Gå til innhold

Hjelper det med ekstra radiator?

Anbefalte innlegg

Sitter her med et register fra en gammel ford, of lurer på om det vil hjelpe å sette den i vannkjølinga sammen med den jeg har fra før. Har nå en liten BlackIceExtreme som holder CPU'en stabilt på 38-39 grader ved full load... Vil jeg merke forkjellen med registeret i tillegg??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitter her med et register fra en gammel ford, of lurer på om det vil hjelpe å sette den i vannkjølinga sammen med den jeg har fra før. Har nå en liten BlackIceExtreme som holder CPU'en stabilt på 38-39 grader ved full load... Vil jeg merke forkjellen med registeret i tillegg??

Trur ikkje det vil hjelpe deg noke særlig.. Men hvis du vannkjøler meir enn cpu og tar fks radiatoren mellom cpu og skjermkort vil det jo hjelpe... Om eg ikkje tar feil no da,....

Lenke til kommentar

Trur ikkje det vil hjelpe deg noke særlig.. Men hvis du vannkjøler meir enn cpu og tar fks radiatoren mellom cpu og skjermkort vil det jo hjelpe... Om eg ikkje tar feil no da,....

tror du tar veldig feil.. la oss si at du hadde en gigantisk radiator som dekket hele veggen din, med en 500 120mm-vifter som dekket hele greien.. tror du ikke vannet ville vært på romtemp da?

samme prinsippet.. jo større overflate på radiatoren(e), jo nærmere romtemperatur kommer du.

Lenke til kommentar

Vannkjølinga mi kjøler CPU, chipsett og GPU. Vannet blir godt og varmt, og får ikke avkjølt seg så utrolig mye med den radiatoren jeg har nå.. Men jeg har ikke mulighet til å sette radiatoren mellom f.eks CPU og GPU, så jeg må nok sette det slik:

Pumpe - CPU - Chipsett - GPU - Radiator - Regiser - Tank

Gjør et forsøk, jeg :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...