Gå til innhold

Legaliser Poker nå!

Burde poker legaliseres?  

298 stemmer

1. 1. Burde poker legaliseres?

• Ja [img]http://anecdote.eu/img/smiles/smileyYes.gif[/img]
      227
    • Nei [img]http://forums.snapstream.com/vb/images/smilies/smiley_aald.gif[/img]
      69

Anbefalte innlegg

Okei, så da er det greit at vi flytter Aker Kværner til Polen fordi det er billigere? Drit i det at 20 000 nordmenn står uten jobb. Gud vet hvor mange lokalsamfunn som forsvinnet (Stord er et fint eksempel). Eller hva med at vi lar spanjolene ribbe norskekysten/nordområdene for fisk? Hvis du tror at dette er noe kun USA driver med så tar du grundig feil. Hele poenget mitt er at alle land beskytter sine egne næringer så langt det lar seg gjøre.

:)

Endret av monzilla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poker er ikke ulovlig. Pengespill er det... det vil si, pengespill som ikke er statssanksjonerte.

Personlig er jeg imot alle pengespill da det i høy grad er å betegne som idiotskatt. Men I poker kommer hvertfall evne inn i bildet.

Kan ikke fatte at det skal være så utrolig spennende å spille med egne penger... alternativt så er jo faktisk poker en sport og profesjonelle pokerspillere kan uansett tjene penger ved å sponses eller vinne sponsede turneringer.

Alternativt kan vi skape en ordning hvor spillerne må betale gjelden til de som spiller seg ut av hus og hjem og skaper problemer for seg selv og andre.

Så... vil dere betale kontant, gjennom ekstraskatt, eller med kredittkort? :!:

Lenke til kommentar
Okei, så da er det greit at vi flytter Aker Kværner til Polen fordi det er billigere? Drit i det at 20 000 nordmenn står uten jobb. Gud vet hvor mange lokalsamfunn som forsvinnet (Stord er et fint eksempel). Eller hva med at vi lar spanjolene ribbe norskekysten/nordområdene for fisk? Hvis du tror at dette er noe kun USA driver med så tar du grundig feil. Hele poenget mitt er at alle land beskytter sine egne næringer så langt det lar seg gjøre.

9579932[/snapback]

Nå skjer dette faktisk hele tiden, swix ble akkurat flyttet ut av landet, for å nevne et nylig eksempel.

Men nå er det faktisk sånn at man må følge utviklingen i verden, og da folk ikke ønsker å betale "overpris" for varer, må man gjerne flytte produksjonen til andre land. Kjipt men sant, og det er vi forbrukere som selv legger opp til det.

Uansett, om de opprettet kontrolerte spilleklubber og turneringer innad i landet, ville ikke pengene våre forsvinne ut i like stor grad, og man kunne kontrolere spillingen noe mer. Lite poeng å forby nettpoker i allefall, mer eller mindre praktisk umulig å gjennomføre.

Lenke til kommentar

9579932[/snapback]

Utfasing av industrien er med på å holde prisene nede. Tror du vi ville levd i luksus i Norge, dersom vi måtte produsere alle varer selv? Landet trenger arbeidskraft, så det er ingen fare for at disse arbeiderne vil stå uten arbeid i lang tid. Utfasing og konkurser er en del av kapitalismen.

Når det gjelder fiske-eksempelet ditt, så har det ingenting med noe som helst å gjøre.

Lenke til kommentar
Kan ikke folk få gjøre hva de vil da faen?

9591323[/snapback]

Anarki? Jo, men da håper jeg de finner et eget land å være anarkister i og ikke trenger sin styreform på et demokratisk land som Norge.

9593981[/snapback]

Ja ikke voldta å drepe ol da.

Men kortspill! Got DAMN

9594118[/snapback]

Hvor går grensa da? Du kan ikke drepe, men du kan spille kort om penger? Kan man ta godteri fra en baby om man vil? H*n vil aldri huske det uasnett, og du vil tjene på det ved at du får deg et godteri. Er det over grensa?

Lenke til kommentar
Hvor går grensa da? Du kan ikke drepe, men du kan spille kort om penger? Kan man ta godteri fra en baby om man vil? H*n vil aldri huske det uasnett, og du vil tjene på det ved at du får deg et godteri. Er det over grensa?

9594150[/snapback]

Nessj, la oss si at du kan gjøre akkurat hva du vil, så lenge det ikke går utover andre.

Den friheten har vi ivvertfall ikke i norge i dag. vi har kanskje litt av den, men det er faen meg ikke nok.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kulturdepartementet har nå vedtatt å igjen legalisere bingospillet Keno her i landet.

Det spilles Keno for 1.3 milliarder i året i Sverige, og det er vel grunn til å anta vi har lignende tilstander i Norge om ikke så lenge.

Se http://www.regjeringen.no/nb/dep/kkd/press....html?id=485403

og ikke minst:

Se: http://stavrum.nettblogg.no/1192035785_hyt_spill.html

Dette viser med all tydelighet at det helt greit å legge forholdende tilrette for at flere skal bli spilleavhengige her i landet, så lenge fortjenesten går til Norsk Tipping.

Snakk om dobbeltmoralske hyklere!

Endret av Floyd67
Lenke til kommentar
Snakk om dobbeltmoralske hyklere!

.. med Giske i spissen.

Beskrivelsen "dobbeltmoralske hyklere" er en innertier :thumbup:

Jeg hørte det på radioen i dag og ble oppgitt. I Nordlys sto det noe om hvor mange som sliter med spilleavhengighet i Norge. Det var overraskende høye tall:

Det er 71.000 spilleavhengige i Norge, og ytterligere 133.000 er i faresonen. Kilde

10.000 pr. innbygger

For hva er det som er i ferd med å skje? Jo, automatspill har hatt en enorm ekspansjon i løpet av de siste ti årene. Folk flest er ikke klar over hva dette dreier seg om. Men faktum er at det i 2005 ble spilt på automater for ufattelige 27 milliarder kroner. Det er omtrent det samme beløp som den samla fiskeri- og oppdrettsnæringa omsetter på ett år! Pr. voksen innbygger i Norge utgjør automatspillet cirka 10.000 kroner i året. Så vet vi at det bare er et mindretall som spiller, og da kan vi lett tenke oss hva automatspill fører til for de som er blitt avhengige.

Kilde
Lenke til kommentar

Staten kan jo ikke gjøre lovverket gyldig utenfor Norges grenser. Norsk lov gjelder i Norge. Svensk lov gjelder i Sverige osv. Vinner man en stor pokergevinst i Sverige så kan naturligvis ikke Norsk lov brukes mot det.

Men er man virkelig pliktig å skatte i Norge av pokergevinster man får i utlandet? Må man ikke følge f.eks svensk skattelovgivning om man vinner en haug med penger i Sverige?

At det er tollgebyrer på å innføre store summer over grensa har ikke noe å gjøre med selve pokerspillet. Å kalle det skatt på utenlandske pokergevinster blir feil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Burde heller forby Flaxlodd, tenk på alle som har spilt seg fra hus og hjem ...

Men, fra spøk til Halvor:

Poker er 90% dyktig og 10% flaks og kort, så hvorfor det ikke regnes som en sport vet jeg ikke. Burde blitt legalisert i hvert fall.

Sitter å koser meg med en turnering nå jeg.

Kan det regnes som en sport i og med at det er et pengespill?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Det er vel ikke motsetninger det? Fotball er en sport, og det mye penger innvolvert der i form av tipping o.l.

Men ikke av deltakerne selv

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg spiller selv en del poker, og jeg må spørre: hvorfor mener noen at det ikke skal være lov? Det vanlige svaret hadde vært at noen blir avhengig og kan tape masse penger. Men hvorfor skulle dere egentlig bry dere om de få spillegale som ikke klarer å begrense seg? Det er jo deres egen feil hvis det skjer. Og det finnes verre måter å miste penger på enn å gjøre noe man syns er gøy. Og disse pengene går jo til andre mennesker. Så er det virkelig verdt å ta fra så mange poker spillere så mye glede bare fordi noen blir avhengige i noe de syns er gøy? Og hvis det er gjennom poker man vil bruke pengene sine, så syns jeg det burde være lov.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...