Gå til innhold

Nytt kabinett, det gamle blir for varmt

Anbefalte innlegg

Hei, jeg sitter med et gamelt Aopen (sikkert 5-6 år, tror det er HX45 miditower. Har overlevd mange oppgraderinger, men nå er det slutt) Kjøpte i høst en AMD XP2200 og en Silent Twin Kjøler. For at ikke CPU'en skal bli for varm er jeg nødt til å ha kabinett-toppen av.

Jeg skal nå gå til innkjøp av et nytt kabinett som jeg da forhåpentligvis kan ha toppen på.

Mine ønsker ved et nytt kabinett:

- Pris i forhold til hva man får er ALT (ikke mer enn 800 + litt for kabinettvifter)

- Når det gjelder design kan det godt se ut som "Ringeren av Nôtre Dam"

- Gode løsninger ved montering er jo godt å ha med

- Helst et stille kabinett

Har sett litt på AOpen H600A, eller eventuelt Ukens tilbud på komplett (chieftec). Kanskje Suntek Miditower TH-656 Sølv, men usikker på hvor kjølig dette blir

Er det noen som har noen råd, og hvilke kabinettvifter man burde kjøpe dersom man ikke kjøper noe kabinett hvor dette følger med

Takk på forhånd, alle synspunkter tas imot

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

chieftecet de har på komplett er ett meget bra kabinett til den prisen, men det skal sies at hvis du plasserer viftene dine litt fornuftig så vinner du ingenting på å ha toppen av =)

og angående vifter, papst er vel det beste, de enermaxene lager en uhyggelig høyfrekvent pipelyd uansett hvor høyt eller lavt de kjører

Lenke til kommentar

For guds (allah?) skyld, spytt i et par hundrelapper å kjøp et aluminiumskabinett. Vekta til chieftec kabinettene er ekstrem. :o

Sist lan drassa jeg med meg ca.50 kg hardware +stol+cola og diverse..

Tungt og upraktisk.

Ta en titt på Thermaltake kabinettene. (Ja, aluminiumsversjonen)

Du vil ikke angre. Tro meg :wink:

Hilsen en ufornøyd eier av et Chieftec Fulltower :grumpy:

Lenke til kommentar
For guds (allah?) skyld, spytt i et par hundrelapper å kjøp et aluminiumskabinett. Vekta til chieftec kabinettene er ekstrem. :o

Sist lan drassa jeg med meg ca.50 kg hardware +stol+cola og diverse..

Tungt og upraktisk.Hilsen en ufornøyd eier av et Chieftec Fulltower :grumpy:

Fulltoweret er STORT og tungt og du drasser på masse unødvendig.

Svært få trenger et fulltower. Gå heller for et midi-chieftec heller.

Lenke til kommentar

suntek kabinettene har elendig luftgjennomstrømning, så det hadde jeg hoppet glatt over ;) (mmm.. ihvertfall uten 92mm vifte - skal kanskje ikke dømme for hardt før jeg får den på plass?) det er ihvertfall stille :)

http://www.hardware.no/tester/kabinett/compucase_69u6/

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=CI69U6B

tror jeg vil være ideelt når det kommer til god kjøling/lite støy, 120mm vifter er overlegne, evt kanskje lillebroren

http://www.hardware.no/tester/kabinett/com...6a21/index.html

er mer aktuell?

kjøpte suntek fordi jeg egentlig bare skulle ha en videomaskin :) skal se hvordan det går med en 92mm vifte og se om den klarer å kjøle ned kabinettet nok til min 1800@2700@1,5v :)

Lenke til kommentar

cooler master kabinettene er både kalde å lette.. men litt dyre, men vifter er inkludert i prisen tror jeg.. aluminiums kabinett er nesten et "must" hvis en er på lan.. jeg er ofte på lan. hver gang jeg skal reise må jeg først drasse på chieftec kabinette mitt på en totalvekt på 16-18 kg å så deretter en skjerm på 26 kg, dette kan ta livet av en stakkar i lengda.

Men skal kassa stå for det meste hjemme er ikke chieftec et dumt valg.. kjøper du noen papst vifter på 26 eller 31 db har du et relativt stille kabinett

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...