Gå til innhold

Minne sammen med P5K Premium?

sablabra

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på å oppgradere litt, og da skal jeg kjøpe Asus P5K Premium og Q6600... I tillegg tenkte jeg å "kline til" med 4gb ram. Men for å være ærlig har jeg ikke gjort leksen når det kommer til DDR2-minne :p . Så jeg trenger noen råd om hvilke minnebrikker som klokker bra til en rimelig pris. Foreløpig har jeg valgt ut de her: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=46059

Jeg har brukt de i andre PC-er, hvor de har fungert veldig bra, men jeg har ikke prøvd å overklokke dem (og heller ikke med 4x1gb, vil jeg få noen problemer med 4 brikker?)

Danke schön :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Akkurat samme oppsett som jeg skal kjøpe til uka.. Jeg har hørt mye skryt om noen DGMetellerannet-chips som sitter på bl.a. RAM fra Crucial. Dersom man skal klokke til  3GHz og kjøre minnet synkront, så må brikkene takle rundt 900 MHz?

9559585[/snapback]

Trenger ikke å kjøre minnet helt opp til 900 mhz. Hvis du kjører minne synkront med FSB går det fint med 3.6 ghz (400x9) og 800 mhz på minnet. Altså FSB på 400 mhz, slik at minnet blir kjørende på samme hastighet.

Jeg regner du snakker om D9GMH, men jeg tror bare de første utgavene av GEIL PC6400 Ultra hadde de brikkene. Noen crucial balistix tror jeg har D9GMH og også noen Mushkin-brikker.

Lenke til kommentar
Komplett har ballistix 8500-brikker til 1049- for 2gig. Det er jo ikke ille! (D9GMH, som du lærte meg tidligere i tråden :-))

9566270[/snapback]

Jeg så det, var veldig billig. Men jeg bestilte nettopp alt fra netshop, gikk for kingston hyperx som jeg linka til over her... Dyrt nok som det var :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...