Gå til innhold

1 eller 2 prosessorer?

Anbefalte innlegg

Quote:

On 2002-01-05 15:26, evenrognlid skrev:

hvis du kjører spillet på den ene pros. og alle de andre prog. på den andre pros. må det jo gå fortere!!!? men får man til det?

spillet får en egen pros. bare for seg selv!

Nei, jeg tviler på at det er slik det fungerer.

De vil samarbeide, men det er ikke snakk om at den ene tar programmet, mens den andre tar spillet. De jobber vel sammen på begge.

Men skal innrømme at jeg ikke har voldsomt mye erfaring med slike systemer..

Når dette er sagt, ber jeg deg tenke gjennom hvor ofte du har et behov for å kjøre (relativt tunge) programmer og spill samtidig.

Hvis det er snakk om å ha Word o.l. i bakgrunnen, skulle dette gå bra uansett hva slags system du kjører.

Hvilke programmer og spill er det egentlig snakk om?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hold deg unna dual! For all del. Kan med hånden på hjertet si at det IKKE er verd det. Var inne på tanken med dual P3, men jeg gidda ikke når det kom til stykket. Altfor dyrt, få programmer som støtter det osv. Foreslår heller at du tar en singel AMD XP 1900+ (2000+ når den kommer) evt. venter litt på P4 med Northwood kjerne (0,13u)

de OS'ene som ble nevnt som støtter dual CPU, vil ikke få ut eks. 1,4+1,4 = 2,8. Leste en del på dette i sommer, da jeg som sagt tenkte på dual P3. det er bare rundt 40-->60% du klarer å skvise ut totalt, så en kan si at du vil få rundt 2GHz i de programmer som støtter dual.

Lenke til kommentar

Enkelt og greit, skal du spille så er en enkel AMD XP nok. Skal du bruke tegeneprogrammer og/eller video redigeringsprogrammer, så er Dual MP noe av det bedre du kan bruke, da MP er en arbeidshest uten like. Men kombiner Dual MP med SCSI systemdisk, la den få sitt rette miljø med en gang.

Husk at arkitekturen til Dual AMD, ikke er som INTEL sin.. vi snakker om pararellkobblinger.. ikke software løsninger, selv om det også brukes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...