mandresen Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Hei Skal kjøpe ny trådløs router og har 2 ønsker som den må oppfylle (pga spillegale ungdommer) Det er båndbreddekontroll og tidsbegrensning. Kan en sette en båndbredde på hver enkelt PC slik at ikke nedlastning stjeler all båndbredde? Kan en sette en tidsbegrensning på hver enkelt PC, slik at en PC har tilgang til interenett feks mellom kl 1400 og 2200? Har sett meg ut Linksys WRT54GS og mener jeg har lest noe om at denne kan begge deler jeg ønsker, men ønsker å få bekreftet dette fra dere før jeg kjøper en slik router. Er det noen andre anbefalninger til tråsløs router som oppfyller disse kravene? Takker så mye for svar Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Heisann, kjøp heller GL utgaven av linksysen. Denne kan du uten problemer legge inn nytt firmware som har alle funksjonen som du ønsker. Koster ca 500 kr Lenke til kommentar
mandresen Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 Heisann, kjøp heller GL utgaven av linksysen.Denne kan du uten problemer legge inn nytt firmware som har alle funksjonen som du ønsker. Koster ca 500 kr 9550293[/snapback] Takker for svar. Så det er slike forskjeller også på G, GL og GS. Trodde det bare var booster og slikt som var forskjell og ikke firmware. Innebærer det oppgradering til DD-WRT, eller har jeg missforstått. Hva er egentlig DD-WRT? Er det bare en annen firmware med mer funksjonalitet? Hvis GL versjonen har de funksjonen så kjøper jeg den. Takker! Lenke til kommentar
OldDuke Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Innebærer det oppgradering til DD-WRT, eller har jeg missforstått. Hva er egentlig DD-WRT? Er det bare en annen firmware med mer funksjonalitet? Helt korrekt, GL er helt super. Du kan bruke DD-WRT , Tomato eller noen av de andre som er ute på det store nettet! Bruker tomato selv atm, men har testet alle de andre som er der ute.. Lykke til. Lenke til kommentar
Jaguaren Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Du kan sette en tidssone der routeren sin trådløse del aktiviseres, du kan også sette en begrensning i båndbredde ved å aktivisere QoS. http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php?title...lity_of_Service Lenke til kommentar
mandresen Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 Du kan sette en tidssone der routeren sin trådløse del aktiviseres, du kan også sette en begrensning i båndbredde ved å aktivisere QoS. http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php?title...lity_of_Service 9552346[/snapback] Takker for svar. Skal kjøpe routeren til uka og innstallere dd-wrt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå