Gå til innhold

Hjelp til Kjøp av Extrem Gamer PC til Maks 15 K!

Anbefalte innlegg

Hei!

Hjelper en Kompis med valg av PC deler til sin nye Extreme Gamer PC-en.

Han er en Typisk spill mann, men liker også litt videoredigering.

Han hører veldig mye på musikk, men dropper lydkort, grunnet at han skal koble til sitt anlegg på PC-en.

Har satt opp følgende oppsett:

https://prisguiden.no/calc_waggon.php

Ihvertfall. Skal ha et hovedkort med Chipsetet X38, dette er et krav.

Vet ikke helt hvilket jeg skal velge, men mange sier Gigabyte sitt dyreste skal være bra og billig. Men er også villig til å gå opp litt i pris, hvis ytelsen skal være merkbar bedre.

MEN! som det står i handlevognen, han skal ikke kjøpe det Skjermkortet, men kjøper sansynligvis heller 2 stk. Brukte GTX kort. Har sett litt rundt og flere begynner å prissette sine GTX kort, fornuftig nok siden det kommer ny 9000-serie, til 2000 kroner.

(Satt bare inn kortet siden prisen skulle bli ca. det samma).

Er ganske sikker på CPU'en, Q6600. Dere kan kanskje si at en E6850 er Bedre nå, men om noen måneder vill en Q6600 være bedre. Selv om det da sikkert har kommet flere og bedre varianter. Men kompisen min er ikke svært villig til oppgraderinger så tidlig etter at han har kjøpt seg en ny pc.

På PSU fronten valgte jeg å sette inn en Odin 800 pro (Lurer på når en GT-versjon av samme produsent kommer ut, og hvor mye vill den evt koste, hvor mye mer?). Synes denne ser ut som en fin-fin PSU.

Kabinettet skal være selvsagt være fra Lian Li, og velger da deres eldre Minitower-kabinett, PC-A05B. Synes dette ser både fint og praktisk ut, siden den er såpass liten er den hendig å få med seg og har hørt at folk faktisk skryter av plassen inne i selve kabinettet, (BTW: får akkurat dette kabinetttet på tirsdag, så jeg klarer vell å bedømme selv :) )

Har også valgt en Big Typhoon CPU kjøler, dette fordi den er lydløs, stor og kraftig kjøler. Men kanskje litt for stor? Hehe. Vet ikke helt om den passer i kabinettet.

Er litt usikker på Minnefronten, men dette er grunnet om Kompisen min får VISTA 32 eller 64 bit system, somsagt så ville ikke 4 GB funket veldig bra på 32-bits systemer.

Og da velger jeg bare et sett 2 GB fra BallistiX.

Dette er billig og bra ram har jeg hørt.

Lurer egentlig bare på om det er noe jeg da bør endre på?

Somsagt er villig til å gå opp i pris hvis Ytelsen blir merkbart bedre.

Håper på Svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...