oleredv Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Hei Har en XP2000 som med noverande kjøling ligg veldig høgt i temperatur (rundt 60 grader på idle). Saken er den at det er heller dårlig med vifter i kabinettet mitt (Aopen HX08), noko som gjer at kabinett temperaturen er høg. Sidan det er eit fulltower er det nok av plass til vifter så eg har tenkt å sette ei 80*80mm papst vifte i front nede i kabinettet, men så tenkte eg på at eg kanskje kunne sette ei 80*80 mm vifte oppe til å suge ut varmen, men der er eg litt usikker. Er det egne vifter som er beregna på slike ting eller må ein bruke "vanlige" vifter til å blåse ut? Ein viktig ting oppi det heile er at støyen bør haldast nede på eit minimum! Håpar nokon kan hjelpe meg her! Og gjerne andre forslag til vifta nede i kabinettet også. Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 kjøp to vanlige vifter, papst 8412 NGML er veldig stille samtidig som de er effektive, og så monterer du en nede i fronten som drar inn luft samtidig som du setter ned opp bak som blåser ut luft, luftstrømmen går alltid mot den sia ettiketten er på så da vet du hvilken vei du skal montere dem =) Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2003 Takker for den! Lenke til kommentar
getit Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Om du vil være litt lur, - ordner du det slik at den vifta som suger inn er kraftigere enn den som blåser ut. Det bør nemlig være overtrykk i kabinettet mener jeg, - og støvfilter på innsuget. Men om du skal få overtrykk, - bør du vel kanskje ha to inn og en ut, - for du har vel en utvifte i strømforsyningen også ... nemlig nemlig nemlig [/b] Lenke til kommentar
formann Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Helt riktig det getit Med overtrykk i kabinettet vil du slippe å få støv inn i kassen. Da vil alt støvet havne på støv filteret. Støv er noe SKIKKELIG dritt da det legger seg overalt ( spesielt på kjøleribber ) og isolerer. meget dumt å få på ting som helst skal være så kalde som mulig. Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2003 Kva skulle eg ha gjort uten dette forumet??? Takker og bukker..... Lenke til kommentar
evenpevenreven Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Bytt cpu vifte til Globalwin TAK68 http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...28&GrpID=5&s=pl Bråker litt.... menmen Har samme kabinett og prosessor og ligger på 45grader load Xp2000+ Aopen HQ08 256Mb Twinmos Pc2700DDR 120Gb WD 7200 8Mb 30Gb IBM 7200 Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 6. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2003 Bytt cpu vifte til Globalwin TAK68 http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...28&GrpID=5&s=plBråker litt.... menmen Har samme kabinett og prosessor og ligger på 45grader load Likte ikkje det støynivået nei..... :o Har montert to papst vifter (ei kraftig nede og ei litt svakare oppe) og det fungerar bra (oppunder 50 grader ved full load og ca 44 grader idle på prosessoren). Kunne muligens ha skifta til ei anna vifte på kjølaren, men det får eventuelt bli seinare. Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Har selv en XP2000+ Tbred med en Silent Twin, og kjører på 44 grader idle. Har to kabinettviter på 12 db bak i kabinettet. Ganske fredelig løsning og grei temperatur altså. Har ikke testet load temp enda... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå