Nitrisious-E Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Etter 2 år på nakken så begynner problemene smått å oppstå, samt at det er på tide å få byttet ut noen deler. HW'en idag: CPU: AMD 3700+ San Diego GPU: PoW 7800GT 256mb HK: Asus A8N SLI PSU: bZerk 500w RAM: 4x512mb Corsair Value Select Strømforsyninga virker som den er på vei til å ta kvelden, som jeg har laget en tråd på her. Så denne vil jeg bytte ut, samt skjermkort og prossesoren. Er usikker på om jeg trenger å bytte ut hovedkortet, samme med RAM'en, så her trenger jeg innspill på om dette er nødvendig å bytte ut(om dette ikke skulle passe med nye komponenter f.eks.). Av Skjermkort så kunne jeg tenkt meg ett 8800GTX e.l. Når det kommer til prossesor så er jeg veldig usikker, men AMD skal det være ihvertfall. Med tanke på pris så har jeg forsåvidt ingen grense, men fornuftighet spiller også inn. Alt av forslag og hjelp prissettes! Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Ser ut som en finfin pc du har der Sjekket litt rundt på Komplett.no, men der var det dårlig utvalg av prosessorer til Socket 939, så kanskje du skulle gå over til AM2, om du ønsker AMD. AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz, ligger på 1495,- på Komplett, så den er jo rimelig billig! Satte opp et lite AMD oppsett med 2gb Corsair DDR2 ram, 8800GTS og et hovedkort fra MSI. Trenger også en brukandes strømforskyning for å dra alt, men det har jeg ikke så god greie på Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Hei, jeg har et ganske likt opsett, jeg vurderte å totalrenovere, men fikk et ganske heftig ytelsesløft ved å oppgradere til X2 3800+ som jeg var heldig å fikk billig brukt. Hvis du ellers syns PC-en er allright ville jeg nok kjøpt f.eks en Opteron 175 og f.eks et 8600 GT kort tror jeg du kan være fornøyd med den PC-en en stund til dersom du ikke er Spiller og opphengt i FPS og maks på alt. Lenke til kommentar
Nitrisious-E Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 Mompen: Det så greit ut det. SirAmp: Vel når jeg først skal ha noe, så kommer jeg til å kjøpe noe som holder en liten stund, og har ikke allverdens med troa på det der da. Under er ett oppsett jeg har tenkt littegrann på.. Men en fyr skriver at Corsair funker dårlig sammen med akkurat det Asus HK'et så jeg er litt usikker, samme med hvor stor strømforsyning jeg burde ha til dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå