Gå til innhold

FPS spill på ps3.

Coraxx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heisann.

Fått meg ps 3. Tingen her, jeg må si jeg finner det en smule vrient og spille fps spill. prøvde R: Fom jeg fikk med. Tok veldig lang tid og snu meg, sikt osv. Hvordan synes dere det er? Lett, vanskligt?

9549973[/snapback]

det er pga den jalla sixaxix kontrollen som nesten må vere en av dei verste

kontrollene off all time..:)

Lenke til kommentar
Jeg synes egentlig det er ganske lett. Tror du har spilt litt for mye PC. ;)

9550065[/snapback]

viss det er meg du referer til så spiller eg ikje dataspill..hadde eit år med battlefield2..men det er lite min spinkle bærbar klarer og kjøre i dag..

men x360 kontrollen er berre rett og slett så mykje bedre..ein treng ikkje vere fanboy for og sei noke sånt..er berre fakta..

Endret av _KroSjefen_
Lenke til kommentar

Den er ikke bedre, du fortrekker den heter det. Dette er opptil hver enkelt. Playstation kontrollen har vi hatt nå over 10 år . Tror nok den funker for de fleste ;)

FPS på konsoll er jo vanskelig uansett, men fordelen med PS3 er at du bare kobler på mus og tastatur. Voila har du en PC på storskjerm.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Heisann.

Fått meg ps 3. Tingen her, jeg må si jeg finner det en smule vrient og spille fps spill. prøvde R: Fom jeg fikk med. Tok veldig lang tid og snu meg, sikt osv. Hvordan synes dere det er? Lett, vanskligt?

9549973[/snapback]

9550063[/snapback]

Er det de analoge spakene du ikke liker? Jeg ser ikke helt problemet med dem. Mus og tastatur er selvølgelig å foretrekke, men jeg kan ikke se at de fungerer dårligere enn andre analoge spaker.

Det er i stor grad en tilvenningssak uansett. Etter å ha spilt det en stund fikk jeg mye bedre "aim".

Lenke til kommentar
Heisann.

9549973[/snapback]

9550063[/snapback]

Er det de analoge spakene du ikke liker? Jeg ser ikke helt problemet med dem. Mus og tastatur er selvølgelig å foretrekke, men jeg kan ikke se at de fungerer dårligere enn andre analoge spaker.

Det er i stor grad en tilvenningssak uansett. Etter å ha spilt det en stund fikk jeg mye bedre "aim".

9550259[/snapback]

klart det er ein tilvenningssak...når du vraka ferrarien foreks og må kjøre Lada i steden så klara ein og venne seg til den og...skjønner poenget..?

eg har spilt kun playstation i snart 10 år...har ikkje hatt nokon an konsoll..kun ps1 og ps2..

eg er vant med ps kontrollen..men det er noe med sixaxis..!

Lenke til kommentar
Den er ikke bedre, du fortrekker den heter det. Dette er opptil hver enkelt. Playstation kontrollen har vi hatt nå over 10 år . Tror nok den funker for de fleste ;)

FPS på konsoll er jo vanskelig uansett, men fordelen med PS3 er at du bare kobler på mus og tastatur. Voila har du en PC på storskjerm.

9550109[/snapback]

Riktig det du skriver her. Men dessverre er det kun ett spill på PS3 som har offisiell støtte for mus og tastatur, og det er UT3 som ikkje er ute enda. Selvfølgelig er det vanskelig for ein kar som har spillt PC for det meste å mestre FPS på konsoll, men det er ein vanesak. Enten det er den eine eller andre kontrollen eller ei.

Men for min egen del, bruker av PS kontrollen siden PS1, er den totalt underlegen i FPS på alle tenkelige måter.

Så til trådstarter, du får bare vende deg til det rett og slett. Straks du mestrer kontrollen i FOM(som eg syns var veldig god, til tross før søppel gamepad) blir alt så mye bedre skal du se :p

Lenke til kommentar

9550109[/snapback]

PSx Kontrollen var en god kontroller og funket perfekt, det var før Sony klistra de 2 stikkene på den og kalte den Dualshock. Etter det har den bare vært et makkverk å spille på, noe som er synd med tanke på PS2's bibliotek.

FPS er faktisk mye enklere på X360 kontrollen fremfor Dualshock kontrollen, ettersom stikkene sitter mer komfortable på X360 kontrollen, samt at triggerene sitter akkurat der de skal. Det er mye lettere å sikte på f.eks Bioshock enn det er på Black til PS2, synes jeg.

Og det bringer det litt mere inn på topicen, det er dessvere et tynt utvalg av FPS til PS3 for øyeblikket, men om PS3 kan kjøre det er det verd å ta en titt på Black. Det er ikke et PS3 spill, men det er et godt FPS likevell.

Lenke til kommentar

Jeg er en av de som omtrent bare har spilt spill på pc før den siste generasjonen konsoller nå. Sist konsoll jeg eide var en SNES.

Men jeg syntes det er morsommere å spille med analogene istede for mus og tastatur da dette mye mer krevende. Syntes ikke det tar lang tid å snu seg i R:FoM, men det er jo ikke akkurat Q3 heller.

Lenke til kommentar
Jeg synes egentlig det er ganske lett. Tror du har spilt litt for mye PC. ;)

9550065[/snapback]

viss det er meg du referer til så spiller eg ikje dataspill..hadde eit år med battlefield2..men det er lite min spinkle bærbar klarer og kjøre i dag..

men x360 kontrollen er berre rett og slett så mykje bedre..ein treng ikkje vere fanboy for og sei noke sånt..er berre fakta..

9550089[/snapback]

Det var ikke deg jeg mente :ermm:

Lenke til kommentar

Jeg liker styringen i R: FoM og foretrekker Sixaxis iforhold til 360-kontrolleren.

Det tar ikke lenger tid å snu seg i PS3 FPS-spill, iforhold til andre konsoller, men du klarer det raskere med mus på pc, siden den er mer sensitiv.

Hvis du ikke liker kontrolleren, kan du jo alltids kjøpe en tredjeparts-kontroller. :)

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke fakta, det er bare din personlige mening. Har spilt mye X360 jeg også, men foretrekker definitivt PS3-spaken.

Det er ingen vits i å prøve å krangle igjennom noe slikt en gang, da alle har sine personlige preferanser.

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke fakta, det er bare din personlige mening. Har spilt mye X360 jeg også, men foretrekker definitivt PS3-spaken.

Det er ingen vits i å prøve å krangle igjennom noe slikt en gang, da alle har sine personlige preferanser.

9551197[/snapback]

vel vi er sansynligvis innpå ergonomi her..noe x360 kontrollen har..og sixaxis mangler..

men folk har og forsjellige hender ...det største problemet til sixaxis er ikkje analogene men faktisk triggerne..dei har litt for mykje motstand og for glatte..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...