snorri Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 eh.. dere kommer sikkert til å mobbe meg for dette, men jeg må få det ut: jeg skal lage en webside med råe html-koder, og jeg lurte på hvordan man lager poster i midten, som på hw.no. dvs, jeg har noen tables på venstresiden med en enkel oversikt over hele siden, og i midten vil jeg poste nyheter osv.. setter jeg opp flere tables i midten, eller bruker man en annen metode for å få det til? kom igjen, få det ut: jäg er n00b. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 noen bruker nyhets system mens andre oppdaterer manuelt. <html> <head> <meta http-equiv="Content-Language" content="no-bok"> <meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0"> <meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252"> <title>New Page 1</title> </head> <body> <table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="800" id="AutoNumber1"> <tr> <td width="150" valign="top">meny</td> <td width="500">overskrift<br> informkasdløsalndsada<br> <br> overskrit<br> sdasjdnøasndøsandnas<br> </td> <td width="150" valign="top">meny</td> </tr> </table> </body> </html> :google: Lenke til kommentar
Plazma Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Anbefaler deg å benytte et nyhetsystem. Fins drøssevis av slike i bl.a PHP, som er språk det fins støtte for på mange servere. (f.eks home.no.net) Sjekk www.hotscripts.com, og du finner garantert det du trenger. Btw, hva kjennetegner en "rå" html kode? Lenke til kommentar
ponke Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Btw, hva kjennetegner en "rå" html kode? Det tror jeg du skjønner egentlig, men jeg tolket i alle fall det slik som han for eksempel lager siden i Notisblokk... Eller noe annet kodeprogram, og ikke et WYSIWYG (What You See Is What You Get) program - ala Frontpage/Dreamweaver og lignende. Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
quarkey Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Btw, hva kjennetegner en "rå" html kode? Hmm.. Du kan jo lage et fancy system på koden din da. for eks <html> <head> <title> min kode er tøff </title> </head> </html> Eller noe i den duren.. Lenke til kommentar
Plazma Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Joda, jeg skjønnte jo i bunn og grunn det. Men dette går jo mer på oppsett og orden. Når meet-loaf snakker om en side av råe html koder, er det jo rom for undring Lenke til kommentar
snorri Skrevet 3. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2003 hehe "feitaboogie" koding : p --- få tilbake en smiley med tungen på siden --- Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Har hosten din støtte for PHP eller ASP? Hvis de har i tilegg støtte for en database (f.eks. MySQL) så kan du enkelt sette opp et CMS system for å poste nyheter... Hvis du har PHP & MySQL på servern din så anbefaler jeg: eZ Publish Lenke til kommentar
3PM Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Hvis du klarer PHP så blir siden din bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå