Gå til innhold

Legaliser Poker nå!

Burde poker legaliseres?  

298 stemmer

1. 1. Burde poker legaliseres?

• Ja [img]http://anecdote.eu/img/smiles/smileyYes.gif[/img]
      227
    • Nei [img]http://forums.snapstream.com/vb/images/smilies/smiley_aald.gif[/img]
      69

Anbefalte innlegg

Det er forsåvidt greit nok som det er nå, hvis loven for det meste sover og bare benyttes i grove tilfeller. Så kan man heller lage et unntak for ordentlige, organiserte turneringer. Å storme pokerlag hvor gutta boys spiller om hundrelapper er imidlertid helt på styr, det er ikke bekjempelse av samfunnsproblemer, men ren moralisme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Regner med at de fleste skjønner at jeg er en av de som stemte for. Selv om jeg skjønner at enkelte ikke klarer å styre seg, og sin egen økonomi, men så lenge man kan bruke tusenvis på lotto, v75 0sv, ser jeg ikke poenget med å forby poker.

9551656[/snapback]

Det er greit at staten vinner på at du taper, men ikke at andre mennesker gjør det. :)

Lenke til kommentar

Man kan legalisere pokerturneringer, men jeg har ikke så mye til overs for cash games.

Pokerturneringer kan ikke skade samfunnet på noen som helst måte, men cash games derimot er farlige greier, spesielt i kombinasjon med sterke dråper. Har selv hatt en roll på nettet over flere måneder som jeg brukte til sng/mtt og spilte den bort på 20 min på et cash bord(kun 200$+edru :p)

Men hadde ikke hatt noe imot at begge deler legaliseres. Siden jeg vet jeg ikke klarer å spille cash så klarer jeg å holde meg unna det!

Lenke til kommentar

1. Det er lov å spille poker i Norge.

2. Det er ikke lov til å spille poker med penger i Norge.

Noen vil sikkert mene at poker ikke er poker dersom det ikke er penger involvert men der er jeg uenig. Poker er selve kortspillet, mens pengegamblinga er en separat aktivitet. Akkurat som man gjerne kan dra på galloppbanen og gjette på hvilke hester som vinner uten at man nødvendigvis må kjøpe spillekupponger. Involveringen av penger øker nok spenninga men det vil det også gjøre i en hver annen sak man kan spille om. F.eks spillet 5 på rad eller sjakk.

Jeg er i mot forbud mot poker, men for å holde pengegambling ulovlig så lenge det ikke finnes noe sikkerhetsnett som fanger opp spilleavhengige som kan spille seg fra gård og grunn. Dersom det hadde eksistert et slikt sikkerhetsnett så ville jeg blitt for pengegambling. Det er alt for mange spilleavhengige med store problemer grunnet manglende evne til å begrense seg. Jeg synes det er OK at disse vernes mot seg selv.

Lenke til kommentar
Noen vil sikkert mene at poker ikke er poker dersom det ikke er penger involvert men der er jeg uenig. Poker er selve kortspillet, mens pengegamblinga er en separat aktivitet. Akkurat som man gjerne kan dra på galloppbanen og gjette på hvilke hester som vinner uten at man nødvendigvis må kjøpe spillekupponger. Involveringen av penger øker nok spenninga men det vil det også gjøre i en hver annen sak man kan spille om. F.eks spillet 5 på rad eller sjakk.

Har du prøvd å spille poker uten penger? Det blir som å spille sjakk uten brikker, eller fotball uten ball. HELT MENINGSLØST!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Prøv å spill Texas Hold'em uten penger. Alle kan jo bare gå All-in før floppen, fordi de taper ingenting (siden de ikke har noe), så kan de være heldige å ikke vinne noenting hvis kortene deres er best.

Bare idioter som er dumme nok til å spille bort huset sitt osv. Hvis man setter inn en liten sum penger, prøver seg litt frem og ser hviken retning det går, klarer man seg nok fint.

Endret av EvenT
Lenke til kommentar
Bare idioter som er dumme nok til å spille bort huset sitt osv. Hvis man setter inn en liten sum penger, prøver seg litt frem og ser hviken retning det går, klarer man seg nok fint.

9557958[/snapback]

- "Bare idioter røyker - de er så dumme at de ikke trenger å få gratis sykehusbehandling for lungekreft"

- "Bare idioter tar heroin - de er så dumme at de ikke trenger noe metadon-tilbud eller avrusningsklinikker."

Spillegalskap er et problem og ikke bare for dumme folk. Jeg synes det er en rystende holdning å ønske at de skal få seile sin egen sjø på grunn av dumskap.

På samme måte som innsats er helt essensielt når man spiller poker.

9558130[/snapback]

Nei. Bytt ut penger med non-stop, en high-score-liste, eller (gratis) sjetonger eller monopol-penger. Så har du et fullverdig spill uten ekte penger.

Hva ville et sjakk-spill vært med druer og nøtter som spillebrikker?

Fotball kan man forsåvidt spille med mange typer baller uten at det ødelegger spillet. F.eks håndballer.

Lenke til kommentar

Det er mye fornuftig i hva du skriver Simen1, men det er stor forskjell på poker med ekte penger som innsats og poker med bare monopol penger.

Såklart så vil det variere veldig ut ifra spillerne, men det er enklere å få til et mer seriøst spill om folk føler de spiller for en innsats i penger, og ikke 2 nonstop.

Lenke til kommentar

Synes ikke resten av samfunnet skal lide, bare fordi noen er svake og spiller seg fra hus og hjem. Det er mange som klarer å beherske seg.

Det er ENORM forskjell på å spille poker med penger og uten. Spill en "freeroll", og legg merke til alle som bare går all-in hele veien for å doble seg, og spill en 20$ 45 SNG-turnering etterpå. Det er to forskjellige spill, rett og slett. Med en gang det er snakk om penger, spiller folk skikkelig med en gang.

Lenke til kommentar

Simen1: Det stemmer nok i teorien at man kan spille poker uten penger, men hele konseptet med poker er basert paa at hver enkelt spiller har noe a tape, og at han eller hun er redd for aa tape dette. Uten dette aspektet faller hele spillet sammen og blir til et meningslost og repetivt kortspill. Derfor kan man ogssa for eksempel spille klespoker, for der er folk redd for aa maatte blotte seg selv for resten av forsamlingen, men med lekepenger har ikke folk denne frykten, og det medforer en fundamental forandring i hvordan spillet spilles, og hvor underholdene det er.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at spillet fungerer ulikt med og uten penger (eller noe annet å tape), men kan vi være enige om at spillet heter poker selv om det ikke involverer penger? Akkurat som klespoker også er en form for poker.

Synes ikke resten av samfunnet skal lide, bare fordi noen er svake og spiller seg fra hus og hjem. Det er mange som klarer å beherske seg.

9558610[/snapback]

Med den filosofien kunne vi jo hatt frie fartsgrenser og avskaffe ordningene med skjenkebevilling og alkoholavgifter fordi det er mange som klare å beherske seg og resten av samfunnet ikke bør lide bare fordi noen er svake og kjører seg i hjel eller ødelegger livet på drikking.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner at spillet fungerer ulikt med og uten penger (eller noe annet å tape), men kan vi være enige om at spillet heter poker selv om det ikke involverer penger? Akkurat som klespoker også er en form for poker.

9558610[/snapback]

Med den filosofien kunne vi jo hatt frie fartsgrenser og avskaffe ordningene med skjenkebevilling og alkoholavgifter fordi det er mange som klare å beherske seg og resten av samfunnet ikke bør lide bare fordi noen er svake og kjører seg i hjel eller ødelegger livet på drikking.

9558857[/snapback]

Kan ikke ha samme filosofien om fartsgrenser og poker. Poker er et kortspill, de som spiller bort hus og biler og koner greier det fint per dags dato - Internett.

Finnes 100vis av poker sider hvor nordmenn spiller seg blakke på. Mitt poeng er: Hvorfor kan de ikke gjøre det i Norge istedenfor i utlandet (via nettet).

Uansett så er ikke dette et fritt land. På skolen min er ikke kortspill lov engang. 90% av elevene syns dette er teit. Så Norge er ikke et fritt men et dritt land ( ja alle "ordfanatikere" jeg vet det egentlig skal stå drittland, men akkurat nå trengte ordene en pustepause seg i mellom

Lenke til kommentar
Kan ikke ha samme filosofien om fartsgrenser og poker.

Dårlig formulering. Jeg pratet ikke om poker men om pengegambling. Mitt forslag til omformulering: Kan ikke ha samme filosofien om fartsgrenser og pengegambling.

Hvorfor ikke? Begge deler handler om et lovverk for å begrense skadene på samfunnet av de som ikke klarer å kontrollere seg selv.

Poker er et kortspill, de som spiller bort hus og biler og koner greier det fint per dags dato - Internett.

Finnes 100vis av poker sider hvor nordmenn spiller seg blakke på. Mitt poeng er: Hvorfor kan de ikke gjøre det i Norge istedenfor i utlandet (via nettet).

Uansett så er ikke dette et fritt land. På skolen min er ikke kortspill lov engang. 90% av elevene syns dette er teit. Så Norge er ikke et fritt men et dritt land ( ja alle "ordfanatikere" jeg vet det egentlig skal stå drittland, men akkurat nå trengte ordene en pustepause seg i mellom

9558994[/snapback]

I Amsterdam er det svært frislupne lover og rundt narkotika og i Tyskland er det frie fartsgrenser på motorveiene. Siden det er sånn der så er det vel bare å gi opp fartsgrenser og forbud mot narkotiske stoffer i Norge også fordi de som kjører seg i hjel eller ødelegger livet på narkotika får gjort det der likevel?

Lovverket vår gjør gamblingen mindre tilgjengelig. Det er å gå i helt feil retning og gjøre det værre for andre land om vi legaliserer kommersiell pengegambling her hjemme. (Norsk tipping er en enorm dobbeltmoral oppi hele det her og burde vært avskaffet for lengt, men det er en annen sak)

Lenke til kommentar
Anyway, de som vil spille seg fra gård og grunn i Norge, greier det utmerket godt selv om poker er ulovlig.

Poker er lovlig i Norge.

Å spille seg fra gård og grunn hadde sikkert blitt lettere om den typen gambling hadde bitt lov. Men synes du det er helt ok om det blir lettere å spille seg fra gård og grunn?

Hvis man vet at 100 personer spiller seg fra gård og grunn årlig med dagens ordning og tallet er anslått å øke til f.eks 500 hvis pengegambling ble legalisert, synes du det er ok at problemet vil øke med 400 personer årlig? Hva vil det koste samfunnet i form av sosialstønader, rehabilitering og ikke minst hva vil det koste samfunnet i form av smerte for familier som splittes, vennskap som ødelegges, flere skilsmissebarn med dårligere økonomiske kår osv?

Jeg synes spillegalskap er et problem man bør ta på alvor og ikke legge ting til rette for at ennå flere skal rammes av det.

Lenke til kommentar

Har du prøvd å spille poker uten penger? Det blir som å spille sjakk uten brikker, eller fotball uten ball. HELT MENINGSLØST!

9557910[/snapback]

Er vel mer som å spille poker uten kort ;) .

Uansett så stemte jeg JA, kan ikke fjerne alt som er litt risky fordi noen driter seg ut på det, folk vil gjøe det uansett...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...