Gå til innhold

Ny gamer, 15k m/ skjerm, OS, mus + matte


Anbefalte innlegg

Jeg har vært mye på foskjellige nettsteder, og forumer og kommet fram til dette oppsettet. Det vil bli den førsste PC-en jeg bygger, så jeg har ikke så veldig peiling, men ser dette ut til å gå overens?

 

Mine varer.

 

Alternativet er da dette kan jo eventuelt også kjøpe billigere hk og 8800gts kort, men hvilket HK i p35??

 

Det jeg også lurer på er om CPU-kjøleren virker med quad prosessor. Det står nemlig ikke noe om dette på nettsiden deres, men det burde jo gå siden det er samme socket??

Zalman CNPS9700 NTproduct information

 

Er disse bedre en Corsair TWIN2XP2048-6400C4 modulene? OCZ SLI-ready

 

Har også sett litt på NZXT Lexa kabinettet. Noen som har erfaringer på noen av kabinettene og kan gi meg noen råd?

 

Og sist, men ikke minst, virker alle delene sammen uten noen problemer sammen?

 

Må ha alt, utenom tastatur!

 

På forhånd, takk for alle henvendelser og svar!

Endret av jezper
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kabinett, strømforsyning, prosessor er hva jeg og ville anbefalt. Hvis du gamer så er ikke skjermkortet verdt mye og det vil være verdt å gi litt mer penger i ett 8800 kort. Trenger ikke være all verden, la oss si 320mb versjoner i 8800 utgaven.

Også verdt å lese litt om prosessor kjølere for zalman har i det siste ikke rykte for å være de mest lydløse. Jeg har selv en Logitech mus, MX518, og den er billig og virker som en drøm. Skal ikke begi meg inn i mus debatten, for det har mer med erfaring å gjøre, men for meg leder logitech med 518.

 

Jeg er ingen fan av å kjøpe programvare. Og det enste MS Office har i forhold til OpenOffice er noen avanserte funksjoner som er for de absolutt proffe. Skal du skrive særoppgave så kan du spare 1000 mynt der.

Lenke til kommentar

takker men jeg syntes at flere burde ha svart, ikke fordi jeg ikke har tro på maskinen jeg anbefaler, men alle svar meninger gir ett resultat. Prøv igjen... Kanskje med tittelen...

 

Ny Data, Gamer 10k

 

Det har ikke noe med at jeg ikke vil anbefale en maskin men jeg vil fremdeles ha en del i ett fellesskap dagen tingen virkelig går til helvete...

Dessuten.. Hvis ikke denne tråden blir en meaty one så vet ikke jeg!

Lenke til kommentar

Når det kommer til skjermkortet, så er jeg enig med Mr_Motsatt at du bør gå for et 8800 GTS 320 MB istedet, da du vil få mye mer ytelse per krone for det kortet. Jeg har ett spørsmål, og det er om du virkelig trenger SLI? Hvis du hadde tenkt på 8600-kort i SLI eller noe, så vil et GTS eller et GTX alene gi mye bedre ytelse enn to av de kortene sammen. Så om du ikke kommer til å kjøpe to 8800-kort, så ville jeg heller gått for et P35-basert hovedkort.

Lenke til kommentar
gidder ikke å kjøpe et 8800gts, for skal troligvis kjøpe 9000- serien når den kommer. noen innspill på ramen?

9557159[/snapback]

 

Og du kommer vel ikke til å kjøre 9000-serien til nVidia i SLI? Derfor er det like greit å kjøpe seg et hovedkort uten støtte for SLI, så sparer du litt penger.

Lenke til kommentar
Det er lovt og ha egne meninger :D

9564513[/snapback]

 

Er jo litt teit å komme med meningene sine når de ikke stemmer overhodet med hva som er faktum da. Vil forøvrig også anbefale Vista 64-bit. Alle programmer og spill fungerer helt fint, og kjøper du en ny PC i dag, så skal ikke komponentdrivere være noe problem heller.

Lenke til kommentar
Har han lyst på DX 10 så er det en fordel med Vista.

9561355[/snapback]

 

Ville vente med Vista en stund, har prøvd det og det er treeeegt :S

9561361[/snapback]

 

 

Dette er det dummeste jeg har hørt! Tull og vas! Har selv Vista 64 og det like raskt som windows xp! :thumbup:

9563755[/snapback]

Jeg har Vista 32bit Ultimate, Nei Vista er IKKE tregere enn XP, har t.o.m instalert antivirus, syns fortsatt det er like raskt som XP, viss ikke raskere =/

Lenke til kommentar
Jeg har Vista 32bit Ultimate, Nei Vista er IKKE tregere enn XP, har t.o.m instalert antivirus, syns fortsatt det er like raskt som XP, viss ikke raskere =/

9565768[/snapback]

 

Nja, Vista er ikke tregere enn XP, men det krever mer, noe som gjør at PC-en bruker mer ressurser bare for å kjøre operativsystemet, som resulterer i at PC-en vil yte litt dårligere i andre applikasjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...