Mandarin89 Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Hei! Jeg kjøpte for en del måneder siden en bærbar PC med Windows Vista forhåndsinstallert, men begynner nå å gå kraftig lei av Vista. PC-en er ikke verdens kraftigste, og er til tider ganske så treig (regner med at Vista har noe av skylda hvertfall). Så, mitt spørsmål er; hvordan kan jeg få XP på PC-en? Ettersom det var installert på forhånd må vel XP ha vært på PC-en før, uten at jeg vet om det hjelper noe. Noen som kan hjelpe meg litt? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Du trenger nok en XP CD. Dvs du må kjøpe ny lisens. Vet ikke hvorfor du tror XP må ha vært på før? Det ville uansett ikke gjort noen forskjell. Lenke til kommentar
Mandarin89 Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 (endret) Nei, jeg vet ikke helt egentlig. Men om jeg får tak i en XP-cd, må jeg fjerne Vista først da på noen måte? Prøvde forøvrig å formatere PC-en for litt siden, og da kom det opp Windows XP-loading, men avbrøt det. Sier det noen noe? Endret 22. september 2007 av Mandarin89 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Når man installerer fra en Windows CD så kan man fjerne alt det gamle fra installasjonsprogrammet. Ta en titt i signaturen min. Når du sier 'formatere' så er det egentlig ikke godt å vite hva du snakker om. Var en Windows XP CD du bootet fra? Lenke til kommentar
Mandarin89 Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 (endret) Nei, og jeg har sikkert misforstått ordet formatere. Startet PC-en på nytt og trykket F10(eller noe lignende. Husker ikke akkurat nå) i oppstartsfasen. Da kom det etterhvert XP-loading, men jeg avsluttet det før jeg kom noe særlig videre. Endret 22. september 2007 av Mandarin89 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 (endret) Da kan det høres ut som det er en gjenopprettings funksjon som ligger på disken din. Dette er noe PC leverandører legger inn slik det passer dem å gjøre, det er ikke helt standard for slikt. Det er et enklere alternativ til å installere på standard måte fra en CD. Og da kan det jo være at det er XP som ligger der. Her er noen eksempler: http://www.winbookcorp.com/_technote/WBTA20240852.htm http://www.pctechbytes.com/hprecovery.htm Endret 22. september 2007 av hårek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå