Snirfle Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 (endret) Jeg stod lenge og ventet på at det tilfeldige offeret skulle komme, siden bildet ville blitt null og niks uten. Men jeg liker linjene, lyset og skyggen. Og silhuetten, selvsagt. Vad tycks? (Jeg har det dessverre ikke i større versjon nå.) Endret 22. september 2007 av Snirfle Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Jo da, jeg liker dette. Komposisjonen er interessant, med mørket som en naturlig ramme. De skrå linjene fungerer bra, og siluetten er akurat slik den bør være. Alt i alt et greit bilde av et urbant miljø (selv om det selvfølgelig kan være tatt langt ut på bygda). Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 (endret) Enig med PM, fine linjer i det bildet, og jeg har blitt litt fascinert av slike tunnel-bilder...fint når det dukker opp folk i dem ja....det gjorde det ikke da jeg forrige dagen skulle prøve meg på "sykkel-tunnelen" min: Tomt i tunnelen RandiA Endret 22. september 2007 av RandiA Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Fint motiv, men dølle farger. Liker måten du har fanget opp lyset på. Fine linjer. Svart hvitt ville ha vært bedre vil jeg tro. Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Dette likte jeg! Enig at det kunne ha vert bedre med S/H Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 Fint motiv, men dølle farger. Liker måten du har fanget opp lyset på. Fine linjer. Svart hvitt ville ha vært bedre vil jeg tro. 9551699[/snapback] Det var ikke så mye farger der, og jeg har dratt i saturation-spaken, men ikke så mye. Jeg vet ikke helt om det ville gjort seg i svart-hvitt, for det er veldig lite kontraster der. Jeg er redd for at det blir veldig flatt. Men mitt utgangspunkt er at bildet skal gjenskape virkelighet heller enn "bilde", om du skjønner hva jeg mener, og da blir S/H bare feil. Jeg lærer fremdeles, og tusler rundt med 50mm f/1.4 konstant på kameraet, mye for å trene blikket. Og av og til treffer jeg ganske bra, selv om det er alt for sjelden. Takk for kommentarer. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Jeg synes bildet skal være slik det er. I virkelighetens verden har vi mange steder der fargene er nedtonet, som her. Uten farger så ville dette bildet mistet mange fine valører, som det brune og det blå, og ikke minst taggingen. Behold det slik det er, du. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Enig med PM, fine linjer i det bildet, og jeg har blitt litt fascinert av slike tunell-bilder...fint når det dukker opp folk i dem ja....det gjorde det ikke da jeg forrige dagen skulle prøve meg på "sykkel-tunellen" min:Tomt i tunellen RandiA Mitt bilde er nok i samme kategori:http://foto.no/bilder/images/v_25322.jpg Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 (endret) Det var stilig, anderfo. Dessverre feil forum for denne tråden Endret 22. september 2007 av PMnormal Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 Er det vanlig å vise fram sine egne bilder i andres bildekritikktråder? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Er det vanlig å vise fram sine egne bilder i andres bildekritikktråder? 9552268[/snapback] Det kan diskuteres. Man kan i og for seg linke til egne bilder hvis det har noen relevans, men å legge et av sine egne bilder inn i andres bk-tråder synes nok de fleste er en uting. Vi har hatt noen tilfeller av "Synes du virkelig ditt bilde er godt? Ta heller en kikk på mitt bilde.....". Det har naturligvis ikke falt i god jord. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 (endret) PMnormal: Sorry, det var ikke sånn ment... Originalbildet: Interessant, men lite/kjedelige farger, vet ikke hvordan S/H ville funka på dette heller. Tror det vil bli mer interessant om du velger en tunnel med litt mer struktur, mer grafitti eller mer spennende belysning.. Dette bildet ble på en måte verken vakkert eller skummelt, og teksten på veggen var lite givende. Altså, jeg synes ikke du skal "dra i spakene" for å få fram farger (som flere har nevnt), men heller velge en tunnel med mer farger i utgangspunktet.. Endret 22. september 2007 av anderfo Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Jeg syntes ikke din link var over streken, selv om jeg skriver at det kan diskuteres. Å legge ut en link er ikke så påtrengende som å legge ut et bilde med thumb. Det er over streken, synes jeg. Jeg har til og med opplevd at noen har lagt ut et bilde direkte i mine tråder, uten å legge dem ved som vanlig vedlegg. Da blir jo bildet mange ganger større enn den thumb'en som viser originalbildet. Da ble jeg litt pissed, for å si det på fransk. Den linken du hadde i ditt innlegg tror jeg ikke trådstarter ble så veldig fornærmet av, men han reagerte nok litt. Man skal altså være litt fintfølende for slike ting. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Med at mitt bilde var i "samme kategori" hintet jeg egentlig om at jeg tror det er nøyaktig samme tunnel (i Trondheim) som det bildet jeg kommenterte/siterte (altså ikke originalbildet). Kjente meg igjen, for å si det sånn. Men nå har jeg altså også kommentert originalbildet.. Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 men han reagerte nok litt. 9552430[/snapback] Hun. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 (endret) Er det vanlig å vise fram sine egne bilder i andres bildekritikktråder? 9552268[/snapback] Det kan diskuteres. Man kan i og for seg linke til egne bilder hvis det har noen relevans, men å legge et av sine egne bilder inn i andres bk-tråder synes nok de fleste er en uting. Vi har hatt noen tilfeller av "Synes du virkelig ditt bilde er godt? Ta heller en kikk på mitt bilde.....". Det har naturligvis ikke falt i god jord. 9552281[/snapback] Jeg mener i utgangspunktet man ikke skal blande inn andre bilder og "off-Topic saker" på andre "sin" kritikk-tråd med et bilde. Ser i etterkant det var feil av meg dette å legge link til "min" tunnel. Og jeg synes det er helt rett at det kommenteres. Man bør holde seg i tømmene og til saken :!: Ble nok litt for ivrig da det var snakk om tunneler, bildet som i utgangspunktet er lagt inn i denne tråden, synes jeg var kjempefint, og stemningsfullt. Jeg mente å få frem at en tunnel med en person inni, på vei inn eller ut, er mer spennende enn en tom tunnel... (Selv om man i hvert øyeblikk venter at noen kanskje skal dukke opp :!: :!: ). Men jeg beklager altså så mye, og ber om unnskyldning til trådstarter, Snirfle...man bør ikke hijacke andres tråder .... RandiA Endret 22. september 2007 av RandiA Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 Alt i orden. Jeg har egentlig fått det jeg trenger av tilbakemelding på bildet mitt, så målet med tråden er oppnådd uansett. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 men han reagerte nok litt. 9552430[/snapback] Hun. 9552710[/snapback] Lenke til kommentar
graylady Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Likte bildet meget godt... nettopp de diskre fargene og en god komposisjon. Personen kom i rett tid på rett måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå