Gå til innhold

XFX 8800 GTS, alt for høy temp.

.dat

Anbefalte innlegg

Orginal kjøler brukes. Har 67 grader idle i windows, med relativt lav rom temp.

Kortet kan nesten ikke høres i det hele tatt.

Er det ikke sann at viften på skjermkortet øker i turtall ettervært som temp går opp? isåfal så gjør ikke dette kortet det. Produkt feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

67 er faktisk ikke så høyt for XFX å være,

kortet er fabrikkoverklokket og vil derfor ligge litt høyere enn andre kort.

Prøv å montere en vifte i sidedøra hvis du har muligheten, som blåser frisk luft over kortet. Det vil garantert senke tempen betraktelig.

Vifta styres etter tempen ja, men så lenge du ikke får artifacts når du spiller så er det ikke noe problem.

Lenke til kommentar
67 er faktisk ikke så høyt for XFX å være,

kortet er fabrikkoverklokket og vil derfor ligge litt høyere enn andre kort.

Prøv å montere en vifte i sidedøra hvis du har muligheten, som blåser frisk luft over kortet. Det vil garantert senke tempen betraktelig.

Vifta styres etter tempen ja, men så lenge du ikke får artifacts når du spiller så er det ikke noe problem.

9554362[/snapback]

Trådstarter sier ingenting om at denne er overklokket. jeg har kjøpt en XFX 8800 GTS 640mb, den er ikke overklokket. Jeg kunne kjøpt en overklokket en, men da står det XXXX i beskrivelsen på komplett.no.

Lenke til kommentar

Hei, har ingen overklokk i det hele tatt, og vifta styres ikke etter tempen på mitt kort, vet ikke hva som er feil, men jeg lastet ned RivaTuner og der kunne jeg stille vifta til 100% fart.

Synes det er rart at man må laste ned å finne ut ting som dette her selv, hvorfor er ikke dette i nvidia driverene fra før..

Takk for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...