RAS612 Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 En av hardsiskene mine er virker ikke. Den blir funnet av Bios, men når windows starter blir den stående å "hakke" på denne disken. Tilslutt kommer windows med at jeg må kjøre diskkontroll og når jeg kjører dette kommer det bare opp at kan ikke lese fra disk. Disken er en IBM 60GB 7200o/min Og jeg har masse data på denne som jeg må ha. Å sende den til Ibas er uaktuelt. Det koster alt for mye. Men det må da finnes noen eller noe som kan hjelpe meg??? Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Prøv å resette BIOS'en. Hjelper ikke det, kan det være kabelen som ikke er helt god. (Dette tok livet av min tidligere IBM.) Hvis igenting hjelper, start Windows i Safe Mode og ta backup snarest. Lenke til kommentar
RAS612 Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2003 Ingen av delene virket. Maskin ville ikke starte i Sikker modus. Når jeg kjører disk kontrollen kommer det bare opp: Filpostsegmentet kan ikke leses. Hva betyr det i praksis. Er det noe håp om å få ut noe data fra denne disken uten å bruke masse tusenlapper på det??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå