Gå til innhold

Legaliser Poker nå!

Burde poker legaliseres?  

298 stemmer

1. 1. Burde poker legaliseres?

• Ja [img]http://anecdote.eu/img/smiles/smileyYes.gif[/img]
      227
    • Nei [img]http://forums.snapstream.com/vb/images/smilies/smiley_aald.gif[/img]
      69

Anbefalte innlegg

I følge wikipedia estimeres det at 10% av menn og 5% av kvinnene i skandinavia/norge er alkoholikere. Dette er svært vanedannende substans, hvis misbruk fører til at mange mister jobb, hus og hjem. Familier oppløses og samfunnet som sådan har store kostnader i forbindelse med dette. Hvorfor hører vi ikke forslag fra våre politikere om å forby alkohol i sin helhet? Antagelig fordi at forsøk på slikt overformynderi ville føre til almenn politikerforakt i en skala vi ennå har tilgode å se. De fleste klarer nemlig å styre sitt alkoholforbruk på en helt grei måte, og har stor glede, av disse for oss, svært dyrt betalte dråpene. Det er min påstand at dette også er tilfelle for poker. Noen, la oss si 10% klarer ikke å begrense seg, og blir spilleavhengige. Andre av oss klarer å håndtere dette på en helt grei måte og har stor glede av spillet. Hva er mest skadelig? 200 kr satset i poker eller 200 kr i konsumert alkohol? Hvor mange friheter skal vi gi fra oss før folk får nok av dette overformynderiet? Legaliser poker nå!

Endret av Floyd67
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor tror politikerne at å forby ting er eneste muligheten?

9570402[/snapback]

Tror de det? Det virker ikke sånn på mye av avgiftspolitikken akkurat ;)

De velger nok virkemiddel ut i fra hva de mener er best for samfunnet som helhet, selvfølgelig med en avveining av begge siders argumenter i debatten.

Lenke til kommentar
I følge wikipedia estimeres det at 10% av menn og 5% av kvinnene i skandinavia/norge er alkoholikere. Dette er svært vanedannende substans, hvis misbruk fører til at mange mister jobb, hus og hjem.  Familier oppløses og samfunnet som sådan har store kostnader i forbindelse med dette. Hvorfor hører vi ikke forslag fra våre politikere om å forby alkohol i sin helhet? Anagelig fordi at forsøk på slikt overformynderi ville føre til almenn politikerforakt i en skala vi ennå har tilgode å se. De fleste klarer nemlig å styre sitt alkoholforbruk på en helt grei måte, og har stor glede, av disse for oss, svært dyrt betalte dråpene. Det er min påstand at dette også er tilfelle for poker. Noen, la oss si 10% klarer ikke å begrense seg, og blir spilleavhengige. Andre av oss klarer å håndtere dette på en helt grei måte og har stor glede av spillet. Hva er mest skadelig? 200 kr satset i poker eller 200 kr i konsumert alkohol? Hvor mange friheter skal vi gi fra oss før folk får nok av dette overformynderiet? Legaliser poker nå!

9570360[/snapback]

Til sammenligning opplevde krisetelefonen i 2006 fattige 126 telefoner fra spillavhengige, eller pårørende av spillavhengige.

Om man skal tro media da.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke lest tråden, så dere får ha meg unnskyldt dersom jeg tar opp noe som er diskutert.

Nå viser det seg at myndighetene vurderer å forby bankene å overføre penger til utenlandske spillselskaper. Dette er noenlunde det samme som er gjort i USA. Hva vi bruker våre penger, som tross alt er både dobbel og trippelbeskattet på bør myndighetene gi en lang faen i. I USA kan det forsvares, siden en helt næring (Vegas, Atlantic City) slet alvorlig pga nettspilling, men jeg ser ingen grunn til å forby dette i Norge. Blir så vanvittig frustrert med at staten skal regulere alt og hvermann. Folk må ta konsekvenser for egne handlinger

Lenke til kommentar
I USA kan det forsvares, siden en helt næring (Vegas, Atlantic City) slet alvorlig pga nettspilling,

9570791[/snapback]

USA forsvarer alt amerikansk som kan forsvares og bryter gjerne sine egne prinsipper i samme slengen så lenge det gavner dem selv. I dette tilfellet kaster de sitt kapitalistiske alter, fri konkurranse, på sjøen siden Las Vegas gir USA større inntekter enn det utenlandsk nettpoker gir. Dobbeltmoral uten like.

Ikke at vi er så voldsomt mye bedre i Norge når statlig gambling (lotto) gjennom Norsk tipping er helt i orden mens private selskaper ikke får drive med det samme. Det samme med mer ferdighetsbaserte pengespill som tippekuppong vs. poker.

Jeg håper bare at det tas et oppgjør med dobbeltmoralen i Norge uten at det tilrettelegges for å få ennå flere spilleavhengige.

Lenke til kommentar

Vi kan vel legge ned børsen, lotto og tipping med det samme, slik at folk kun kan tjene penger gjennom ærlig arbeid. Blir vel snart til at man ikke skal kunne selge huset med fortjeneste, for da vinner man penger i et sjansespill.

Faktum er at fotball er minst like mye flaks som Poker, så hvorfor det er lov å tippe på kamper og ikke spille poker vet ikke jeg ...

Lenke til kommentar
Faktum er at fotball er minst like mye flaks som Poker, så hvorfor det er lov å tippe på kamper og ikke spille poker vet ikke jeg ...

9574965[/snapback]

Det er Norsk dobbeltmoral. Norsk Tipping burde vært nedlagt for lenge siden sånn at man unngår forskjellsbehandling av statlige vs. private gamblingselskaper.

Børs og kjøp og salg av gjenstander og eiendom er helt fundamentalt andre ting og kan ikke sammenlignes med pengespill. Børsen har en viktig samfunnsfunksjon og det kan man ikke si om pengespill. Faktisk hadde det vært genialt om Norsk Tipping droppet gambling på sport og heller organiserte investering i selskaper på Børsen for folk flest.

Lenke til kommentar

Legg merke til resultatene i avstemningene:

1. Burde poker legaliseres? Ja: 77%, Nei: 23%

2. Bør Norge legalisere pengespill? Ja: 81%, Nei: 19%

3. Bør Norge forby kortspillet poker? Ja: 0%, Nei: 100%

Det ser ut som resultatene fra de to første avstemningene er ganske like, noe jeg antar kommer av at folk tolker spørsmålene ganske likt. Det folk svarer på i første spørsmål er altså i realiteten om Norge bør legalisere pengespill, ikke poker, for spørsmålet om poker får vi jo svar på i den siste avstemningen og der er det fullstendig enighet i at poker er lov og at det bør forbli lovlig.

Lenke til kommentar

Å spiller poker uten penger blir som å tippe på hest uten penger. Spillet er i utgangspunkt det samme, men man fjerner mye av spenningsmomentet ved å fjerne innsatsen.

F.eks. kunne jeg bare gått på travbanen og tippet på alle hestene, fordi jeg ikke hadde hatt noe å tape. Samme er det med poker: prøv å spille en runde freeroll, og spill deretter en vanlig turnering med la oss si 10$ buy in. Spillet er helt forskjellig med en gang.

På førstenevnte har folk ingenting å tape, noe som fører til at folk går all in på f.eks. K2 - og håper å treffe par på floppen. På den andre turneringen går folk knapt all in, og gjør de det er det enten fordi de har flush; straight eller firs (finnes unntak, selvfølgelig).

Lenke til kommentar
Hvorfor skal en eksisterende industri få lov til å fortsette på bekostning av en ny? Skal vi beskytte gamle markeder til det siste, bare fordi de var der først?

9576408[/snapback]

Poenget er at de nye industriene holdt til på Bahamas, Cayman Islands, Malta osv. Med andre ord, USA taper masse arbeidsplasser og masse skatteinntekter

Lenke til kommentar
Hvorfor skal en eksisterende industri få lov til å fortsette på bekostning av en ny? Skal vi beskytte gamle markeder til det siste, bare fordi de var der først?

9576408[/snapback]

Poenget er at de nye industriene holdt til på Bahamas, Cayman Islands, Malta osv. Med andre ord, USA taper masse arbeidsplasser og masse skatteinntekter

9579309[/snapback]

Ja, hva så? Skal USA beskytte gamle markeder til det siste, bare fordi de var der først? Hvorfor skal fri konkurranse kun gjelde når det gavner USA?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...