Gå til innhold

Mist eller Nexus

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg må ha en PSU idag, så derfor står valget mellom disse:

- Nexus NX-8050 80Plus Modular 500W PSU til 995,-

- MIST Strømforsyning ATX 2.2 500W, 20/24 pin til 749,-

- MIST Strømforsyning ATX 2.2 500W, 20/24 pin, svært stillegående, Rev 3 - ny versjon! til 839,-

Hvilken av disse bør jeg velge?

Selv har jeg ikke hørt om Nexus, men hvis en av de Mist PSU'ene er bedre så velger jeg en av dissen :)

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg må ha en PSU idag, så derfor står valget mellom disse:

- Nexus NX-8050 80Plus Modular 500W PSU til 995,-

- MIST Strømforsyning ATX 2.2 500W, 20/24 pin til 749,-

- MIST Strømforsyning ATX 2.2 500W, 20/24 pin, svært stillegående, Rev 3 - ny versjon! til 839,-

Hvilken av disse bør jeg velge?

Selv har jeg ikke hørt om Nexus, men hvis en av de Mist PSU'ene er bedre så velger jeg en av dissen :)

Takk for all hjelp!

9549328[/snapback]

Av de 3 så ville jeg gått for MIST 500w Rev 3.

Håper Hardware.no tester denne snart så jeg kan se hva slags kondensatorer den bruker.

Jeg vil anbefale å ta en titt på disse strømforsyningene fra Corsair.

Corsair VX450W, Corsair HX520W eller Corsair HX620W som jeg mener er et bedere valg enn Mist.

Corsair har:

-5 års garanti, Mist har bare 2 år.

-Bruker kvalitets kondensatorer fra Japan, noe jeg tror Mist Rev 3 ikke bruker.

-Bråker minst like lite som Mist.

-Kraftigere 12v linje enn tilsvarende Mist.

Endret av LAEN
Lenke til kommentar
Håper Hardware.no tester denne snart så jeg kan se hva slags kondensatorer den bruker.

...

Bruker kvalitets kondensatorer fra Japan, noe jeg tror Mist Rev 3 ikke bruker.

Du har helt rett. Åpnet akkurat min rev.3 og kikket. Det er nesten umulig å komme til å få sett med det ser ut som de fleste kondensatorene på utgangen er laget av Teapo (Taiwan/China) og er av merket SC = 105C 3000h.

Finner også et par som er merket med et brand tag der det er en C som står inni/over en S.

På inntaket sitter det 2 stk 200V 820uF 85C. Kan ikke finne noe brandname/tag på de. Eneste de de er merket med er LP som bare betyr navnet på den serien kondensatorene har hos produsenten.

M.a.o ser det litt halv-cheezy ut, akkurat som de fleste andre strømforskyninger.

space

Lenke til kommentar

...

Bruker kvalitets kondensatorer fra Japan, noe jeg tror Mist Rev 3 ikke bruker.

Du har helt rett. Åpnet akkurat min rev.3 og kikket. Det er nesten umulig å komme til å få sett med det ser ut som de fleste kondensatorene på utgangen er laget av Teapo (Taiwan/China) og er av merket SC = 105C 3000h.

Finner også et par som er merket med et brand tag der det er en C som står inni/over en S.

På inntaket sitter det 2 stk 200V 820uF 85C. Kan ikke finne noe brandname/tag på de. Eneste de de er merket med er LP som bare betyr navnet på den serien kondensatorene har hos produsenten.

M.a.o ser det litt halv-cheezy ut, akkurat som de fleste andre strømforskyninger.

space

9568437[/snapback]

Teapo er et kjent dårlig merke på kondensatorer, men er trolig ok til bruk i strømforsyninger og veldig dårlig til bruk i hovedkort. CS kondensatorer er derimot et lite kjent merke uten egen webside, og de er mye dårligere enn Teapo.

Kondensatorer uten navn tyder ofte på kondensatorer av den dårligste kvalitet.

kondensatorene på inntaket som ikke er merket med navn, kan være av Fuhjyyus LP serie eller noe som er enda dårligere.

Hadde Mist bare brukt Teapo, så kunne jeg anbefalt den som et bra valg.

Men jeg vil aldri anbefale strømforsyninger som bruker NO Name, CS eller Fuhjyyu kondensatorer.

Under ser du et bilde av en Fuhjyy LP serie kondensator og to bilder av en defekt CS kondensator fra en ATNG laget strømforsyning (ATNG har også laget Mist strømforsyningene).

Kondensator linker.

http://www.capacitorlab.com/low-esr-capaci...urers/index.htm

http://www.badcaps.net/forum/forumdisplay.php?f=10

post-49600-1190710974_thumb.jpg

post-49600-1190711416_thumb.jpg

post-49600-1190711601_thumb.jpg

Endret av LAEN
Lenke til kommentar

Hei,

Bare en liten tanke fra meg ang. Misten: Jeg skal nå levere inn min Mist 500w for andre gang på få måneder... Grunn til dette er rett og slett at den gir fra seg en skikkelig høyfrkvent lyd som vedvarer, også etter at PC-en er skrudd av. Jeg må fysisk slå av psuen for at denne lyden skal forsvinne. Akkurat samme feil på begge jeg har hatt. Har vondt for å tro at dette ikke er et problem på en del psuer av samme type. Er ikke sånn at man blir gal av det, men det blir fort irriterende i et lydsvakt oppsett.

MEN, driter du i denne "buggen", så kan jeg ikke annet enn å anbefale den på det sterkeste! Skikkelig stabil og lydsvak!

Mvh

Keff

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...