tom_bjk(politistudent) Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 (endret) Jeg har gått til anskaffelse av en QPVision LD 4280 samt en HDMI kabel fra chlas olsson. Jeg har tidligere brukt en vanlig scart kabel fra min PS3 til tv`en. Men i dag når jeg skulle teste ut en dvd på PS3`en så kom det et kraftig rosaskjær på skjermen.Akkurat som et slags filter. Jeg får sett på filmen,men alt blir veeldig rosa. Spill og nedlastede filmklipp fungerer helt perfekt,men når jeg setter i en DVD oppstår dette problemet...har prøvd flere dvd`er med samme resultat..Noen som har tips?? Mulig jeg har klundra borti en funksjon i det jeg fikk PS3`en til å forstå at den skulle kjøre bildet gjennom HDMI kabel. Trenger sårt hjelp! Endret 22. september 2007 av tom_bjk Lenke til kommentar
Aafloey Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Ikke at jeg er expert, men har du prøvd andre DVD-er? Er de likens, og har du testa ut de forskjellige instillingene du kan gjøre for dvd på ps3'n? Kan muligens være noe med de...? Lenke til kommentar
g_knap Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Har du autokonfig. bilde og lyd oppsett på ps3'en? Hvis ikke, prøv det. Hvis du har det, prøv å konfig. manuelt. Lenke til kommentar
tom_bjk(politistudent) Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 Har prøvd flere dvd`er,autokonfig og manuelt. Men det rare er at bildet blir normalt hvis jeg feks trykker på en annen kanal for så å gå tilbake til konsoll kanalen.... Lenke til kommentar
g_knap Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Snodige greier. Jeg tror jeg ville prøvd samme tv'en i butikken. Bare for å se om det er et problem generelt eller bare på din... Lenke til kommentar
oivinor Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Jeg kan hvertfall fortelle at dette antagelig er et generelt problem med QPvision tvene...Har nøyaktig samme problem selv, bare med en 37". Har ringt og snakket med dem, og teknikkeren deres skulle se på problemet og ringe meg opp igjen. Sier ifra, dersom han har løsningen. Lenke til kommentar
oivinor Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Det er dessverre dårlige nyheter. Teknikeren på qpvision så problemet han også, men han hadde ikke noe god forklaring på det. Han sier det er et problem som må løses fra sonys side (det er bare ps3 som gir sånn skjerm, alle andre Blu-ray spillere og dvd-spillere gir ikke slik skjerm). Videre forteller han at sony kan fikse problemet gjennom oppgraderingene som man laster ned til ps3, men han vet ikke når det kommer til å skje. Skulle ringe ham igjen om en 2-3 uker dersom det ikke hadde skjedd noe... Lenke til kommentar
tom_bjk(politistudent) Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 Jaja,det er ikke det største problemet,er bare å svitsje kanal så er det bra. No biggie:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå