Suburbian Hero Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 (endret) Ja, her er historien min: Jeg kjøpte Nokia 6120 Classic hos Amentio for ca. 3 uker siden. Etter den første dagen oppdaget jeg at mobilen hadde et løst bakdeksel, det fallt ikke av men det "skilidde" mens man skrev. Jeg sendte en mail til butikken hvor jeg kjøpte den (Amentio.no). Slik så mailen ut: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Hei! Jeg vet ikke om dette er riktig e-post adresse å sende dette på, men jeg prøver alikkevel siden jeg ikke fant en annen e-post adresse for kundeservice. Her er saken min: Jeg hadde bestilt en Nokia 6120 Classic (Faktura INV ----) hos dere, og alt virker bra med telefonen og det gjør det til en viss grad fremdeles. Saken er at bakdekselet på telefonen rikker seg 3mm opp/ned hver gang jeg tar opp telefonen eller beveger den i hånden. Dekselet faller ikke av, men beveger seg og gjør det tungvint å skrive meldinger på telefonen. Så jeg lurer på hvilken måte dette kan repareres. Telefonen har ikke vært utsatt for spesielt røff behandlig, og har vært i en mobileske hele tiden. Jeg har samtidig merket at flere personer har problemer med dette. Så jeg lurer på hva som kan gjøres med dette problemet... Håper dere kan hjelpe meg med å finne fram til en løsning på dette problemet. MVH, Sasa B En uke senere (i dag) fikk jeg dette svaret: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor (Please keep the subject when replying to this mail)Hei, For reperasjon på Nokia mobiltelefoner må vi henvise deg til vår servicepartner. Nokia:Delta Service tar seg av alt med garantier, Service: 32242870 Doa rep. Etc. Service Support: 82020920Adresse: Bjørnstjerne Bjørnsonsgt 118, 3044 Drammen Vennligst send telefonen inn til oppgitt adresse for reperasjon.Husk å legg ved ordrebekreftelse, feilbeskrivelse samt returadresse. Du kan og ta kontakt med ditt lokale serviceverksted. Du trenger da kun ordrebekreftelsen (mottatt pr.mail)Oversikt over Nokia sine servicepartnere finner du på følgende side:http://www.nokia.no/support/repair/service.php Dersom varen er levert til reparasjon og testes feilfri vil det faktureres et testgebyr samt returporto.Gebyret blir beregnet ut ifra arbeidstid brukt for å gjennomføre testing av varen. Mvh Amentio AS Så hva vil dette si? Jeg må komme meg til Drammen eller Oslo, og satse på at dette er en fabrikkfeil? Hvor mye vil det koste meg hvis den testes feilfri? Takk for alle svar... Edit: Dekselets tilstand blir verre og verre og nå lager det klikklyder når jeg presser det ved vanlig bruk... Endret 22. september 2007 av SasaB Lenke til kommentar
GardinTrapp Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Nokia har 1 ukes DOA. Butikken svarte deg etter 1 uke. Hmm Du burde fått ny telefon og ikke måtte sende den på verksted Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 (endret) Nokia har 1 ukes DOA. Butikken svarte deg etter 1 uke. Hmm Du burde fått ny telefon og ikke måtte sende den på verksted 9551286[/snapback] Kødder du med meg? Jeg sendte e-posten til dem 7. september 2007 19:32:17 og motokk svaret 21. september 2007 12:39:39. Dette er jo faktisk 13 dager. Så jeg kan be om en ny? Det er ikke et stort problem, men hadde vært fint å få det ordnet. Så de er nødt til å betale for dekselet, siden det ikke er min skyld, og jeg kan be om en ny mobil hvis jeg føler for det? Endret 22. september 2007 av SasaB Lenke til kommentar
GardinTrapp Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Les her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=593299 Noen forhandlere godtar datoen på mailen for når du meldte i fra som DOA dato. Men at det tar 1 uke å få svar var ganske drøyt. Her må du kontakte butikken og si at vil bytte mobilen. Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 Hva skjer hvis jeg ikke vil bytte mobilen, men bare ha et nytt deksel? Må jeg bytte den? Siden jeg har den modellen jeg fikk, og den er litt ripete, eller bør jeg bare snakke med de på serviceverkstedet? Lenke til kommentar
GardinTrapp Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Vet ikke helt. Hør først med de du kjøpte den av. Og si at du meldte fra om feilen 1 dag etter at du mottok mobilen, og siden det tok over 1 uke å få svar, så vil du bytte dekselet (husk å nevn DOA) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå