Skabb Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Hei. Jeg satt å spillte et spill da jeg fikk en Blue Screen med en melding jeg aldri har sett før. Jeg klarte selvfølgelig ikke å skrive denne ned men husker at det var omtren STOP: 0x00000004... et eller annet... Jeg trykket på reset knappen, men ingenting skjedde. Det gikk ikke å holde power knapppen inne heller. Jeg dro ut kontakten til slutt og satte den i igjen. Nå er maskinen helt dau. Den reagerer ikke når jeg trykker på power knappen. Trodde kanskje noe hadde kortsluttet så jeg åpnet maskinen og til og med strømforsyningen, kontakten fra powerkanppen og om power LED'en satt ordentelig og alt ser uskadd ut samt at alt sitter godt. Tipper på at dette har noe med strømforsyninga å gjøre men vil gjerne høre om andre har lignende erfaringer. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Eg vil tippe at det er HK som har røke. Det kan jo og vere PSU, men det passar ikkje då inn med den feilmeldinga som kom før PC-en døyde. Lenke til kommentar
Skabb Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 (endret) Eg vil tippe at det er HK som har røke. Det kan jo og vere PSU, men det passar ikkje då inn med den feilmeldinga som kom før PC-en døyde. 9551926[/snapback] Hovedkortet ja... det var som f... skal teste dette.. Et spørsmål videre, hvis det er hovedkortet som daua så finens det sannsynligvis en god grunn. Kan dette være grunnen: Hovedkortet er rimelig nytt. Det er en Asus M2N32-SLI Deluxe. Jeg har Geforce 9500GTX2 og AMD 64 2,6 GHz 5000+, med 2048 mb RAM. Til dette har jeg til nå hatt en 400W strømforsyning, kan dette ha drept hovedkortet mitt? Endret 22. september 2007 av Skabb Lenke til kommentar
reparator Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Hei. Jeg satt å spillte et spill da jeg fikk en Blue Screen med en melding jeg aldri har sett før. Jeg klarte selvfølgelig ikke å skrive denne ned men husker at det var omtren STOP: 0x00000004... et eller annet... Jeg trykket på reset knappen, men ingenting skjedde. Det gikk ikke å holde power knapppen inne heller. Jeg dro ut kontakten til slutt og satte den i igjen. Nå er maskinen helt dau. Den reagerer ikke når jeg trykker på power knappen. Trodde kanskje noe hadde kortsluttet så jeg åpnet maskinen og til og med strømforsyningen, kontakten fra powerkanppen og om power LED'en satt ordentelig og alt ser uskadd ut samt at alt sitter godt. Tipper på at dette har noe med strømforsyninga å gjøre men vil gjerne høre om andre har lignende erfaringer. 9551796[/snapback] Skulle nesten tro at du har hatt lynnedslag i nærheten. Hvis ingenting skjer ved power on - ingen vifte som starter i psu og kabinett - ingenting av lamper som lyser -kan det tyde på at strømforsyningen har tatt kvelden. Hvis psu er funnet i orden kan det være at et kort eller en minnebrikke er defekt. Sjekk om maskina starter ved å installere en minnebrikke om gangen. (husk slå av strøm - koble fra strømkabel, bruk antistatiske lenker koblet til jord når du arbeider i kabinettet) Lenke til kommentar
Skabb Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 Jeg prøvde strømforsyningen ut på en annen pc. Da ville heller ikke den starte. Det er nok strømforsyninga som er dau ja, håper bare det andre er i orden da den har en ond vane får å ta med seg flere komponenter i dragsuget... Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Geforce 9500GTX2??? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Hehe, det var vel kanskje å ta litt i... Ja, vi får håpe på det. Du sa du prøvde PSU på ein annan pc, og det virka ikkje då. Kan du ikkje ta PSUen på den PC-en du prøvde på å setje han inn i den PC-en din der problemet er, og sjekke om det verkar då? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå