pjrambo Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Lurer bare på når min bærbare er TOTALT avslått, slik at den ikke bruker strøm under transport ? I går skulle jeg ut og reise, og slo av PC-en ved å klikke START, og Slå av maskinen. Tok deretter ut strømkabelen, og regnet med at PC var slått helt av. Men da jeg etter 3-4 timer skulle bruke den, var den tom for batteristrøm. Hva skal jeg gjøre for å være 100 % sikker på at PC-en er totalt slått av ? Kjører WinXP som OS Lenke til kommentar
h3nRIk Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Kanskje du var litt for kjapp ned med skjermen etter at du trykket på slå av? Det som skjer da, er at pc`en går i ventemodi, og ikke skrur seg av. Ved å gå inn på kontrollpanel -> strømalternatvier, kan du velge hva som skal skje når du lukker skjermen. Skal du føle deg helt sikker på at maskinen er av, vent til at ingen lys o.l. lyser, og at skjermen er svart. Har også sett HP-maskiner med noe direkte media-greier som kjørte i bakgrunnen uansett, så kanskje du har noe sånnt? mvh. Henrik Lenke til kommentar
pjrambo Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 Kanskje du var litt for kjapp ned med skjermen etter at du trykket på slå av?Det som skjer da, er at pc`en går i ventemodi, og ikke skrur seg av. Ved å gå inn på kontrollpanel -> strømalternatvier, kan du velge hva som skal skje når du lukker skjermen. Skal du føle deg helt sikker på at maskinen er av, vent til at ingen lys o.l. lyser, og at skjermen er svart. Har også sett HP-maskiner med noe direkte media-greier som kjørte i bakgrunnen uansett, så kanskje du har noe sånnt? mvh. Henrik 9551214[/snapback] Hei, og takk for svar ! Det er i alle fall en HP maskin jeg har , så jeg får vel sjekke dette opp litt nermere. Mulig at jeg var litt for rask til å lukke lokket igjen ja, skal huske dette til neste gang. Skal også gå inn på Strømoppsett i Kontrollpanel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå