Gå til innhold

Jeg kan ikke noe annet enn å klage- jeg trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

I går stengte han 20 Stk på ein 1/2 time , da eg skreiv ett innlegg å kritiserte han for det så slette han/dei innlegget mitt !

Fordi du ikke skal lage tråder for å klage på en moderator, du sender heller en pm/mail.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes dere moderatorer stort sett gjør en glimrende jobb. Men stenging av de to overnevnte postene var tull. Den avgjørelsen var rett og slett for subjektiv, og det er ikke bra. Særlig innholdsrike var ikke overskriftene, men de ga nå tross alt en pekepinne på hva trådene dreide seg om. Og da er det godt nok for de fleste.

Ellers kan det nok minne om hitlermoderering ja, borsett fra at da stenger man hver tiende tråd i ny og né til skrekk og advarsel :) .

Lenke til kommentar

Brainwash, brainwash... hva med friheten til å uttrykke seg som man vil. Har man et offentligt fora så må man tåle litt kritikk, men selvfølgelig innenfor visse grenser. Det må være mulig å stille spørsmålstegn ved noe av modereringen her i det siste, den har vært altfor streng...BASTA.

Dere kan godt si at det trengs, og jeg er ikke en av de som er helt uenig, men titter man rundt på andre forum så ser man at det her allikevel er MEGET bra sammenliknet med de fleste liknende forum på www. Noe som i seg selv faller tilbake på at modereringen allerede fra før er bra nok.

Legg inn tråder som "avatarstriden fortsetter" og slikt på de øverste emnefelt og informer folk om å bruke emnefeltet riktig, ikke gjør som i går hvor man stenger 20 poster med den enkle forklaring at emnefeltet ikke er godt nok utfylt, det blir bare for teit... og kan virke som om dere er herskesyke...

Ellers så vil jeg takke for et kjempeforum som jeg bruker flere timer daglig...Har løst utrolig mange problemer for meg og jeg håper jeg hjulpet til å løst andres

Vær snille med hverandre og tenk dere litt om før dere skriver så ordner dette seg selv...Prøv å vær litt kreativ i emnefeltet så vekker du interressen hos flere også, det betyr gjerne mere hjelp også.

NATTA !!!

PS. dersom dere moderatorer ikke har så mye å finne på for tiden så kan dere jo kanskje fikse klokka...:wink:

Lenke til kommentar
Dessforuten mener man at en informerende topic er det beste, siden problemstillingen trer klarere fram. Topic'er som "Hjelp". "IDE problem" osv. sier meg ikke noe om hva fyren plages med. Trenger han hjelp til å ta på seg sokka sine, trenger han hjelp til å få ideer eller vet han ikke hva IDE står for?

Aspi feil er nok informasjon spør du meg, det er en med et Aspi problem og han trenger hjelp...

Et ord er ikke nok, men alt fra 2-5 er nok, spørs hvor bra folk utnytter ordene.

Jeg er enig at det hjelper lite om emne sier: "F*ens dritt maskin fungere ikke"

Sånn får du ikke lyst til å hjelpe.

Jeg liker ikke sånn kjempelange emner heller jeg da, sånn som "Jeg kan ikke noe annet enn å klage- jeg trenger hjelp!". :p:p:p

Lenke til kommentar

Jeg bare lurer på om det nå er slik at tråder stenges p.g.a uklart topic, kan ikke moderatoren heller endre Topic? Det kan da ikke ta mer tid enn å stenge tråden, dette forutsetter selvsagt at moderatorer har den muligheten

Lenke til kommentar

Legg inn tråder som "avatarstriden fortsetter" og slikt på de øverste emnefelt og informer folk om å bruke emnefeltet riktig,

Hvis du kikker en gang til, og gidder å lese den posten, så er du faktiskt advart! :grumpy:

Tror ikke du helt forstod hva jeg mente. Hvis det er dette som skal fokuseres på fremover, det her med dårlig bruk av emnefelt, så kunne man bytte ut subject "avatarstriden fortsetter" med f.eks "husk å bruk emnefeltet riktig" dermed så får du en fokusering kun på dette med emnefelt...

Jeg vet godt at det står med liten skrift midt inne i retningslinjene for etikette på forumet, men dersom dere skal fokusere så mye på det, fortjener det en "post" hvor dette diskuteres og så har du full fokus på "problemet" etter kun noen få dager. Da er det ingen som kan si at de ikke visste om det... Det var det jeg mente...

til slutt vær snill å kutt ut å bruk :grumpy: når dere modererer, det får dere bare til å virke ennå mer sure og bestemmende. Dere har tross alt, all makt til å stenge poster som dere vil ikke hiv på :grumpy:

Lenke til kommentar

At tråder stenges av ulike årsaker er så sin sak, noen ganger er det klart berettiget, noen ganger tvilsomt og iblant feil. Dette er imidlertid det verste overtrampet jeg har sett av en moderator mht. til å stenge tråder. Subjekt sier klart hva tråden gjelder, det er for pokker ikke i subjekt detaljene rundt proplemet skal skrives. Om du har problemer med å innrømme at du her har gjort en grov bommert, så er du imo. lite egnet som moderator på HW.

Alle gjør feil iblant, men kun de som er voksne nok til å innrømme feilen kommer styrket ut av det.

Lenke til kommentar
Dessforuten mener man at en informerende topic er det beste, siden problemstillingen trer klarere fram. Topic'er som "Hjelp". "IDE problem" osv. sier meg ikke noe om hva fyren plages med. Trenger han hjelp til å ta på seg sokka sine, trenger han hjelp til å få ideer eller vet han ikke hva IDE står for?

Enkelt og greit å skjønne, sant? :yes:

MEN i dette tilfellet så er det ikke et "ut på bærtur" topic. Det er et topic som klart sier fra hva det gjelder.... dette blir for dumt.

Lenke til kommentar

Latterlig å stenge en tråd av den grunnen der, overksriften var etter mitt syn helt OK i forhold til innholdet, skal dere (moderatorer eller hva dere kaller dere) forsette med dette nazi regimet tror jeg for 90-95% av alle postene her ble stengt rimelig fort. Man kan ikke beskrive problemet i detalj i en eneste settning, det sier seg selv...

Greit å ha lite å gjøre, men det finnes da grenser

Lenke til kommentar

Her er vel det meste sagt, men la meg allikevel hive meg på og si at jeg også synes moderatorene bør ta selvkritikk i dette tilfellet (ASPI-tråden).

Det er forskjell på ett dårlig emne og ett emne som ikke er optimalt, og ett

visst slingringsmonn bør en stakkars bruker få.

Det er tross alt for å hjelpe hverandre vi har disse forum, og da er det lite konstruktivt (og direkte uhøflig) å komme brautende inn i en tråd der noen brukere har en god dialog på gang for å hjelpe en annen med ett problem, og stenge denne på grunn av flisespikkeri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...