Gå til innhold

Feil på PS3 harddisk (?) [Løst]

Rajcapone

Anbefalte innlegg

Hei..

Har kjøpt meg PS3 for noen uker siden, og den har fungert fint helt til nå..

Det hele startet med at jeg satt å spillte Ridgeracer7 da jeg skulle ta meg en liten tv pause. Da jeg etter "pausen" skulle spille videre hadde spillet låst seg.

Eneste alternativet jeg hadde var å starte den på nytt med brytern bakpå.

Da jeg da slo på PS3`n igjen fikk jeg beskjed om at filsystemet var ødelagt, og at den ville installere det på nytt...

Jeg lot den gjøre det, og da den restartet seg etter installasjonen fikk jeg bare opp samme meldinga.. prøvde sikkert 10 ganger men uten noe bedre utffall, så jeg ga opp .

Senere da jeg hadde fått roet nervene litt prøvde jeg på nytt.

Da started den som om at alt skulle være ok og jeg kom inn på hovedmenyen.. så jeg lot den bare stå på mens jeg sysslet med noe annet.

Da jeg nå skulle prøve ett spill her, så jeg at hovedmenyen hengte seg i 15-20 sek med jevne mellomrom. Så jeg tok en restart med knappen bakpå (kontrollen ga ikke respos fra seg, og ikke touch av/på heller) og da den så skulle komme til hovedmenyen fikk jeg følgende melding :

"Kan ikke starte. Den korrekte hardisken ble ikke funnet"

Nå sitter jeg virkelig fast her.. Får bare samme beskjeden uansett .

Er det noen som har hatt samme eller lignende feil?

Det skal nevnes at jeg ikke har fått oppdatert firmwaren til den, men uansett.

Er det ikke litt for dårlig at en såpass dyr konsoll skal kunne ta "selvmord" med at man bare slår den av, når man faktisk ikke har andre alternativer... :ohmy: *bare tenker litt høyt her*

Jeg kjøpte denne ny på qxl men ikke fra butikk. Noen som vet noe om hvilke service alternativ man har da ?

Uansett- Takker for alt av svar!

Endret av Rajcapone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Konsollen skal i hvert fall ikke ta selvmord av at du slår den av manuelt med knapper... Det har jeg gjort selv.

For meg høres det ut som om harddisken er kaputt. Jeg må legge til at jeg ikke er ekspert på området, så kanskje det finnes bot og bedring...

Du kunne kanskje ha åpnet harddisk-luka og sett om ledningene til harddisken sitter ordentlig i?

Endret av Tharos_
Lenke til kommentar
Konsollen skal i hvert fall ikke ta selvmord av at du slår den av manuelt med knapper... Det har jeg gjort selv.

For meg høres det ut som om harddisken er kaputt. Jeg må legge til at jeg ikke er ekspert på området, så kanskje det finnes bot og bedring...

Du kunne kanskje ha åpnet harddisk-luka og sett om ledningene til harddisken sitter ordentlig i?

9551128[/snapback]

Får prøve det. Er det bare å vippe den opp eller ?`

Har såvidt sett på PS3`n før nå. Fant nettopp ut at det er en luke frempå...

*doh* ;)

Lenke til kommentar

Har sjekket litt mere nå.

Ser ikke at det lyser i harddisk lyset frempå maskinen.

Hører også en slaks "klikke" lyd som går i "loop" fra hardisken i noen sekunder etter jeg har slått på konsollen, helt til jeg får meldingen om at "Kan ikke starte. Den korrekte hardisken ble ikke funnet"

Går ut ifra at hardisken har tatt kvelden av en eller annen syk merkelig grunn.

Kan forøvrig nevne at det eneste jeg kan gjøre når jeg har fått opp feilmeldingen, er å kjøre BD rommen inn/ut og bruke kontrollen til å slå av systemet eller spaken.. :hrm:

Hva gjør jeg nå ?

Endret av Rajcapone
Lenke til kommentar

Har ikke opplevd det samme med ps3, men på pc et par ganger.

Ene gangen var det strømforsyningen som hadde gått i penalet.

Andre gangen var det hdd'en som crashet.

Kjipe greier.

I verste fall må du få ny hdd eller ps3.

Lever inn ps3'en og få proffisjonell hjelp (til ps3'en altså :) ) er vel det beste rådet jeg kan gi.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Denne klikke-loop-lyden du beskriver, høres veldig ut som mekanisk feil på hdd.

Har har hatt lignende feil på andre gamle disker.

En hdd er en slitedel, men kan som alt annet ryke i starten, eller etter mange års arbeid.

Spør du meg, så er hdd din kaputt.

Kjøp en billig 200 gb eller no på nettet og trøkk den inn om du har noen kroner? Det er meget enkelt. Kjipt at du ikke får tatt system backup av den ødelagte kanskje.....

:cry:

Men seff: Bruk garantien din og!

Endret av rsarsa
Lenke til kommentar
Denne klikke-loop-lyden du beskriver, høres veldig ut som mekanisk feil på hdd.

Har har hatt lignende feil på andre gamle disker.

En hdd er en slitedel, men kan som alt annet ryke i starten, eller etter mange års arbeid.

Spør du meg, så er hdd din kaputt.

Kjøp en billig 200 gb eller no på nettet og trøkk den inn om du har noen kroner? Det er meget enkelt. Kjipt at du ikke får tatt system backup av den ødelagte kanskje.....

:cry:

Men seff: Bruk garantien din og!

9555969[/snapback]

Er det bare å kjøpe en HD å sette inn ? er det ikke noe slaks forhånds innstallert oprativsystem til ps3`n på den så følger med ?

Hvis det går ant, så er det ikke noe problem :)

Endret av Rajcapone
Lenke til kommentar
Og du kan vel evt. returnere harddisken om det viser seg at det ikkje er problemet :)

9557470[/snapback]

Som tidligere sakt kan det bli litt vanskelig ettersom den er kjøpt fra danmark...

(hvis det ikke går ant å sende den inn en plass i norge?)

9557498[/snapback]

Eg tenkte på den harddisken du skal kjøpe for å teste ;)

Lenke til kommentar
Jepp, 99 % sikker på det. Kan dere som allerede har byttet HD bekreftet dette?

9557397[/snapback]

Det kan jeg bekrefte. Er bare å sette i den nye disken så formaterer/klargjør PS3en alt annet.

9557500[/snapback]

Ok kjempegreier. Da blir det ny HD, så satser jeg på at det er der feilen ligger.

Hvilke harddisk alternativer har jeg ?

Takk igjen for svarene folkens :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...