Prelude Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 (endret) Heisann. Lynet slo ned her hjemme i går og grillet ADSL modemet mitt og internett-leverandøren min er ikke kjent for å være rask med å erstatte defekte modem (sist gang tok det over to uker) så trenger jeg ett nytt ADSL modem som har muligheten til å klone WAN MAC adressen til det ødelagte modemet mitt så jeg kan komme meg på nett igjen mens jeg venter på ett nytt modem fra internett-leverandøren min. så, er her noen som vet om noen modem som kan gjøre dette og er på lager hos nettbutikker? Pris spiller ingen rolle! Jeg kommer til å sjekke denne posten igjen i kveld (har 9 minutter igjen på batteriet på laptopen så nå må jeg hjem og ladde ) PS. gamlemodemet er ett Zyxel 690(??ikke sikker) - T3 Endret 22. september 2007 av Prelude Lenke til kommentar
Konge Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Du trenger ikke bry deg med noen kloning ihvertfall . Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 Det trenger jeg. Min isp tillater ikke andre adsl modem enn hva dem leverer og dem kjører hardt på låsing av MAC adressen på modemet for å hindre privatpersoner å kjøpe andre modem og koble seg på nettet deres. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Skal man endre macadresse i et modem så må man kanskje bytte chip i modemet. Hvis ISP er så vanskelig så er det kanskje en ide å bytte til en normal? Telenor har ADSL2+ til 399.- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå