Sevenord Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 (endret) Noen som vet hvordan jeg går fram for å få endret på størrelsen på feks: Startmenyen? Syns den er for høy. Menylinjene etc i feks firefox? Generelt menyer og rammer etc. Kort fortalt, hvordan få ting mindre for å frigjøre mer plass i høyden Med 1280x800 oppløsning må man bare spare inn på de områdene det er mulig! Endret 22. september 2007 av el`satanical Lenke til kommentar
Gjest Slettet+129837 Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 høyre klikk på start og gå på egenskaper, og så trykk tilpass. der kan du i stede for 30 iconer i start og kan du velge 3. du kan også gjøre mange andre ting der Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 24. september 2007 Forfatter Del Skrevet 24. september 2007 Legger vet et prntscreen som viser områdene jeg gjerne vil ha mindre. Noe får jeg gjort i tilpassmenyen til "skjerminstillingene - skrivebord - theme", men ikke nok. Lenke til kommentar
teveslave Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 (endret) For å spare litt plass i Firefox, har jeg slengt alle elementene på "verktøylinje for navigasjon", dvs tilbake/fram/stopp/reload-knappene og adresselinja opp til menylinja (der hvor Fil, Rediger osv. står). Dette kan du gjøre ved å høyreklikke på menylinja, velge tilpass, og så dra ting der du vil. Da kan du også huke av for "bruk små ikoner" noe som også gir litt bedre plass. Og etter du har gjort dette, er verktøylinja for navigasjon tom, så du høyreklikker og fjerner haken ved den. Endret 24. september 2007 av teveslave Lenke til kommentar
8ruk3rn4vn Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 (endret) I nettleserne: trykk F11 for fullskjermmodus (Funker i FF og IE, sikkert i Opera også) På skrivebordet: Høyreklikk på startmenyen -> Egenskaper -> Skjul oppgavelinjen automatisk I mapper: Høyreklikk på Detaljruten / folderband -> Skjul detaljruten Endret 24. september 2007 av 8ruk3rn4vn Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 24. september 2007 Forfatter Del Skrevet 24. september 2007 Takk takk, noen tips som feks "små knapper" var ikke så dumt Men ingen som har haxx for å gjøre startlinjen mindre? Få plass til flere knapper også kanskje. Lenke til kommentar
8ruk3rn4vn Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Du kan jo endre tema til Windows-standard. Da får mer plass, men også den überfreshe windows2000 - looken med på kjøpet. Tviler på at det finnes haxx som du kaller det som kan gjøre det du ber om uten å degradere utseende på skrivebordet i så høy grad at vinningen går opp i spinningen. Du skulle kanskje tenkt på dette før du skaffet deg en skjerm som er for liten for ditt bruk. Hva med å prøve deg litt frem? Det er sant at man blir klokere av å spørre, men det samme gjelder for det å tørre å utforske litt på egenhånd. Endret 25. september 2007 av 8ruk3rn4vn Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 Tro meg jeg utforsker det jeg kan på egenhånd, er ikke redd for å prøve for å si det slik Nei jeg ofrer ikke utseende til Vista for å tjene noen pixler, så krise er det ikke. Egentlig er det ikke noen krise i det heletatt, ved å stille ned skriftstørrelse og slikt så får man god plass i nettleseren etc. Hadde bare vært morsomt mest for det estetiske å fått ned sizen på startmenyen. Blir nok å bruke Linux mer og mer uansett.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå