Gå til innhold

BK: En undergang i Oslo nord/øst


Snirfle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fint motiv, men dølle farger. Liker måten du har fanget opp lyset på. Fine linjer. Svart hvitt ville ha vært bedre vil jeg tro.

9551699[/snapback]

Det var ikke så mye farger der, og jeg har dratt i saturation-spaken, men ikke så mye. Jeg vet ikke helt om det ville gjort seg i svart-hvitt, for det er veldig lite kontraster der. Jeg er redd for at det blir veldig flatt. Men mitt utgangspunkt er at bildet skal gjenskape virkelighet heller enn "bilde", om du skjønner hva jeg mener, og da blir S/H bare feil.

 

Jeg lærer fremdeles, og tusler rundt med 50mm f/1.4 konstant på kameraet, mye for å trene blikket. Og av og til treffer jeg ganske bra, selv om det er alt for sjelden.

 

Takk for kommentarer. :)

Lenke til kommentar
Er det vanlig å vise fram sine egne bilder i andres bildekritikktråder?

9552268[/snapback]

Det kan diskuteres. Man kan i og for seg linke til egne bilder hvis det har noen relevans, men å legge et av sine egne bilder inn i andres bk-tråder synes nok de fleste er en uting. Vi har hatt noen tilfeller av "Synes du virkelig ditt bilde er godt? Ta heller en kikk på mitt bilde.....". Det har naturligvis ikke falt i god jord.

Lenke til kommentar

PMnormal: Sorry, det var ikke sånn ment...

 

Originalbildet: Interessant, men lite/kjedelige farger, vet ikke hvordan S/H ville funka på dette heller. Tror det vil bli mer interessant om du velger en tunnel med litt mer struktur, mer grafitti eller mer spennende belysning.. Dette bildet ble på en måte verken vakkert eller skummelt, og teksten på veggen var lite givende.

Altså, jeg synes ikke du skal "dra i spakene" for å få fram farger (som flere har nevnt), men heller velge en tunnel med mer farger i utgangspunktet..

Endret av anderfo
Lenke til kommentar

Jeg syntes ikke din link var over streken, selv om jeg skriver at det kan diskuteres. Å legge ut en link er ikke så påtrengende som å legge ut et bilde med thumb. Det er over streken, synes jeg. Jeg har til og med opplevd at noen har lagt ut et bilde direkte i mine tråder, uten å legge dem ved som vanlig vedlegg. Da blir jo bildet mange ganger større enn den thumb'en som viser originalbildet. Da ble jeg litt pissed, for å si det på fransk.

Den linken du hadde i ditt innlegg tror jeg ikke trådstarter ble så veldig fornærmet av, men han reagerte nok litt. Man skal altså være litt fintfølende for slike ting.

Lenke til kommentar
Er det vanlig å vise fram sine egne bilder i andres bildekritikktråder?

9552268[/snapback]

Det kan diskuteres. Man kan i og for seg linke til egne bilder hvis det har noen relevans, men å legge et av sine egne bilder inn i andres bk-tråder synes nok de fleste er en uting. Vi har hatt noen tilfeller av "Synes du virkelig ditt bilde er godt? Ta heller en kikk på mitt bilde.....". Det har naturligvis ikke falt i god jord.

9552281[/snapback]

Jeg mener i utgangspunktet man ikke skal blande inn andre bilder og "off-Topic saker" på andre "sin" kritikk-tråd med et bilde. Ser i etterkant det var feil av meg dette å legge link til "min" tunnel. Og jeg synes det er helt rett at det kommenteres. Man bør holde seg i tømmene og til saken :blush: :!:

Ble nok litt for ivrig da det var snakk om tunneler, bildet som i utgangspunktet er lagt inn i denne tråden, synes jeg var kjempefint, og stemningsfullt. Jeg mente å få frem at en tunnel med en person inni, på vei inn eller ut, er mer spennende enn en tom tunnel... (Selv om man i hvert øyeblikk venter at noen kanskje skal dukke opp :!: :!: ). Men jeg beklager altså så mye, og ber om unnskyldning til trådstarter, Snirfle...man bør ikke hijacke andres tråder

....

RandiA

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...