veitch Skrevet 22. september 2007 Rapporter Del Skrevet 22. september 2007 Hei! Ein kamerat ut av meg har kopla seg på ein switch boks, men kjem ikkje ut på nettet.. Har skjekka nettverkskabelen, utgangen på switch, og opptattert driverane til nettverkskortet.. det står at han har nettverk, men kjem seg ikkje ut når me prøver med nettleserane. Har brukt både opera og explorer.. Os: vista.. Mvh Fredrik Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 22. september 2007 Rapporter Del Skrevet 22. september 2007 ikke mottar nettverk? Switchboka aka KTMswitch? anyway, antar du har plugga fyren inn i en switch eller ruter. Får han IP ? Såfall, hvilken? Lenke til kommentar
veitch Skrevet 22. september 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. september 2007 Hei her er meldingen eg fekk opp når eg når eg køyrte msconfig.. La blide til som vedlegg.. Lenke til kommentar
LNaitsirhC Skrevet 22. september 2007 Rapporter Del Skrevet 22. september 2007 PC-en hans mottar ikke IP automatisk. Du må sikkert sette den manuelt. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 22. september 2007 Rapporter Del Skrevet 22. september 2007 Virker som om det ikke er en DHCP server på nettverket.. Også man han vel nesten ha en router om han vil på nett med mer enn en pc om gangen. Mulig det er et routermodem han har, men vanskelig å si noe når vi ikke får noe info om nettverket. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. september 2007 Rapporter Del Skrevet 22. september 2007 (endret) Du får skrive hvilken nettleverandør og navnet på boksene som er tilkoblet. Den 169.xxx adressen er en som nettverkskortet får av Windows når den ikke får kontakt med nettverk eller dhcp-server som deler ut adresser automatisk. Endret 22. september 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
veitch Skrevet 22. september 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. september 2007 Det er eit lokalt frima som levera til oss, er foresten på ein skule.. Namn på firma: ardalsnett Namn på switch: 3Com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå