Gå til innhold

FPS spill på ps3.

Coraxx

Anbefalte innlegg

vel vi er sansynligvis innpå ergonomi her..noe x360 kontrollen har..og sixaxis mangler..

Jeg kan fint bruke begge spakene i flerfoldige timer uten å få vondt i hendene mine i alle fall. Er enig i at X360-kontrolleren er litt mer ergonomisk, men jeg foretrekker PS3-spaken på grunn av de analoge stikkenes plassering og følsomhet, utseendet og bevegelsessensoren. Så det er jo åpenbart fortsatt en smakssak.

men folk har og forsjellige hender ...det største problemet til sixaxis er ikkje analogene men faktisk triggerne..dei har litt for mykje motstand og for glatte..

Helt enig i at L2/R2 er for glatte, men det plager meg kun i bilspill der de oppfører seg som gass og brems.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vel vi er sansynligvis innpå ergonomi her..noe x360 kontrollen har..og sixaxis mangler..

men folk har og forsjellige hender ...det største problemet til sixaxis er ikkje analogene men faktisk triggerne..dei har litt for mykje motstand og for glatte..

9551231[/snapback]

Kanskje det vil være bedre å kaste 250 kr på denne:

Logitech PS3 Kontroller Trådløs Action

post-53075-1190488307_thumb.jpg

http://www.yaha.no/y.asp?pd=232130&og=33&hg=182&ug=491

Eventuelt slå av 60 kr og spille med ledning. :)

Lenke til kommentar

Riktig, så hver gang jeg måtte gå i menyen måtte jeg skru på en sixaxis.

Den er helt ok å holde i (Føles som 360 kontrollen) fordi den har sånn "pukkel" bak for vifta, men Piltastene er jall, R2 L2 er også jall, ikke noe triggere. At jeg i det hele tatt har kjøpt den kontrollen.

Lenke til kommentar
Helt enig i at L2/R2 er for glatte, men det plager meg kun i bilspill der de oppfører seg som gass og brems.

eg bruker analogene til gass og brems i bilspill..speselt i formel1.der kjem den gode følsomheiten godt med..der er faktisk analogene på sixaxis bedre enn x360 kontrollerne..ikkje på plassering men følsomheit..;)

men triggerne er jo og da bedre på x360 kontrollen..(hvorfor har ikkje MS gjitt kontrollen sin ett navn!)

så ein liten uvane og veksle mellom kjøring i forza2 kontra f1 på ps3 sidan giring og gassing blir på totalt forsjellige plasser..

Lenke til kommentar
Har hørt at det verken er sixaxis funksjonalitet eller PS-knapp på den  :hmm:

9551945[/snapback]

Det var merkelige greier, trodde ikke det var lov å selge PS3-kontrollerer uten slike mandatory funksjonalitet. :-/

Utrolig dårlig av Logitech som ellers er vanligvis flinke på accessories, dette burde dem fikset.

I værste fall kan jo du kjøpe Mad Catz wireless gamepad, den skal ha all funksjonalitet, men synes den ser ubehaglig ut..

Hori og Katana lager også PS3 accesories, har lest at Katana viste frem en med rumble på E3, skulle komme i september. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Jeg klager fordi den gir meg vonde hender rett og slett. Jeg må faktiak ta pause med jevne mellomrom når jeg spiller ps3/ps2, og det er svært irriterende, spesielt i multiplayer.

Lenke til kommentar

Trur det har noe med hvor BIGGE hender man har, Sixaxis er som en drøm for meg, triggerne glir viss man bare tester dem, men når man spiller så funker det helt fint. Spilte masse Warhawk i går, kjørte mye fly og merker ikke at jeg får vondt på noen som helst måte.

360 kontrollen er mer chubby og det føles som den er limt inni hånda, men jeg blir heller sliten av å holde kontrollen oppe :p

Lenke til kommentar

Blir man sliten av å holde 360 kontrollen...vel da bør det vel vere eit signal om å komme seg i trening :p

Eg har egentlig velig små hender, lillebror har faktisk litt større hender enn meg. Og på samme måte som camrot over her sier så har eg meir behov for å t pause under spillinger på PS3 enn på 360. Der er Warhawk stjerneeksempel med sitt hektisk herlig gameplay. Det er ret og slett ubehagelig.

Hadde den bare vert _litt_ større ala DS2 så hadde mye vert reddet for min del. Når det er sagt så meiner eg fortsatt DS2 er litt for pinglete, men mye bedre enn sixaxis.

Eg kan rett og slett ikkje se for meg det å spille de mest hektiske kampene i COD4 på PS3 :ph34r:

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...