Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-en hakker hvert minutt ca.

Anbefalte innlegg

tull.JPG

Uansett hva jeg holder på med, så hakker PC-en i noen sekunder. sett på prosessene også, men de beveger seg ikke under hakking.

ligger på en 4% bruk av cpu til det hakker, da spretter den opp til ca 40%.

skjønner ikke hva det kan være.

noen tips?

- Kim

Endret av Hazert
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klør meg litt i hode nå, finner ikke ut hva det kan være.

Ble så irritert her om dagen av jeg stakk å kjøpe ny pc, tru det eller ei! Er heilt likens på denne også, splitter ny en fra elkjøp. fatter ingenting.

Kjører PC-en på en 40" LCD skjerm, kjører lyd igjennom tvn så til forsterker, kan det være noe med det? Skal prøve å kjøre lyden rett til forsterkern nå å se da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9

øøh, latterlig, man kjøper ikke ny pc for at den gamle hakker. Da sjekker man alt utstyr man har koblet til, TV, forsterker, kabler

Lenke til kommentar

skulle kjøpe ny pc uansett men hadde aldri tatt meg tid til å gjøre det, derfor kjøpte jeg ny nå med tvkort og litt kjappere, wmc osv. kjøpte nettopp 40" så jeg trengte en bedre pc med litt mer spesifikasjona enn den forrige..

Har testet ut med ny kabel lydkabel direkte til forsterkern nå istede for via tvn, men ble ikke bedre.

Strømnettet skal være bra, alt annet utstyr jeg har fungerer bra.

Kan det være noe med tvn som gjør det da? skjerm kabelen, er dessverre ikke hdmi utgang på PC-en, så får ikke prøvd med en annen type kabel.

Sjekket prossesene, men ingen av de stiger, står plutselig nederst på totaln 40% i et par sekunder. Så blir det bra igjen.

Lenke til kommentar

Så den nye PC-en virker fint.

Hvis du sortrere prossessene på CPU, så vil du få den så har høyest CPU forbruk øverst, du vil da se hvilken prossess som plutselig tar 40% vil lande øverst.

Nede der det står 40% er bare en totalt forbruk av alle de prossessene du ser, så finnes det nede, finnes det i lista

Lenke til kommentar

ja altså hakking:P

jeg vil nok si at det er et virus, eks IEXPLORE som man ville tro er internett explorer, men det er et virus, kan dra mye av og til, uanestt om pc n er ny vis viruset sitter ruthen, vil jeg si. skjekk for virus, og skjekk strømmen:P hehe

lykke til, prøv å koble ut pc fra nettet og se om CPU kommer opp i 40%

Lenke til kommentar

Feil funnet ;)

Da har jeg fått funnet ut hva som var feilen.

Jeg har trådløst nett her i leiligheta, så kjøpt jeg på slik usb trådløsgreier som man har på stasjonære, det var den som gjor det. så nå har jeg fått tak i vanlig trådløsrouter med innganger bak så jeg har kabel fra router til stasjonære. Så nå er alt bra :)

Takk for alle som hjalp til :)

Lenke til kommentar
Feil funnet ;)

Da har jeg fått funnet ut hva som var feilen.

Jeg har trådløst nett her i leiligheta, så kjøpt jeg på slik usb trådløsgreier som man har på stasjonære, det var den som gjor det. så nå har jeg fått tak i vanlig trådløsrouter med innganger bak så jeg har kabel fra router til stasjonære. Så nå er alt bra :)

Takk for alle som hjalp til :)

9640896[/snapback]

Du har hatt en feil som er helt identisk med den jeg har, men din løsnng hjalp ikke hos meg dessverre.

Jeg har problemer med å spille musikk både fra CD spiler og ripet musikk fra Hard Disk. Hakker med javne mellomrom samtidig som CPU går opp fra 3-4% til 20-50%.

Har laste ned ny driver fra Acer, defragmentert, kjørt "claning", kjørt chkdsk og lastet ned forskjellige spillere.

Har kjørt Adaware og kjører Norton til daglig.

Legger merke til at CPU,n stiger når jeg åpner media player. Kan det være Norton som "rapper" CPU fra meg?

Endret av Baltic
Lenke til kommentar
Så bra du fant det ut! :)

Men endte du opp med 2 PC-er nå, eller er det bare jeg som ikke får alt med meg..?  :p

9640969[/snapback]

endte opp me 2 PC-er nå :) gammel PC-en kjøpte stefadern av meg siden den som står opp hos de er ganske så gammel og dårlig. SKulle jo kjøpe ny pc uansett:)

Jo funker alt perfekt her :) fått tv kortet og alt til å funke:) Ingen hakking, var nok den usb trådløsgreia som gjor det. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...