en til helga som kommer. Pappa har hørt med en som skjærer ut plexien akkurat som jeg vill ha den. Må bare komme alle måla. Skal høre om de har flere typer farger på plexien; vanlig (blank), blåfarge og sotet. Har litt lyst på alle te typene :D

Har hørt med Vendur om sponsing, men de svarer aldri. Sendte mail og fikk svar om jeg måtte sende link til workloggen. Så jeg gjorde det, men etter det har jeg ikke fått noe svar :(

Noen som vet noe?? Hvor lang tid det for dere som har fått spons av dem å få svar?

Hvor kommentartråden var, sa du? Jo den er her! :p

Endret av massin
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

En god stund siden no. Mye å gjøre og en del travelt, men håper på en oppdatering etter nyttår. Når det begynner å nærme seg vår og sommer, selv om det er en stund til :ermm:

Tror nok ikke det blir noe av den plexien pappa skulle skaffe, så det blir vel å skaffe det på annen måte, Glassmester kanskje, og så skjære og tilpasse det selv. Litt dårlig lakkering så det blir nok å pusse det ned og lakke på nytt. Bedre neste gang når det blir litt varmere i luften. Skal prøve (kanskje) en kombinasjon mellom svart og orange, tror det kan bli stilig!

Skal kanskje skaffe litt netting og bruke det til noe. Ellers skal jeg bruke nylonstrømper til filter på viftene. Følger en enkel guide her på forumet (de fleste kjenner vel til den ;) )

Ellers så skal skaffe noen små ting til å gjøre det meste; Hullsagsett, linjal, netting, sparkel, lakk etc.

Ønsk meg lykke til videre folkens :thumbup:

Massin

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Hei folken!

Lenge siden sist! Har endelig fått somlet meg til å forsette med prosjektet! Morsomt å begynne på det igjen:P

Det som jeg har gjort nå er at jeg har fjernet en ekstern hardisk-holder, samt prøvd å skjule noen kabler (prøver å få de bedre skjult, kanskje strømper for, looken sin skyld:P)!

Det ble så mye bedre plass i kabinettet nu. Får flere ideer:)

Satser på å få plexiglass og montert noen vifer, samt noen katoder og litt stæsj (ikke for mye). Har spurt etter spons hos flere nettbuikker. Håper jeg får svar snar...

Tror jeg skal pusse ned kabinettet og lakke en gang til. Det ser bra ut i mørke, men når jeg sryker over det skjenner jeg at det er ruglete:(

Kommer bilder snart av det som jeg har gjort, før-og-etter-bilder

KOMMENTARTRÅD!

Mvh. massin

Endret av massin
Lenke til kommentar

Hei folkens!

Har fått gjort en del ting nu. Handlet inn en del verktøy, samt noe plexi, netting, kappeskiver og slikt.

Det jeg har gjort:

-kuttet hull til plexi i sidedøra

-laget hull til en 80mm vifte nde i fronten

-begynt å sparkle igjen noen hull og slikt, bruker glassfibersparkel

-har laget hull til av-og-på knappen, men må få festet den

-begynt å pusse ned kabbiset slik at det kan lakkes på nytt, svart

Bilder kommer senere. Prøver å få tak i et kamera slik at jeg får noen brae bilder. Har brukt mobben hittil:P

KOMMENTARTRÅD!

massin

Endret av massin
Lenke til kommentar

UPDATE! med bilder

Hei folkens, her kommer en del bilder. Litt dårlige, men men... Ska få tak i e bedre kamera, så kanskje d blir noen bedre bilder snart.

Har prøvd å skjule noen ledninger

dsc00185hh7.jpg

dsc00192sy3.jpg

Beklager ekkel vinkel

dsc00193fo5.jpg

La de ledningene jeg ikke brukte bak HK-plata. Trakk også 20-pin kontakten rundt slik at den ikke skulle stikke så fram

dsc00187bs3.jpg

dsc00188fg7.jpg

Ordnet litt på inverteren slik at den ikke lå å slengte i bunnen av kabinetet (beklager ekkel vinkel)

dsc00186xg0.jpg

Bestemte meg får å han en 80mm vifte i fronten. da var det bare å finne fram maskeringsteip, blyant og en grill og markere opp! Ble ganske forsnøyd:)

Markert opp (vises ganske dårlig)

dsc00189be1.jpg

Kuttet hull

dsc00195tl4.jpg

Ble ganske fornøyd. Skal sparkle over d som er ugjevnt neders i hullet

dsc00196pz6.jpg

Dete er va som skal settes inn, vifte /m blå led, filergrill og Bzerk grill

dsc00197yb8.jpg

Montert, uten lys

dsc00198gu5.jpg

Montert, med lys

dsc00191rx3.jpg

Overblikk (beklager at bildet er liggende)

dsc00190sf4.jpg

Legg gjerne igjen en kommentar her!

massin

Endret av massin
Lenke til kommentar

Enda en UPDATE!

Hei folks!

Har vært å handlet inn li utstyr på Clasern!

Dette er va jeg kjøpte:

• -CO TECH tools, drill box
  • -Glassfibersparkel, 130ml
  • -Fire svarte tusjer
  • -Diamantkappeskiver
  • -Slipeark for pusse maskin
  • -2x Plexiglass 20cm/30cm
  • -2x Aluminiumsnet
  • -Vinkel

Bilde

dsc00200tx4.jpg

Skal ha plexi i sidedøra. Har kutte det ut!

Kuttet ut til plexi )ble ikke så fornøyd, så må finne på noe der. Jeg trenger også ordentlig plexi, noe som tåler litt og er stor så jeg kan kappe ut riktig størelse. Noen som har en idea om hvor jeg kan får tak i det?)

dsc00201tc9.jpg

Har nå fått sparklet igjen noen glipper som var der fra før og pusset ned. Gjort dette mange ganger! Men må fortsatt litt finpuss til:(

Front

dsc00202im3.jpg

Topp

dsc00203um2.jpg

Front igjen

dsc00204cs6.jpg

Si hva du mener her!

massin

Endret av massin
Lenke til kommentar

Heisann!

Har lakket fronten og sidedøra der plexien skal være. Ble ganske førnøyd helt til jeg så at de hadde begynnt å renne litt på fronten:( Begge delene sår ute og ørker nu.

Har bare bilde av fronte nu. Skal ta flere. Får tatt flere bilder i mårra med et ordenlig kamera. Så får dere endelig se noen skikkelige bilder!

Fronten

dsc00206yi2.jpg

Hæ...?! Hørte ikke hva du sa, men bare legg igjen en beskjed her du :tease:

massin

Endret av massin
Lenke til kommentar

Heisann!

Da kommer bildene som jeg har lovet! Med ordentlig kamera!

Noen bilder av PCen med taklyset på.

PCen

massinspc001dj1.jpg

massinspc004jy2.jpg

Fronten

massinspc003qv6.jpg

Sidepanel

massinspc008tl5.jpg

Sidepanel med plexi (bare en prøve)

massinspc002xp5.jpg

Noen bilder med taklyset av og gardiner trekt for.

PCen

massinspc005dt5.jpg

Fronten

massinspc007bp2.jpg

Sidepanel med plexi

massinspc006bn1.jpg

Da var dette prosjektet over. Håper dere likte bildene og work-loggen min:P Selv ble jeg ganske fornøyd til å være min første casemod:)

Kan hende det kommer noen små updates senere. Må få filt kantene rundt hullet til plexiglasset, samt pusse ned hele kabinettet en gang til. Har tenkt til å lage noen hull til noen brytere og USBer. Skal gjøre om lit på tilkoblingene i fronten. Ser at jeg også må sparkle lit til noen plasser. Har også lyst til å lakke innsiden matt sort.

Men alt dette kommer jeg til å gjøre når jeg skal kjøpe noe ny hardware. Ikke noe supert og dyrt, men bedre enn det som jeg har i PCen fra før av. Trur nesten alt av nytt hardware man kan få kjøpt i dag er bedre enn det jeg har i PCen.

Neste prosjekt blir mest sannsylig et trekabinett. Det skal jeg legge litt mer arbeid i og få hjelt av faren min, som kan sitt om bygging :thumbup:

Så stay tuned! :!:

Legg gjerne igjen en kommentar her om hva dere synes om kabinettet! Jeg tar imot både ris og ros:)

massin

Endret av massin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...