Gå til innhold

Ny gamer, 15k m/ skjerm, OS, mus + matte


Anbefalte innlegg

Vista bruker mere ram, dette er en bra ting! Dette gjør at ting man bruker ofte, får man raskere tilgang til da dette ligger i minnet. Hva er vitsen med ram, hvis det aldri blir brukt?

 

Med "prefetsh" i Vista, synes jeg faktisk det går mere smud i forhold til XP. Dette er min mening da.

 

XP VS Vista

 

Her blir det brukt 163.69 nvidia driver. Den nyeste betaen 163.71 yter enda litt bedre i nyere spill. Så ut i fra denne testen finnes det ingen grunn for å velge XP i over Vista pga. ytelse i spill :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du ikke bestiller alt fra et sted må du regne med at prisen stiger noen hundrelapper til, med tanke på frakt osv. SIden du har hele 15k å bruke på en PC vil jeg anbefale komplett.no. jeg vet de sliter med fraktproblemer, men jeg synes det er verdt det, når service og alle komponenter du måtte ønske ligger der. (Kanskje ikke alle, men de vigtigste).

 

Da må jeg også legge til at de (komplett.no) ikke har vista 64-bit, men 32-bit. Jeg valgte å gå for 32-bit fordi jeg ble fortalt her på forumet at ikke alle programmer etc. fungerer med 64-bit. Hvor sant dette er vet jeg ikke, men jeg har i alle fall bestilt :).

 

Her er oppsettet mitt:

 

Srøm: Corsair Powersupply 620W, 120mm Vifte

 

H/K: XFX nForce 680i SLI, nForce-680i SLI

 

Pros.: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

 

Minne: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 (2x1024gb)

+

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 1024MB CL5 (2x512mb)

 

HD: Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2

 

Grafikk: XFX GeForce 8800GTS 500M 640MB GDDR3

 

Lyd: Creative SB X-Fi Xtreme Audio (Kanskje ikke nødvendig, lydkort på H/K)

 

OS: MS XP Pro SP2 Norsk (32-bit)

 

Alt dette pluss standard utstyr (ikke tastatur og mus) til nesten nøyaktig 13.000.

 

Du kan få det billigere, men da fra forskjellige leverandører og ikke alle bygger den for deg. Har du 15k kan du lage en enda bedre en i tillegg. Om det er nødvendig kan diskuteres... Jeg er fornøyd med oppsettet mitt i alle fall.

Endret av AndySimmons
Lenke til kommentar
Siden du ikke bestiller alt fra et sted må du regne med at prisen stiger noen hundrelapper til, med tanke på frakt osv. SIden du har hele 15k å bruke på en PC vil jeg anbefale komplett.no. jeg vet de sliter med fraktproblemer, men jeg synes det er verdt det, når service og alle komponenter du måtte ønske ligger der. (Kanskje ikke alle, men de vigtigste).

 

Da må jeg også legge til at de (komplett.no) ikke har vista 64-bit, men 32-bit. Jeg valgte å gå for 32-bit fordi jeg ble fortalt her på forumet at ikke alle programmer etc. fungerer med 64-bit. Hvor sant dette er vet jeg ikke, men jeg har i alle fall bestilt :).

 

Her er oppsettet mitt:

 

Srøm: Corsair Powersupply 620W, 120mm Vifte

 

H/K: XFX nForce 680i SLI, nForce-680i SLI

 

Pros.: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

 

Minne: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 (2x1024gb)

                                  +

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 1024MB CL5 (2x512mb)

 

HD: Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2

 

Grafikk: XFX GeForce 8800GTS 500M 640MB GDDR3

 

Lyd: Creative SB X-Fi Xtreme Audio (Kanskje ikke nødvendig, lydkort på H/K)

 

OS: MS XP Pro SP2 Norsk (32-bit)

 

Alt dette pluss standard utstyr (ikke tastatur og mus) til nesten nøyaktig 13.000.

 

Du kan få det billigere, men da fra forskjellige leverandører og ikke alle bygger den for deg. Har du 15k kan du lage en enda bedre en i tillegg. Om det er nødvendig kan diskuteres... Jeg er fornøyd med oppsettet mitt i alle fall.

9572021[/snapback]

 

Skal se på det, men saken er den at jeg er nødt til å kjøpe en skjerm i tillegg. Så vil bli litt dyrt.

Lenke til kommentar
Skal se på det, men saken er den at jeg er nødt til å kjøpe en skjerm i tillegg. Så vil bli litt dyrt.

9572076[/snapback]

 

Aha... Det blir 3000+ m. SyncMaster 226CW. Sant. Jeg kan gi deg noen linker til mus og musematte i hvert fall:

 

Beste gamermusa: https://prisguiden.no/product.php?productId=45015

 

Matte: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=324461&CKS=PCW

 

Trengte ikke tastatur?

Endret av AndySimmons
Lenke til kommentar
Skal se på det, men saken er den at jeg er nødt til å kjøpe en skjerm i tillegg. Så vil bli litt dyrt.

9572076[/snapback]

 

Aha... Det blir 3000+ m. SyncMaster 226CW. Sant. Jeg kan gi deg noen linker til mus og musematte i hvert fall:

 

Beste gamermusa: https://prisguiden.no/product.php?productId=45015

 

Matte: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=324461&CKS=PCW

 

Trengte ikke tastatur?

9572388[/snapback]

 

Nei, har fra før!

Lenke til kommentar
Har han lyst på DX 10 så er det en fordel med Vista.

9561355[/snapback]

Har han lyst på DX10, burde han kjøpe et skjermkort som takler DX10-spill. Oppsettet mitt (i profil) kostet omtrent 10k i april. Dette var da kun PC-en, og ingenting annet, som skjerm eller mus, etc.

 

Og til alle de som eventuelt skulle finne på å forsvare Vista: Det er noe dritt. Men selfølgelig, om du vil at spillene plutselig skal stoppe opp og ødelegge hele spillopplevelsen, bare kjøp det ;)

 

For å være litt mer på topic, så ville jeg kjøpt et billigere hovedkort, og heller investert i en 8800 gts 320 mb. Eventuelt en 640 mb, eller en gtx om du vil spille på høyere oppløsninger.

Lenke til kommentar
Har han lyst på DX 10 så er det en fordel med Vista.

9561355[/snapback]

Har han lyst på DX10, burde han kjøpe et skjermkort som takler DX10-spill. Oppsettet mitt (i profil) kostet omtrent 10k i april. Dette var da kun PC-en, og ingenting annet, som skjerm eller mus, etc.

 

Og til alle de som eventuelt skulle finne på å forsvare Vista: Det er noe dritt. Men selfølgelig, om du vil at spillene plutselig skal stoppe opp og ødelegge hele spillopplevelsen, bare kjøp det ;)

 

For å være litt mer på topic, så ville jeg kjøpt et billigere hovedkort, og heller investert i en 8800 gts 320 mb. Eventuelt en 640 mb, eller en gtx om du vil spille på høyere oppløsninger.

9575740[/snapback]

 

 

99% av tilfellene av feil på data så er det BRUKERFEIL! Du er garantert innen de 99% ;) Du har sikkert ikkje prøvd Vista engang! Det er sikkert en grunn for det også, du har en elendig pc! :!:

 

Dette er min mening om den saken :cool::whistle:

 

Gir meg selv en advarsel, men det får så være :)

 

4 GB ram er i alle fall greit å ha med Vista 64. Vista 64 funker kjempefint med alle nye spill for meg. Det beste er at Vista 64 yter LIKE bra som win XP :w00t:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Har han lyst på DX 10 så er det en fordel med Vista.

9561355[/snapback]

Har han lyst på DX10, burde han kjøpe et skjermkort som takler DX10-spill. Oppsettet mitt (i profil) kostet omtrent 10k i april. Dette var da kun PC-en, og ingenting annet, som skjerm eller mus, etc.

 

Og til alle de som eventuelt skulle finne på å forsvare Vista: Det er noe dritt. Men selfølgelig, om du vil at spillene plutselig skal stoppe opp og ødelegge hele spillopplevelsen, bare kjøp det ;)

 

For å være litt mer på topic, så ville jeg kjøpt et billigere hovedkort, og heller investert i en 8800 gts 320 mb. Eventuelt en 640 mb, eller en gtx om du vil spille på høyere oppløsninger.

9575740[/snapback]

 

 

99% av tilfellene av feil på data så er det BRUKERFEIL! Du er garantert innen de 99% ;) Du har sikkert ikkje prøvd Vista engang! Det er sikkert en grunn for det også, du har en elendig pc! :!:

 

Dette er min mening om den saken :cool::whistle:

 

Gir meg selv en advarsel, men det får så være :)

 

4 GB ram er i alle fall greit å ha med Vista 64. Vista 64 funker kjempefint med alle nye spill for meg. Det beste er at Vista 64 yter LIKE bra som win XP :w00t:

9576607[/snapback]

 

Ha, ha

Lenke til kommentar

Tillegg:

 

En gamer pc liker å ha en rask HD hvor du plasserer OS. For litt bedre ytelse er det kanskje eller kanskje ikke verdt noe for deg å gjøre det. Anyways, f.eks en HD1 for deg kunne vært Western Digital Raptor 74GB SATA 16MB 10000RPM. Den koster en tusenlapp

 

Ellers så husk å se på de forskjellige firmaer og se om du trenger å bestille fra så mange forskjellige... 6-7 stk. blir jo fort 1000-1500,- bare i forsendelse...

 

Musematta: "*ikke altfor dyr 199,- hos expert"... stod det et sted.. jeg har et meget godt bord og trenger ingen matte som likevel vil begrense bevegelsene.

 

CPU vifta: ser jo veldig dyr ut da... håper for lommaboka din sin skyld at du skal overklokke... Tips: NorthQ 3315 UFO Alu 92mm

 

lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Tror jeg bytter til dette kabinettet.. Det er jo så kuult! :tease: selv om det ikke har vibrasjonsdemping på HDD, så er det av stål, så det vil jo ikke riste stort..

 

Tenker å på å droppe office og bruke OpenOffice, siden det blir mest brukt til lett skolearbeid som å skrive stiler, og eventuelt bare ha et program å lagre noe på :p

Er det noen som kan si meg den helt nøyaktige forskjellen på OpenOffice og Office home & student? er det noe som tilsvarer excel og powerpoint i OF?

 

Bruker da de resterende pengene på en WD raptor hadde jeg tenkt :D

 

Noen som mener jeg burde endre noe mer?

Endret av jezper
Lenke til kommentar
Tillegg:

 

En gamer pc liker å ha en rask HD hvor du plasserer OS. For litt bedre ytelse er det kanskje eller kanskje ikke verdt noe for deg å gjøre det. Anyways, f.eks en HD1 for deg kunne vært Western Digital Raptor 74GB SATA 16MB 10000RPM. Den koster en tusenlapp

 

Ellers så husk å se på de forskjellige firmaer og se om du trenger å bestille fra så mange forskjellige... 6-7 stk. blir jo fort 1000-1500,- bare i forsendelse...

 

Musematta: "*ikke altfor dyr 199,- hos expert"... stod det et sted.. jeg har et meget godt bord og trenger ingen matte som likevel vil begrense bevegelsene.

 

CPU vifta: ser jo veldig dyr ut da... håper for lommaboka din sin skyld at du skal overklokke... Tips: NorthQ 3315 UFO Alu 92mm

 

lykke til :thumbup:

9578274[/snapback]

 

Er det lurt å legge driverne på en 10000rpm HD eller burde de ligge på 7200??

Lenke til kommentar

Openoffice; http://www.dinside.no/php/art.php?id=28202

De har de "samme" progsa som msoffice bare gratis.. les artikkel

 

Kabinett: Om du har lyst til å gå for red light distrikt på rommet, så kjør på;)

 

Strøm: 620W!? det er sykt mye, håper du har råd til strømmen:) hvis du ikke tenker på å slenge inn 4-5hd'r og skjermkort i SLI, trenger du nok ikke mer en 500W.. og da har du fortsatt nok å gå på

 

 

** Driverene, OS, programmer etc... legger du på "den raske"...

 

** Filmer, musikk osv.. legger du på "den trege"...

Endret av ironmonqe
Lenke til kommentar

99% av tilfellene av feil på data så er det BRUKERFEIL! Du er garantert innen de 99%  ;)  Du har sikkert ikkje prøvd Vista engang! Det er sikkert en grunn for det også, du har en elendig pc!  :!:

 

Dette er min mening om den saken  :cool:  :whistle:

 

Gir meg selv en advarsel, men det får så være  :)

 

4 GB ram er i alle fall greit å ha med Vista 64. Vista 64 funker kjempefint med alle nye spill for meg. Det beste er at Vista 64 yter LIKE bra som win XP  :w00t:

9576607[/snapback]

 

Ha, ha

9577979[/snapback]

Riktig, haha :)

 

Til din oppløsning har jeg prøvd Vista, og faktisk kjører jeg Vista nå. Og du tror det er PC-en min, og ikke opperativsystemet det er noe galt med. Trodde faktisk at en Intel c2d og en 8800 gts 320 mb skulle takle Vista ganske greit, men der ser man, så lite kan jeg om PC :roll:

 

Vista dårlig? Ja. Eneste grunn til at jeg bruker det, er fordi jeg fikk det gratis.

 

Og en ting til: Bare mobb meg, du, men du våger ikke mobbe PC-en min :mad: I motsetning til din PC, er min PC glad i meg :love: ...Helt til jeg innstalerte inn Windows :hrm:

Lenke til kommentar

99% av tilfellene av feil på data så er det BRUKERFEIL! Du er garantert innen de 99%  ;)  Du har sikkert ikkje prøvd Vista engang! Det er sikkert en grunn for det også, du har en elendig pc!  :!:

 

Dette er min mening om den saken  :cool:  :whistle:

 

Gir meg selv en advarsel, men det får så være  :)

 

4 GB ram er i alle fall greit å ha med Vista 64. Vista 64 funker kjempefint med alle nye spill for meg. Det beste er at Vista 64 yter LIKE bra som win XP  :w00t:

9576607[/snapback]

 

Ha, ha

9577979[/snapback]

Riktig, haha :)

 

Til din oppløsning har jeg prøvd Vista, og faktisk kjører jeg Vista nå. Og du tror det er PC-en min, og ikke opperativsystemet det er noe galt med. Trodde faktisk at en Intel c2d og en 8800 gts 320 mb skulle takle Vista ganske greit, men der ser man, så lite kan jeg om PC :roll:

 

Vista dårlig? Ja. Eneste grunn til at jeg bruker det, er fordi jeg fikk det gratis.

 

Og en ting til: Bare mobb meg, du, men du våger ikke mobbe PC-en min :mad: I motsetning til din PC, er min PC glad i meg :love: ...Helt til jeg innstalerte inn Windows :hrm:

9581748[/snapback]

 

Ha, ha, ha. Vel, vi er bare ærlige. PC-en din er ikke særlig god, spesielt ikke til 10k. Jeg fikk min for 13k og den er vel ganske mye bedre (Profil). Nå har jeg også forhørt meg en måned her før jeg kjøpte da. Det hjalp for å si det sånn.

 

Hvordan går det med kjøp av PC, trådstarter?

Lenke til kommentar
Ha, ha, ha. Vel, vi er bare ærlige. PC-en din er ikke særlig god, spesielt ikke til 10k. Jeg fikk min for 13k og den er vel ganske mye bedre (Profil). Nå har jeg også forhørt meg en måned her før jeg kjøpte da. Det hjalp for å si det sånn.

 

Hvordan går det med kjøp av PC, trådstarter?

9582453[/snapback]

Husk på at jeg kjøpte min i April (Da kostet CPU'en din 5k). I tillegg kjøpte jeg strømforsyning og CPU-vifte, som ble litt. Og når alt kommer til alt er ikke din PC så forferdelig mye bedre enn min. Nå skal ikke akkurat jeg skryte av min, for noen high-end PC er det ikke, men så var ikke det hvor god PC-en min eller din er som var temaet, men at Vista er noe dritt (OK, temaet var egentlig hvilken PC en bruker skulle kjøpe).

 

Og selv om du kan få MYE bedre PC-er enn min, så møter i alle fall PC-en minimumskravene til Vista enkelt.

Lenke til kommentar
Ha, ha, ha. Vel, vi er bare ærlige. PC-en din er ikke særlig god, spesielt ikke til 10k. Jeg fikk min for 13k og den er vel ganske mye bedre (Profil). Nå har jeg også forhørt meg en måned her før jeg kjøpte da. Det hjalp for å si det sånn.

 

Hvordan går det med kjøp av PC, trådstarter?

9582453[/snapback]

Husk på at jeg kjøpte min i April (Da kostet CPU'en din 5k). I tillegg kjøpte jeg strømforsyning og CPU-vifte, som ble litt. Og når alt kommer til alt er ikke din PC så forferdelig mye bedre enn min. Nå skal ikke akkurat jeg skryte av min, for noen high-end PC er det ikke, men så var ikke det hvor god PC-en min eller din er som var temaet, men at Vista er noe dritt (OK, temaet var egentlig hvilken PC en bruker skulle kjøpe).

 

Og selv om du kan få MYE bedre PC-er enn min, så møter i alle fall PC-en minimumskravene til Vista enkelt.

9583532[/snapback]

 

 

LES MEG ! XP VS VISTA ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...