Prelude Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 har planer om å sette opp en dedikert LAN CS server på følgende maskinvare Asus CUV4X-D 2xP3 933@1036 30gig seagate hd NE2000 kompitabelt NIC gammelt GS2 GTS 32mb, skal byttes ut med ett ati rage128 senere, evt voodoo banshee 16mb. oppgavene til boksen vil være følgende, CS server til ca 20-24 mann, apache med PHP samt ett webstats script for CS.. forholdsvis enkle oppgaver, men kan bli krevende for både maskivaren og os'et som ligger under, så jeg trenger en sikker og ikke minst stabil og minimalistisk distro (har ingen bruk for samba, ftpd, dhcp, XF86, X eller andre services og stuff), samtidig som den er enkel i vedlikehold. har sett på NetBSD fra før, fikk den til å fungere og fikk hlds opp og kjører, men da uten SMP støtte og derved lettere meningsløs for meg med dual cpu, prøvde -current men jeg fikk ikke aktivert SMP ved rebygging av kernel. :/ håpet er at boksen skal vere tilnærma vedlikeholdsfri og heilautomatisert ved at jeg kan ta den med meg på LAN's, plugge i strøm og nettkabel og slå på så starter den opp av seg selv og fyrer igang apache'n, webstats scriptet og cs serveren etter tur så hvem som helst kan logge seg inn i gamet uten at jeg er nødt til å logge meg inn på den for å starte sakerne. Lenke til kommentar
Booth Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Slackware eller freebsd er vel egentlig "lettvektere" og burde passe bra til ditt formål. Lenke til kommentar
pine Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Dual cpu vil egentlig ikke hjelpe siden hlds er ikke laget for å utnytte dual cpu. Uansett en server på 32 mann kjører på min dual p3 700 med 800 mb ram. Rå kraft er ikke så viktig som bra oppkobling. Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2003 vel.. har sett på FreeBSD, lest en del om det så jeg tror jeg skal prøve den, holder på og laster ned iso'ene nå. får se hva jeg får til jeg vet at hlds ikke er bygget for MP, men litt vil det hjelpe på uansett. en annen ting er webserveren som kommer til å kjøre på samme maskin, den kommer til å nyte godt av dual når folk sjekker statsene til alle og enhver som har spillt på serveren.. tanken er nå å sette den opp som en 'service' på TG i påsken, med ca meget rundt regnet 3000 cs 'freaks' som vil spille CS _nuh_ en ting, har *nix samme mulighet til å sette 'cpu affinity' som man kan i win2k? altså, spesifisere hvilken cpu ett program skal kjøre på så f.eks hlds kjører på cpu1 mens apache er begrenset til cpu0? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå