massin Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 (endret) Har tenkt til å modde det "gamle" HP kabbiset. Synes det ser så kjedelig ut. Sølv, sølv og bare sølv. Dette skal skaffes: -3x Sunbeam Kald Katode, 30cm, Blå] -2x Sunbeam Kald Katode, 10cm, Grønn] -3x Sunbeam Kald Katode Basic Kit] -1x Sunbeam Kald Katode Sound Control] -2x MIST vifte, 80x90x25mm 19 dB(A), LED, 4xBlå] -2x bZerk grill, 80mm (beklager, men Microplex seller de ikke lenger og jeg finner de ikke noen andre plasser) -3x Vifteskruer, Chrome, 10mm, 4stk (finner ikke disse heller) -Plexiglass -Lakk Dette må gjøres: -Skjære hull til plexiglass -Skjære hull til vifter -Skjære hull til brytere -Lakke hele PC-en svart -Prøve å få litt orden på ledningene (kanskje kabelstrømper) Må beklage at ALLE bildene har dårlig oppløsning. Har ikke kamera så jeg bruker mobilen (K700i) Dette er kabinettet som skal moddes: Er allerede kommet godt i gang med pussing av kabbiset Det var alt for i kveld. neste oppdatering blir (forhåpentligvis) snart. Her postes alt av kommentarer og forslag: KOMMENTARTRÅD Endret 31. august 2008 av massin Lenke til kommentar
massin Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Hei Har hatt litt dårlig tid i det siste. Mye lekser og trening. Har fått bestilt noe fra Microplex. har også fått pusset ned fronten. Må ut å kjøpe lakk Pappa skal få tak i plexi for meg, et vanlig gjennomsiktig et, og hvis de har, sotet. Bilder kommer senere. Her postes alt av kommentarer og forslag: KOMMENTARTRÅD Endret 6. oktober 2007 av massin Lenke til kommentar
massin Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) UPDATE!!¨ Har kjøpt lakk nå, Quick på Obs Lade, to bokser med sort blank (400ml) og en orange (400ml). Får se hva jeg skal bruke den orange lakken til Lakken Pusset ned fronten Pusset ned toppen Endret 3. oktober 2007 av massin Lenke til kommentar
massin Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) UPDATE!! Har nå fått lakket fronten og toppdekselet. Ble greit fornøyd, får se hvordan det blir etter at det har tørket. Legger ut noen bilder av lakkeringa. Deler fra fronten Fronten Toppen Endret 4. oktober 2007 av massin Lenke til kommentar
massin Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) UPDATE!! Da er jeg ferdig med å lakke fronten og toppen. Har montert små delene og satt alt på PC-en. Ble rimelig fornøyd Har begynt å lakke den ene side døra, men jeg venter med den andre til jeg har fått plexi og kuttet ut hull til plexien. Her kommer noen bilder Front Her er sidedøra som det skal bli plexi i Her er den andre sidedøra tatt av, den står nå å tørker Toppen Skal ut en tur idag og få kjøpt noen småting. Update kommer senere. Ta gjerne å kommenter her! Endret 6. oktober 2007 av massin Lenke til kommentar
massin Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Har nå vært en tur på Clasern og fått kjøpt en del ting Pappa sponset meg med Co/Tech Tools - multiverktøy Skruer og muttere som skal feste plexien Borr til å borre hull til skruene som skal feste plexien Målebånd er kjekt å ha til måling Strips til ledninger Beklager så mye for de dårlige bildene Var litt ustø på hånda i dag Kommentarer og forslag postes her! Endret 6. oktober 2007 av massin Lenke til kommentar
massin Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Har begynt med litt tegning av hvordan viftene skal være. Skal ha to 80mm, blåe, vifter i plexien. Har da skjært ut hull til å skru fast viftene i side døra som plexien skal være i får å se hvordan det blir. Kom fram til to muligheter. Detter er forresten viftene og grillene som skal være i plexien, samt vifte skruer (hadde bare nok kabestrømpe til å sleeve den ene vifta ) Mist vifte med blåe lys bZerk grillen Dette er da mulighetene: Mulighet 1 Mulighet 2 Først hadde jeg et prøve eksempel Tror nok jeg går for mulighet 1. Blir nok best sånn når jeg får inn plexien. Det er jo nemlig meningen å se noe når man har plexi, men det får jeg ikke så mye ut av på mulighet 2. I mulighet 1 får jeg se HK samt bedre lys (tror jeg) , noe som jeg ikke får på mulighet 2. Skjønner dere hva jeg mener nå?? Det var alt for idag. Håper på en liten update i morra når jeg får på sidedøra som har fått stå å tørke i ca. hele dag og skal få stå over natta Det blir nok ikke så mye som blir gjort i morra. Kompis kommer over med pc og vi skal ha et lite "micro" LAN Noe som sikkert blir ganske tøft Gjærne si hva dere mener eller kom med ideer eller forslag HER! Endret 6. oktober 2007 av massin Lenke til kommentar
massin Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Ja, da kommer dagens lille update. Sidedøra er ferdig lakket og suttet på plass. Her kommer et par bilder Det er alt for idag. Håper på å få gjort litt i høstferien som kommer nu. Beklager virkelig bilde kvaliteten. Skal høre etter om jeg få låne et ordentlig kamera, slik at kan komme noen bilder å skryte av Fikk låne pappas mobil. En litt nyere nokia med, forhåpenligvis, bedre kamera. Her kommerneon bilder. Alt av meninger og forslag postes HER! Endret 7. oktober 2007 av massin Lenke til kommentar
massin Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) En stund siden update nå. Håper på en til helga som kommer. Pappa har hørt med en som skjærer ut plexien akkurat som jeg vill ha den. Må bare komme alle måla. Skal høre om de har flere typer farger på plexien; vanlig (blank), blåfarge og sotet. Har litt lyst på alle te typene Har hørt med Vendur om sponsing, men de svarer aldri. Sendte mail og fikk svar om jeg måtte sende link til workloggen. Så jeg gjorde det, men etter det har jeg ikke fått noe svar Noen som vet noe?? Hvor lang tid det for dere som har fått spons av dem å få svar? Hvor kommentartråden var, sa du? Jo den er her! Endret 8. august 2008 av massin Lenke til kommentar
massin Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 En god stund siden no. Mye å gjøre og en del travelt, men håper på en oppdatering etter nyttår. Når det begynner å nærme seg vår og sommer, selv om det er en stund til Tror nok ikke det blir noe av den plexien pappa skulle skaffe, så det blir vel å skaffe det på annen måte, Glassmester kanskje, og så skjære og tilpasse det selv. Litt dårlig lakkering så det blir nok å pusse det ned og lakke på nytt. Bedre neste gang når det blir litt varmere i luften. Skal prøve (kanskje) en kombinasjon mellom svart og orange, tror det kan bli stilig! Skal kanskje skaffe litt netting og bruke det til noe. Ellers skal jeg bruke nylonstrømper til filter på viftene. Følger en enkel guide her på forumet (de fleste kjenner vel til den ) Ellers så skal skaffe noen små ting til å gjøre det meste; Hullsagsett, linjal, netting, sparkel, lakk etc. Ønsk meg lykke til videre folkens Massin Lenke til kommentar
massin Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 (endret) Hei folken! Lenge siden sist! Har endelig fått somlet meg til å forsette med prosjektet! Morsomt å begynne på det igjen:P Det som jeg har gjort nå er at jeg har fjernet en ekstern hardisk-holder, samt prøvd å skjule noen kabler (prøver å få de bedre skjult, kanskje strømper for, looken sin skyld:P)! Det ble så mye bedre plass i kabinettet nu. Får flere ideer:) Satser på å få plexiglass og montert noen vifer, samt noen katoder og litt stæsj (ikke for mye). Har spurt etter spons hos flere nettbuikker. Håper jeg får svar snar... Tror jeg skal pusse ned kabinettet og lakke en gang til. Det ser bra ut i mørke, men når jeg sryker over det skjenner jeg at det er ruglete:( Kommer bilder snart av det som jeg har gjort, før-og-etter-bilder KOMMENTARTRÅD! Mvh. massin Endret 3. august 2008 av massin Lenke til kommentar
massin Skrevet 5. august 2008 Forfatter Del Skrevet 5. august 2008 (endret) Hei folkens! Har fått gjort en del ting nu. Handlet inn en del verktøy, samt noe plexi, netting, kappeskiver og slikt. Det jeg har gjort: -kuttet hull til plexi i sidedøra -laget hull til en 80mm vifte nde i fronten -begynt å sparkle igjen noen hull og slikt, bruker glassfibersparkel -har laget hull til av-og-på knappen, men må få festet den -begynt å pusse ned kabbiset slik at det kan lakkes på nytt, svart Bilder kommer senere. Prøver å få tak i et kamera slik at jeg får noen brae bilder. Har brukt mobben hittil:P KOMMENTARTRÅD! massin Endret 8. august 2008 av massin Lenke til kommentar
massin Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 (endret) UPDATE! med bilder Hei folkens, her kommer en del bilder. Litt dårlige, men men... Ska få tak i e bedre kamera, så kanskje d blir noen bedre bilder snart. Har prøvd å skjule noen ledninger Beklager ekkel vinkel La de ledningene jeg ikke brukte bak HK-plata. Trakk også 20-pin kontakten rundt slik at den ikke skulle stikke så fram Ordnet litt på inverteren slik at den ikke lå å slengte i bunnen av kabinetet (beklager ekkel vinkel) Bestemte meg får å han en 80mm vifte i fronten. da var det bare å finne fram maskeringsteip, blyant og en grill og markere opp! Ble ganske forsnøyd:) Markert opp (vises ganske dårlig) Kuttet hull Ble ganske fornøyd. Skal sparkle over d som er ugjevnt neders i hullet Dete er va som skal settes inn, vifte /m blå led, filergrill og Bzerk grill Montert, uten lys Montert, med lys Overblikk (beklager at bildet er liggende) Legg gjerne igjen en kommentar her! massin Endret 8. august 2008 av massin Lenke til kommentar
massin Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Enda en UPDATE! Hei folks! Har vært å handlet inn li utstyr på Clasern! Dette er va jeg kjøpte: -CO TECH tools, drill box -Glassfibersparkel, 130ml -Fire svarte tusjer -Diamantkappeskiver -Slipeark for pusse maskin -2x Plexiglass 20cm/30cm -2x Aluminiumsnet -Vinkel Bilde Skal ha plexi i sidedøra. Har kutte det ut! Kuttet ut til plexi )ble ikke så fornøyd, så må finne på noe der. Jeg trenger også ordentlig plexi, noe som tåler litt og er stor så jeg kan kappe ut riktig størelse. Noen som har en idea om hvor jeg kan får tak i det?) Har nå fått sparklet igjen noen glipper som var der fra før og pusset ned. Gjort dette mange ganger! Men må fortsatt litt finpuss til:( Front Topp Front igjen Si hva du mener her! massin Endret 6. november 2010 av massin Lenke til kommentar
massin Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Heisann! Har lakket fronten og sidedøra der plexien skal være. Ble ganske førnøyd helt til jeg så at de hadde begynnt å renne litt på fronten:( Begge delene sår ute og ørker nu. Har bare bilde av fronte nu. Skal ta flere. Får tatt flere bilder i mårra med et ordenlig kamera. Så får dere endelig se noen skikkelige bilder! Fronten Hæ...?! Hørte ikke hva du sa, men bare legg igjen en beskjed her du massin Endret 8. august 2008 av massin Lenke til kommentar
massin Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 Hei fålks! Beklager at bildene ikke kom. Hadde ret og slett ikke tid. Glømte det gjorde jeg åsså. Ska få lagt ut bedre bilder så snart som mulig! massin Lenke til kommentar
massin Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 (endret) Heisann! Da kommer bildene som jeg har lovet! Med ordentlig kamera! Noen bilder av PCen med taklyset på. PCen Fronten Sidepanel Sidepanel med plexi (bare en prøve) Noen bilder med taklyset av og gardiner trekt for. PCen Fronten Sidepanel med plexi Da var dette prosjektet over. Håper dere likte bildene og work-loggen min:P Selv ble jeg ganske fornøyd til å være min første casemod:) Kan hende det kommer noen små updates senere. Må få filt kantene rundt hullet til plexiglasset, samt pusse ned hele kabinettet en gang til. Har tenkt til å lage noen hull til noen brytere og USBer. Skal gjøre om lit på tilkoblingene i fronten. Ser at jeg også må sparkle lit til noen plasser. Har også lyst til å lakke innsiden matt sort. Men alt dette kommer jeg til å gjøre når jeg skal kjøpe noe ny hardware. Ikke noe supert og dyrt, men bedre enn det som jeg har i PCen fra før av. Trur nesten alt av nytt hardware man kan få kjøpt i dag er bedre enn det jeg har i PCen. Neste prosjekt blir mest sannsylig et trekabinett. Det skal jeg legge litt mer arbeid i og få hjelt av faren min, som kan sitt om bygging Så stay tuned! :!: Legg gjerne igjen en kommentar her om hva dere synes om kabinettet! Jeg tar imot både ris og ros:) massin Endret 31. august 2008 av massin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå